Status Verbruik niet zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Status Verbruik niet zichtbaar op Toon

• 30 april 2018
  • 9 reacties
  • 634 Bekeken

Ik zie dat mijn meterstanden in Toon na 4 april niet meer zijn bijgewerkt. Vond al dat ik wat weinig verbruikt had deze maand.
Kan iemand deze even bij laten werken.
icon

Beste antwoord door Erica 30 april 2018, 13:20

@A.J. Schipper, welkom op het Eneco forum! :-)

Ik heb het actuele verbruik zojuist doorgestuurd naar jouw Toon. Dit zou het issue moeten verhelpen.
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@A.J. Schipper, welkom op het Eneco forum! :-)

Ik heb het actuele verbruik zojuist doorgestuurd naar jouw Toon. Dit zou het issue moeten verhelpen.
Hallo, Dat is mooi. Hoe lang duurt het voordat Toon weer up-to-date is, want ik zie nog niets.
Reputatie 5
Badge +5
@A.J. Schipper, komt je verbruik niet door op Toon? Of is jouw statusverbruik niet zichtbaar?

In de eerst genoemde situatie adviseer ik je om de meteradapter even te resetten door deze voor minimaal een halve minuut stroomvrij te maken.
Hallo, Verbruik kwam niet door. De Truc met reset werkte niet, herstart van Toon wel. Alleen zie ik alleen nog maar de gegevens van 30 april. De gegevens van 5-29 april komen dien nog? Maand totaal overzicht klopt nu wel weer.
Reputatie 5
Badge +5
@A.J. Schipper, fijn dat het nu weer lijkt te werken. De "gemiste" gegevens krijg je niet meer te zien op Toon omdat deze dus, tijdelijk, niet doorkwamen op jouw Toon. Nu kan het zijn dat het gemiste verbruik zich op één dag stapelt. Vanaf nu komt alles wel gewoon weer door zoals behoort.
Hallo, ben wel blij dat het weer werkt, maar heb toch nog wel wat vragen; 1) hoe kan dit? 2) nu kloppen mijn maand en jaaroverzichten ook niet meer in TOON, immers hij mist data. Als ik je goed begrijp gaat die data ook niet meer komen.
Reputatie 7
Badge +6
@A.J. Schipper,

Hoe het kan dat het verbruik niet meer doorkwam kan te maken hebben met de meteradapter die vast is gelopen of wie weet wat er iets anders aan de hand. De meter zelf is door blijven lopen waardoor dat wel goed is gegaan.
Het opgestapelde verbruik staat nu op 1 dag en daardoor klopt het totale verbruik wel, maar het verbruik per dag niet. Op Mijn Eneco kun je het dagelijkse verbruik wel terug zien in de ontbrekende periode op Toon.
Mijn gasverbruik wordt ook niet meer getoond op Toon na een laatste update. Stroomverbruik wel. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Als het net na een update was, dan zou ik Toon®️ even een zachte reset geven.
Dus het kleine knopje aan de onderzijde van Toon®️ even met een paper-clip indrukken.

Reageer