Status verbruik (duimpje) verdwenen? | Eneco Community

Status verbruik (duimpje) verdwenen?


Reputatie 5
Badge +6
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 523 reacties
Weet iemand hoe ik 'status verbruik' terug krijg?

Ik kan deze optie nergens meer vinden, is er misschien een storing?

Vroeger zag ik een duimpje rechtsboven in het paars.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Je pas een status met bv een duimpje als je geschatte jaarverbruik naar je Toon gepushed is.
En als je meer verbruikt dan ingeschat dan komt er een pijltje....

Dus heb je dat nagekeken?
Reputatie 5
Badge +6
Kan ik dat opnieuw laten 'pushen' dan?

Want dit stond tot een paar weken geleden nog op de Toon
Natuurlijk kan je dat laten pushen, maar je moet ook zelf de opwek invullen en er opletten dat het juiste geschatte stroom verbruik wordt geschat rekening houdend met je opwek en het eigenverbruik van de opgewekte stroom en de uiteindelijke teruglevering.

Maar aangezien jij volgens mij nog geen kWh verbruiksmeter hebt wordt het e.e.a een rommeltje.

Ik zou wachten tot installatie van de kWh meter en daarna de zaak laten pushen.
Reputatie 5
Badge +6
Ok, wellicht dat het duimpje door activatie van Toon zon, kwijt is geraakt.

Ik zal wachten tot de Kwh meter er is.

Maar waar kan je dan al die (verbruiks) gegevens invullen?
Bij menu/instellingen/energiemeters
Daar staat een "hoofdstuk" met Toon Zon:

Verwachte opbrengst
Reputatie 5
Badge +6
Gevonden.. maar dat is al ingesteld zie ik
Dat heb je dus zelf gedaan. Wist je dat niet meer.....
Nu dus gewoon wachten tot de kWh meter is geplaatst en even maar niet naar de status verbruik kijken, toch....?
Reputatie 5
Badge +6
Goedendag,

Afgelopen weekend een mail gehad, over 'Status verbuik'

Nu dacht ik, dat het duimpje of pijltje weer zichtbaar zou worden, maar deze verschijnt nu nog steeds niet.

Kan iemand nazien, wat nu het probleem is?

Mvgr,

Juan
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Is er al een kwh meter geplaatst? Op dit moment lijkt het er op dat je een toon Zon update hebt terwijl de configuratie daar nog niet geschikt voor is. Dat is de reden waarom het status verbruik niet werkt.
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Kun je de toegang klantenservice aanzetten dan kijken we ernaar voor je.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert,

Het was ff zoeken, maar deze stond al aan, ff uitgezet, en staat nu weer aan.

Is dit zo voldoende?

Mvgr,

Juan
Reputatie 5
Badge +6
Beste Folkert,

Hebben jullie al iets kunnen vinden?

Ik zie nog steeds het duimpje niet
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Dat klopt heb je al een afspraak staan voor de installatie van de kWh meter? Ik verwacht dat het daarna is opgelost.
Reputatie 5
Badge +6
Deze staat voor 1 april
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert, vandaag is dus toon op zon geïnstalleerd, maar nog heb ik geen 'status verbruik' beschikbaar.

Kunnen jullie dit nog eens nazien?
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Ik heb het ingeschoten bij de softwarebeheerders, ik kom er op terug.
Reputatie 5
Badge +6
Dankje Folkert, ik hoor het wel.

Na installatie van Zon, had ik ook wat meer pictogrammen verwacht op de Toon App.
Ik zou bijvoorbeeld 'opbrengst' op de app er handig vinden.

Ik vind het belangrijker om te zien wat ik per saldo verbruikt heb, en niet wat ik opgewekt heb.

Wat ik per saldo verbruik betaal ik ook.

Zonder de sensor, zag ik wel die informatie.
Dan had ik bijvoorbeeld een verbruik van -4,24kw, en nu word de opwekking, niet meer van het verbruik afgetrokken.

Of werkt er iets niet goed?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert, is er al iets bekend? ik zie status verbruik nog steeds niet...
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Excuses dat het zo lang moet duren. Het kan opgelost worden door een nieuw account aan te maken, alleen dan moet je een fabrieksherstel uitvoeren. Op dit moment wordt er ook een oplossing ontwikkeld voor dit issue dat duurt 1 a 2 weken, dan kan ik het zonder fabrieksherstel voor je in orde maken. Graag hoor ik waar je voorkeur naar uit gaat.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert, graag zonder fabrieksherstel.

Want dan ben ik toch al mijn data kwijt?

Mvgr,

Juan
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Dat klopt, dan ben je alle verbuiksdata kwijt. Ik houd het voor je in de gaten!
Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor je actie.

Ik zal over 2 weken nog eens kijken in deze thread
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert,

We zijn 3 weken verder, en ik zie nog steeds geen status verbruik.

Waar zou ik dit moeten vinden? (behalve in de taakbalk als duimpje)
Wellicht dat het ergens verstopt zit
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Folkert,

Zou je weer eens kunnen kijken naar mijn 'Status Verbruik'

Deze optie werkt niet meer sinds de laatste update, wellicht dat een eenzelfde actie dient plaats te vinden zoals vorig jaar.

Er word nu steeds gemeld, dat Toon zit te wachten op gegevens.
Reputatie 7
Badge +6
@Juan

Ik heb nieuwe waardes naar je Toon gestuurd, ik hoor graag van je of het het aangekomen is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen