Status verbruik verschijnt niet | Eneco Community

Status verbruik verschijnt niet

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Al sinds begin februari ben ik gebruiker van Toon. Bevalt zeker goed. Geen echte problemen, behalve dat op het overzicht bij StatusVerbruik nu nog steeds de melding staat dat de deze status na 2 maanden zichtbaar zou moeten zijn. Inmiddels is er voor electriciteit op bv de maandgrafiek wel een lijn voor het ingeschatte verbruik zichtbaar, voor gas is dit niet zo.
Hoe lang zou ik nog moeten wachten tot ik ook een duimpje (of wellicht) iets anders krijg te zien?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Al sinds begin februari ben ik gebruiker van Toon. Bevalt zeker goed. Geen echte problemen, behalve dat op het overzicht bij StatusVerbruik nu nog steeds de melding staat dat de deze status na 2 maanden zichtbaar zou moeten zijn. Inmiddels is er voor electriciteit op bv de maandgrafiek wel een lijn voor het ingeschatte verbruik zichtbaar, voor gas is dit niet zo.
Hoe lang zou ik nog moeten wachten tot ik ook een duimpje (of wellicht) iets anders krijg te zien?

Hoi FreekZ,

Inderdaad is 2 maanden de termijn dat het rond zou moeten zijn.
Er is dus duidelijk ergens nog iets niet in orde.
Morgen, maandag zal er ongetwijfeld een moderator reageren om intern bij Eneco te zien wat er aan schort.
Wacht dus nog even tot in de loop van maandag op hun reactie; bij geen reactie van hun kant kan je altijd in de loop van de maand 1 van hen een pb sturen.
Reputatie 1

Ik zit nu ongeveer op de helft van de 2 maanden, maar ik ga het ook wel in de gaten houden. Ik wil de andere 'functies' van Toon ook zien en gebruiken. Ik lees ff mee hoe zich dit ontwikkeld 🙂
Reputatie 4
Badge
Komt me bekend voor, hier bijna hetzelfde verhaal. Ik zat te denken dit klopt niet, maar toch nog even een paar daagjes afwachten.
Ik ben erg benieuwd wanneer ik alles zie.
Reputatie 7
Badge +7
Komt me bekend voor, hier bijna hetzelfde verhaal. Ik zat te denken dit klopt niet, maar toch nog even een paar daagjes afwachten.
Ik ben erg benieuwd wanneer ik alles zie.

Geduld is hier bij ook een schone zaak.:)
Reputatie 4
Badge

Geduld is hier bij ook een schone zaak.:)
Precies, vandaar ik ook nog een paar daagjes wacht. Mocht ik het dan nog niet zien onderneem ik actie.
Nog steeds geen veranderingen te bespeuren. Is er iemand van Eneco die zich geroepen voelt hier op te reageren?
Reputatie 4
Badge
Nog steeds geen veranderingen te bespeuren. Is er iemand van Eneco die zich geroepen voelt hier op te reageren?
Mocht het nog even duren stuur dan een moderator even een prive berichtje. Dit kan door op zijn/haar naam te klikken.
Reputatie 7
Badge +6
@FreekZ,

Allereerst excuses voor de late reactie. We hebben het jaarverbruik opnieuw naar je Toon verstuurd, hierdoor is je status vebruik op 1 september beschikbaar.
Mijn Toon is ingeschakeld op 20 maart 2013. Tot op heden geen "Status verbruik" te zien, alleen die tekst van "2 maanden........"

Zijn 2 maanden bij Eneco soms andere maanden dan op mijn kalender? Die komt inmiddels bijna aan de 3 maanden 😕
Geldt ook voor mij. Sinds medio maart heb ik Toon en nog steeds bij  "Status verbruik" de melding dat ik na 2 maanden ......
ik weet even niet hoe ik een moderator een prive berichtje stuur, maar als iemand van Eneco dit leest, graag aktie. Thanx.
Reputatie 7
Badge +7
Geldt ook voor mij. Sinds medio maart heb ik Toon en nog steeds bij  "Status verbruik" de melding dat ik na 2 maanden ......
ik weet even niet hoe ik een moderator een prive berichtje stuur, maar als iemand van Eneco dit leest, graag aktie. Thanx.

beste @ hoeke04,

Een prive bericht sturen doe je door te klikken op de naam van een moderator
bvb hier een stukje onder bij Folkert.
op de naam klikken boven zijn foto.
dan kom je in een ander scherm en zie je rechts staan een prive bericht sturen.
succes.

mvg,
jan

Ik heb vandaag even met Eneco gebeld (Helpdesk Toon). Ik zal bericht gaan ontvangen wat er precies aan de hand is......
Reputatie 7
Badge +6
@Creatura

Je hebt inderdaad een collega gesproken, aan de hand van haar melding is het probleem opgelost en je kan vanaf 1 september je status verbruik zien.
Reputatie 7
Badge +6
@Hoeke04

Allereerst hartelijk welkom op het forum. Je kan op 1 september je status verbruik zien we hebben de juiste verbruiksgegevens naar je Toon gestuurd.

Groet,

Folkert
Bedankt voor de reactie, Folkert. Ik heb inmiddels een verandering waargenomen, op de maandgrafiek van het gasverbruik is nu ook een lijn voor het ingeschatte verbruik te zien. Wel blijf ik de melding rond de 2 maanden een verwarrende melding vinden, en dan vooral ook dat ik nog tot 1 september moet wachten terwijl ik al sinds februari ben aangesloten.  
Reputatie 3
Badge
Toevallig net een jaarnota gekregen? Dan gaan de 2 maanden opnieuw aan.
Mijn Toon is geïnstalleerd op 28-03-2013 maar helaas heb ik ook nog geen "status verbruik". En moet ik nog steeds wachten tot de 2 maanden voorbij zijn. Volgens mij zijn het er al drie :)
Reputatie 6
Badge +1
Mijn Toon is geïnstalleerd op 28-03-2013 maar helaas heb ik ook nog geen "status verbruik". En moet ik nog steeds wachten tot de 2 maanden voorbij zijn. Volgens mij zijn het er al drie :)

Hallo @Nick18. Welkom op dit forum.

Ik ga er even vanuit dat je niet net een jaarafrekening hebt gehad en dat je ook gewoon bedragen hebt staan in de huisjes bij het tabblad gas en stroom. Is dit zo dan zou ik je adviseren om even  af te wachten tot 1 juli 2013.
Statusverbuik worden door Toon altijd op het einde van de maand aangegeven. ( meestal in de nacht van 30/31 op de 1ste). Ik denk dat hij op 1-4 is gaan lopen. Dan zou je dus op 1-7 je verbuik moeten gaan zien.

Heb je na 1-7 nog geen statusvérbruik, dan zou ik nogmaals roepen, zodat een moderator even achter de schermen kan kijken ofdat de gegevens goed naar Toon zijn verzonden.
Hallo Jürgen,

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad heb ik niet net een jaarrekening gehad, Toon is ook geïnstalleerd omdat ik een nieuwe Eneco klant ben.
Ik zie ook de bedragen bij stroom en gas verbruik.
Morgen is het 1 juli dus ik ben benieuwd!

Overigens ben ik vol lof over Toon, hij draait stabiel sinds installatie ik heb er eigenlijk geen omkijken naar!

Groeten,
Nico
Hallo Jürgen,

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad heb ik niet net een jaarrekening gehad, Toon is ook geïnstalleerd omdat ik een nieuwe Eneco klant ben.

Groeten,
Nico

Hoi Nico,

Dan heb je dus wel een jaarrekening/nota gehad, maar welliswaar bij je oude leverancier.
Dus ben je met een schone lei bij Eneco begonnen.
Uiteraard moet je maandag even afwachten, maar het gaat op dit gebied wel eens fout, dus zou ik in de loop van de middag toch een van de moderators een pb sturen, uiteraard alleen als er in de loop van maandag geen reactie van hun kant komt; zij kunnen intern zo nazien of er iets bijzonders aan de hand is!
Reputatie 6
Badge +1
Hallo Jürgen,

Bedankt voor je reactie.

Ik zie ook de bedragen bij stroom en gas verbruik.
Morgen is het 1 juli dus ik ben benieuwd!

Overigens ben ik vol lof over Toon, hij draait stabiel sinds installatie ik heb er eigenlijk geen omkijken naar!

Groeten,
Nico

En Nico, is het statusverbruik inmiddels zichtbaar geworden?
Nee helaas is het nog niet zichtbaar, ik denk dat er toch iets mis is!
Is er iemand van Eneco die kan reageren? Tenslotte betaal ik wel maandelijks voor deze dienst.
Nee helaas is het nog niet zichtbaar, ik denk dat er toch iets mis is!
Is er iemand van Eneco die kan reageren? Tenslotte betaal ik wel maandelijks voor deze dienst.

Hoi Nick18,

Oké dat is jammer. Heb je wel verbinding met het service-center?
Anders even een nadere reactie van een moderator afwachten; zij kunnen intern in de sysytemen kijken over er ergens iets mis is met jouw account voor o.a. live-updates.
Bedankt voor je reactie.
Ja Toon is "verbonden met servicecenter" dus dat lijkt mij goed.
Reputatie 2
Badge +1
@Nick18

Welkom op het forum.
Je Toon heeft dezelfde problemen beschreven in dit topic. Op dit moment staan je tarieven ook niet in Toon. We werken hard aan een oplossing en gelukkig komt deze er snel aan. Ik vraag je nog even geduld te hebben en dit topic in de gaten te houden.