Startscherm toon app | Eneco Community
vraag

Startscherm toon app

  • 16 februari 2019
  • 34 reacties
  • 517 Bekeken

Badge +1
Wij hebben toon in ons huis, mijn man en ik dus ook beide de app. Nu blijft het beginscherm van de app al dagen 'stilstaan' op het verbruik en programma van dinsdag. Ik zie dus niet het huidige verbruik of programma. Als je verder in de grafieken zoekt is het wel up to date. Hoe kan dit?

34 Reacties

absoluut Ton, nu toon de weg kwijt is vindt Ik het belangrijk dat de app correct werkt om dit te monitoren.
Nou dat is erg fijn Mark, want de komende tijd zal je de App extra vaak op afstand willen gebruiken, denk ik....😏
Klopt Ton, het leek met deze nieuwe versie even kortstondig goed te gaan. Helaas daarna weer die freeze. Hij doet het nu gelukkig weer
Hoi Mark,

Komt dat niet omdat er net een build 63728 was uitgerold? Zelfde versie nr overigens.
Hoi @Urgel

weet niet of er achter de schermen al wat is aangepast, maar sinds zondagochtend op een kleine korte vastloper na met de aangepaste nieuwe sw loopt alles weer als een zonnetje.

blijf benieuwd wat nou precies het probleem was
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @mpleizr

Het onderzoek loopt inderdaad nog steeds. Ook heb ik je screenshots/foto's gezien, maar wat zal helpen is een foto van Toon en een screenshot van de app (zelfde tijdstip) waar op beiden de tijd goed te zien is. Nu zien we wel de tijd op de screenshot van de app, maar niet op de foto van Toon. Wil je ons een dergelijke screenshot en foto nog even aanleveren voor het onderzoek? Bij voorbaat dank!

Groet, Urgel
Hoi@ChantalS neem aan dat onderzoek nog loopt?. Ben komende twee weken afwezig en hoop dat de app het nu wel blijft doen zodat ik het verbruik op afstand kan monitoren.

je mag de status gewoon in dit topic vermelden, lees 1x per dag het forum door. Mocht toon open gezet moeten worden meldt het dan even dan zorg ik ervoor dat dit dan binnen een dag gereheld wordt
@mpleizr



Het screenshot dat je geplaatst hebt is dat van de normale app of de testapp ? Als het van de testapp is dan wil ik je vragen om ook een screenshot te plaatsen van de normale app met de datum en tijd. Daarnaast ontvangen we ook graag een foto van Toon, gemaakt op hetzelfde tijdstip als de app. Zo kunnen de softwarebeheerders beter onderzoek doen.

Groeten Chantal



Hoi @ChantalS

de foto’s die zijn gemaakt komen van zowel de test release als de officiele app. Probleem gaat hier af en aan. Sinds de laatste release is de app vastgelagen op de beide app’s. De data op toon is wel gewoon correct.

vanaf zaterdag heeft het niet gewerkt tot aan de release van de testapp op maandag. Toen werkte het ongeveer 10min totdat het weer vastliep. Dinsdag en vandaag gaat het af en aan. Dan werkt het weer en na een uur staan ze allebij weer vast?.

vanavond lijkt het weer te werken maar kan dus zo weer omslaan.

omderstaande link verwijst naar mij. Reactie met foto’s van beide app’s met tijdstip als ook een foto van toon gemaakt op dezeldde tijdstip.

heb je zo voldoende feedback 👍

link reactie en foto’s
https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/startscherm-toon-app-21056#post213648
Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr

Het screenshot dat je geplaatst hebt is dat van de normale app of de testapp ? Als het van de testapp is dan wil ik je vragen om ook een screenshot te plaatsen van de normale app met de datum en tijd. Daarnaast ontvangen we ook graag een foto van Toon, gemaakt op hetzelfde tijdstip als de app. Zo kunnen de softwarebeheerders beter onderzoek doen.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr

We hebben doorgegeven aan de softwarebeheerders dat het issue weer terug is.

