Status verbruik | Eneco Community
beantwoord

Status verbruik

Toon eerste bericht

67 Reacties

ik heb de stekker en kabel eruit gehad maar Toon zegt nog steeds niks
Reputatie 3
Badge +1
@TinaC Goedemorgen , dit is te zien nadat de melding weg getikt is

, en is goed hoor als we na het weekend weer verder kijken .

Fijn weekend , groetjes Ricardo
Reputatie 6
Badge
@sylvia

Een herstart van je display zou het probleem moeten verhelpen. Nu zie ik dat je nog niet de laatste software versie op Toon hebt staan. Zou je Toon kunnen updaten via Menu > Instellingen > Software > Update > Bijwerken? Ik verwacht dat je hierna weer het verbruik kunt inzien.
Reputatie 7
Badge +3
[quote=Brandje]Ik kan mij niet herinneren de storingsbronnen bij naam genoemd te hebben./quote]
Dit schrijf jij zelf: "Brandje schreef:
Juist als er bv de bekende storingsbronnen op de 2.4 GHz in de buurt zijn, kan een repeater zelfs bij korte afstand Toon - meteradapter idd een sterker zWave netwerk opgebouwd worden."

Met alle respect hoor, maar een paar regels erboven leg jij de link legt tussen Wifi en de stabiliteit van het zWave network.

Met vriendelijke groeten,

Toonz
Reputatie 5
Badge
@sylvia
Wat goed dat het is gelukt! Ik heb het probleem al gevonden, het verbruik van gas en elektriciteit blijft ‘hangen’ in Toon. Wil je het volgende proberen?

Wil je de toon resetten d.m.v. het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter in de meterkast 30 seconden van het stroom halen.
Laat het me weten als dit niet heeft geholpen.

Groet,
Mitchel
wat geweldig mijn Toon doet het weer.
Hartelijk bedankt voor alle hulp.
Badge
Ook hier is er vanaf januari geen status in ons verbruik.
@Woodruff

Goed dat je hier bent! 4 maanden geen inzicht? Daar moeten we wat aan doen. Om je zo goed mogelijk te helpen heb ik nog een paar vragen.

- Bedoel je geen inzicht in de functie '' Status verbruik''
- Bedoel je geen inzichting in je actueel verbruik, hiermee bedoel ik ''stroom nu'' en gas vandaag'' in het beginscherm van Toon?

Ik heb voor de zekerheid nieuwe gegevens verstuurd naar Toon. Deze zijn voor de functie status verbruik, mocht deze niet werken.

Groetjes,
Dionne
Badge
Dionne wrote:

@Woodruff

Goed dat je hier bent! 4 maanden geen inzicht? Daar moeten we wat aan doen. Om je zo goed mogelijk te helpen heb ik nog een paar vragen.

- Bedoel je geen inzicht in de functie '' Status verbruik''
- Bedoel je geen inzichting in je actueel verbruik, hiermee bedoel ik ''stroom nu'' en gas vandaag'' in het beginscherm van Toon?

Ik heb voor de zekerheid nieuwe gegevens verstuurd naar Toon. Deze zijn voor de functie status verbruik, mocht deze niet werken.

Groetjes,
Dionne

Badge
Hallo Dionne,

Het is puur de status van mijn verbruik t.o.v mijn ingeschatte verbruik.
Het actuele verbruik werkt goed.

Alvast bedankt
@Woodruff

Oke het Status verbruik, gelukkig dat het actueel verbruik wel doorkomt! We gaan hier uitkomen. Ik heb een uur geleden nieuwe gegevens naar jouw Toon verstuurd. Als je op dit moment nog steeds geen inzicht hebt in het status verbruik. Kan het te maken hebben met het feit dat we nu 2 weken in de nieuwe maand leven. Toon kan nu dan geen goed advies geven. Vanaf 1 mei moet het status verbruik inzichtelijk zijn.
Wil je de externe toegang aanzetten via Menu, Toonsupport en aan. Dan controleer ik alle instellingen:).

Groetjes,
Dionne
Reputatie 6
Badge
@Ricardo

Hopelijk heb je net als ik een prachtig weekend achter de rug 😃! Voor nu kom ik graag terug op de issue met je Status verbruik.

Ik zie dat je verbruik nu al een aantal dagen stabiel binnen komt op Toon. Als dit zo blijft voorzie ik verder geen problemen met je Status Verbruik. De maand mei zal dus een volledige weergave hebben.

Groetjes, Urgel
Reputatie 1
Badge +1

Kan hier wat aan gedaan worden?
Bedankt, Bart
Reputatie 6
Hoi @vrouwantje
Indien dat jouw scherm is, daar ga ik even voor het gemak van uit, zou het opgelost moeten zijn.
Ik heb je inschatting opnieuw naar je Toon verstuurd.

Geef even een seintjes wanneer ik er naast zit natuurlijk

Groet, Vinny
Reputatie 3
Badge +1
@TinaC goedemiddag , bij mij is nog geen verbruikstatus te zien ?
Heb jij er nog aangedacht om het te bekijken ?

Gr Ricardo
Reputatie 1
Badge +1
Vinny wrote:

Hoi @vrouwantje
Indien dat jouw scherm is, daar ga ik even voor het gemak van uit, zou het opgelost moeten zijn.
Ik heb je inschatting opnieuw naar je Toon verstuurd.

Geef even een seintjes wanneer ik er naast zit natuurlijk

Groet, Vinny

Seintje: Ja ik heb weer gegevens. Hoop dat het de waarheid een beetje benaderd als ie zegt dat ik 11 euro minder heb gebruikt na deze koudere winter. Als ik doorklik zegt ie dat Eneco heeft bijgewerkt op september 2016. Zou al weer een tijdje geleden zijn 😎
Maar bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Ricardo wrote:

@TinaC goedemiddag , bij mij is nog geen verbruikstatus te zien ?
Heb jij er nog aangedacht om het te bekijken ?

Gr Ricardo

Hoi @Ricardo
Vandaag heb ik het stokje overgenomen, werkt het alweer bij je?

Vrouwantje wrote:

Seintje: Ja ik heb weer gegevens. Hoop dat het de waarheid een beetje benaderd als ie zegt dat ik 11 euro minder heb gebruikt na deze koudere winter. Als ik doorklik zegt ie dat Eneco heeft bijgewerkt op september 2016. Zou al weer een tijdje geleden zijn 😎
Maar bedankt voor de hulp!

Misschien vind je dit interessant, misschien niet.
Je termijn bedrag x 12 is natuurlijk wat je Eneco over 1 jaar betaald. Dit is gekoppeld aan een X aantal KWH en een X aantal M3 gas. Dit is je totaal verwachting voor het jaar van jaarnota tot jaarnota.
Vervolgens krijgt Toon de data van je totaal aantal KWH's en M3's. Maakt daar zelf een sommetje voor over hoeveel jij in welke maand ongeveer gaat gebruiken. Dus op basis van de inschatting voor april + wat Toon uit je meters haalt = dat advies.

En als je het niet interessant vind of al wist,... Geniet van het zonnetje!
Groet Vinny

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen