Status verbruik mist gegevens | Eneco Community
beantwoord

Status verbruik mist gegevens

• 5 februari 2019
  • 22 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 1
  • Liefhebber (level 10)
  • 14 reacties
Status verbruik geeft nu al voor de 3e maand op rij: 'Sorry, je mist verbruiksgegevens'

Nu al binnen 5 dagen in de nieuwe maand.

Alle verbindingen zijn gecontroleerd. Waarden komen gewoon binnen.
Herstart is meermaals uitgevoerd.
Ik hoop dat het verholpen kan worden, want het begint nu wel vervelend te worden.

Klantnummer staat ingevuld, tevens staat de toon beschikbaar voor hulp op afstand.

Met vriendelijke groet,

Martin
icon

Beste antwoord door Urgel 6 februari 2019, 18:51

@LLL

Dat lijkt mij inderdaad voldoende. Ik stel voor dat ik je nu een nieuwe meetmodule stuur.
Deze heb je binnen maximaal 10 werkdagen in huis. Via het topic stappenplan Meetmodule koppelen lees je hoe de oude meetmodule te verwijderen en de nieuwe te koppelen .

Wil je ons een seintje geven wanneer je de nieuwe meetmodule hebt gekoppeld? Dan gaan we voor je na of de onderbrekingen de wereld uit zijn 💪🏾.

Groet, Urgel
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@LLL

Welkom op het Eneco forum! Ik heb de ingeschatte jaarverbruiken opnieuw naar je Toon gestuurd. Dit zou je binnen een paar minuten moeten kunnen zien op je Toon. Ik verneem graag van je of je verbetering ziet hierin.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Beste Folkert,

Bedankt voor het welkomst en het opnieuw versturen van de gegevens.
Is hiermee het probleem nu verholpen of ben ik nu up-to-date en mis ik binnenkort weer verbruiksgegevens..?

Groet,
Martin

Ps. Ik kan vanavond pas controleren of de gegevens goed zijn ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
@LLL

Het probleem hoort hiermee verholpen te zijn, mocht je toch nog issues ervaren, laat het ons dan meteen weten, maar ik verwacht dat het niet nodig is.
Reputatie 1
Oké, top. Ik zal vanavond in ieder geval even een terugkoppeling geven of de gegevens goed zijn binnengekomen...
Reputatie 1
Beste Folkert,

Het gaat nog steeds niet goed. Ik blijf bij de maanden, december, januari en februari de opmerking krijgen dat: sorry, je mist verbruiksgegevens.

Met vriendelijke groet,

Martin

Reputatie 7
Badge +1
@LLL

Dat is vreemd! Ik ben nu heel nieuwsgierig geraakt naar welk probleem hierachter schuilt. Wil je voor mij de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support? Dan kijk ik even mee.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Hij staat aan
Reputatie 1
Ik bedoelde, ik heb hem aan gezet...
Reputatie 7
Badge +1
@LLL

Dank voor het aanzetten. Mij valt meteen een hoop onderbrekingen in de meting van je elektriciteit- en gasverbruik op. Hierdoor kan Toon onvoldoende informatie verzamelen voor een goede weergave van je status verbruik.

Wil je voor nu een reset van je Meetmodule uitvoeren (30 sec stroomloos maken) gevolgd door een herstart van Toon? We gaan de situatie dan voor twee dagen monitoren. De bevindingen en eventuele vervolg stappen delen we over deze twee dagen.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Gisteren, voor dat ik het forum op ben gegaan, heb ik na een herstart de meetmodule stroomloos gemaakt.
Tevens heb ik heden middag nog een herstart gedaan. Ik neem aan dat dat voldoende is..?

Groet,
Martin
Hoi @Urgel

Ik denk ff mee.
Is het niet slimmer om nu al meteen de meetmodule te verwijderen en opnieuw te koppelen? Kennelijk zijn er steeds flatlines.
Misschien is er zelfs een repeater nodig.
Reputatie 7
Badge +1
@LLL

Dat lijkt mij inderdaad voldoende. Ik stel voor dat ik je nu een nieuwe meetmodule stuur.
Deze heb je binnen maximaal 10 werkdagen in huis. Via het topic stappenplan Meetmodule koppelen lees je hoe de oude meetmodule te verwijderen en de nieuwe te koppelen .

Wil je ons een seintje geven wanneer je de nieuwe meetmodule hebt gekoppeld? Dan gaan we voor je na of de onderbrekingen de wereld uit zijn 💪🏾.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +1
@Brandje

je typt net wat sneller dan mij haha. De z-wave verbinding is prima, vandaar dat ik de repeater nu laat voor wat het is
Reputatie 1
Beste Urgel,

Dat lijkt me een goed plan!
Brandje, bedankt voor het meedenken!

Groet,
Martin
@Brandje

je typt net wat sneller dan mij haha

Ik vind ‘m leuk!👉🏾💪🏾
Goed dat je de zWave sterkte ook meteen hebt bekeken. Dan zou het daar idd niet aan kunnen liggen.
Reputatie 1
Nog even een vraag, aangezien ik toch op de repeater moet wachten. Kunnen de verbruiksgegevens voor december en januari wel herstelt worden..?

Tevens nog een vraag:
Waarom kan Toon niet bepalen wat de status van de verbruiksgegevens zijn. Hij meet immers gewoon van elke dag de verbruiken. Hij kan toch, ondanks dat sommige informatie wordt gemist, toch gewoon dit bepalen door een gemiddelde te rekenen..?

Ik hoor graag van jullie, groet,

Martin
Reputatie 6
Badge +2
@LLL

Als het verbruikt weer doorkomt dan zal het gemiste verbruik opgeteld worden bij het verbruik van februari. We kunnen dit niet met terugwerkende kracht verdelen over december en januari. In maart zal het verbruik vervolgens weer correct vergeleken worden.

Groeten Chantal
Hoi Martin,

Wachten op repeater???
De moderator (@Urgel ) ,die je heeft geholpen zendt toch een nieuwe meetmodule???

Omdat Toon®️ verbruiksgegevens mist, zie je eerdere foto, kan de berekening niet gemaakt worden.
Die verbruiksgegevens op die missende dagen kunnen helaas achteraf niet hersteld worden.
Reputatie 1
Ik bedoelde uiteraard de meetmodule (foutje).

Maar ik begrijp niet waarom die gegevens niet hersteld kunnen worden. Als ik mijn historie terugkijk, zie ik van elk uur de waarden staan.
Het exacte tijdstip van het gebruik is wellicht niet helemaal goed vastgelegd, omdat de module geen goede verbinding had. Maar er zijn toch wel meetgegevens , aangezien de Toon ze weergeeft.

Apart en jammer dat het niet hersteld kan worden, terwijl de gegevens zijn wel geregistreerd.
Reputatie 1
@LLL

Wil je ons een seintje geven wanneer je de nieuwe meetmodule hebt gekoppeld? Dan gaan we voor je na of de onderbrekingen de wereld uit zijn 💪🏾 .

Groet, Urgel

De nieuwe meetmodule ontvangen (top, lekker snel!). Gelijk gekoppeld en even bijgewerkt.
Dus ik ben benieuwd of de onderbrekingen de wereld uit zijn...

Groet,
Martin
Reputatie 1
Nog even een terugkoppeling. Tot op heden geen onderbrekingen meer gezien, dus zeer tevreden met de geboden oplossing!!!

@Brandje , bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +1
Kijk eens aan @LLL

Dit soort nieuws horen we graag! Fijn dat de nieuwe meetmodule de oplossing was en super dat je het met ons deelt.

Nog een mooi weekend verder!

Groet. Urgel

Reageer