Groeten Chantal
Hoi @Emel het gaat om beide app’s dus helaas ook de originele. Het gaat nu met tussenposen. 5min vast dan weer up-to-date vervolgens slaat hij weer vast.

Dus er is wel iets veranderd maar nog steeds vaslopers
Reputatie 5
Badge
@mpleizr

Heb je het al contact gehad met de contactpersoon van Quby? Ik zie dat het gaat om de test app. Ervaar je het zelfde probleem met de originele Toon app?

Groet, Emel
Helaas te vroeg gejuicht @ChantalS

Heb nu de laatste sw binnen die vanmorgen is vrijgegeven. Scherm van de app zit wederom vast?.



Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr

Fijn om te lezen dat alles weer werkt.

Groeten Chantal
Sinds vanmorgen werkt de app opeens weer
Bedankt @Emel
Reputatie 5
Badge
@mpleizr

Dank voor de screenshots. Ik neem het mee richting de softwarebeheerders. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen laat ik het je direct weten.

Groet, Emel
Hoi @ChantalS

hierbij de foto’s van toon zelf als de app. Het probleem speelt alleen bij de app niet op de toon zelf.



Reputatie 6
Badge +2
@mpleizr

Een vraag vanuit de softwarebeheerders. Screenshot is uit de testapp. Als je hier problemen mee ervaart adviseer ik je contact op te nemen met jouw contactpersoon bij Quby. Heb je voor mij een screenshot van de officiële Toon app?

Groeten,
Tina
Reputatie 6
Badge +2
@S.M. Klarenbeek

Welkom op de community. Je klantnummer staat in je profiel. Heb je nog steeds last van het probleem met de app? Zo ja, zou je je Toon kunnen herstarten door de stekker van de ketelmodule er 30 seconden uit te halen? De ketelmodule is bij de CV-ketel geïnstalleerd. Als de storing dan nog niet verholpen wil je verzoeken de externe toegang aan te zetten op Toon. Via Menu > Toon Support > externe toegang Klantenservice > Aan. Ik schakel dan de hulp in van de softwarebeheerders.

Van belang is te weten op welk merk en type telefoon de app geïnstalleerd is. Of het om iOs of Android gaat en om welke softwareversie.

Ik hoor graag of de reset geholpen heeft.

Tina
Reputatie 6
Badge +2
@Dedomo

Fijn om te horen dat alles het weer doet. Bedankt voor je bericht.

Groeten,

Tina
Badge +1
Bij ons heeft de reset geholpen. Dank u
Ehm... ik weet niet of mijn klantnummer in mijn profiel staat, ik kan mijn profiel niet vinden. Maar uit het feit dat ik ben ingelogd en mijn volledige initialen vermeld worden ben ik denk ik wel traceerbaar. Dankjewel voor je reactie, ik wacht nader bericht af!
groeten, Sandra
Oké, dan heb je het over de nieuwe hybride App dus.
Met zijn helaas meer meldingen met blanco schermen.
Heb je klantnummer in je profiel gezet?
Dan een moderator je straks vinden en nader aktie nemen.
In mijn Toon-app kon ik geen inhoud meer zien van de onderwerpen in het menu dat je rechts bovenin kon aanklikken (start, grafieken, programma, etc). Als ik daarop klikte kreek ik een blanco scherm te zien. Ik heb de app verwijderd en opnieuw op mijn telefoon gezet. Ik kreeg vervolgens het scherm waarin gevraagd wordt op mijn Toon in Nederland is geïnstalleerd (ik klik op: ja dat klopt). Daarna flitst even heel snel het scherm voorbij waarop een button staat om in te loggen, maar die wordt direct verwisseld door een blanco pagina. Met als gevolg dat ik nu dus helemaal geen gegevens van Toon meer kan zien. Ik zie dus alleen dit onderstaande.
Weet iemand raad?

Reageer