Spontane A01 storing (Ketelmodule niet verbonden) | Eneco Community
vraag

Spontane A01 storing (Ketelmodule niet verbonden)

Reputatie 7
Badge +8
Toon kwam zojuist spontaan aan met een A01 storing. Ketelmodule zou niet verbonden zijn. Erg vreemd, er is niks veranderd of gebeurd.. Na een zachte restart was het ook weer over.. Zo graag is weten wat er op de achterkant te zien is over. Toon staat open.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@mAiden

Is dit de eerste keer dat dit voorgekomen is of krijg je vaker deze melding?
Reputatie 7
Badge +8
Folkert wrote:

@mAiden

Is dit de eerste keer dat dit voorgekomen is of krijg je vaker deze melding?

Hoi @Folkert,

Dit is al eens vaker voorgekomen, laatste keer is er zelfs een monteur voor gekomen, deze heeft toen de ketelmodule vervangen.
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden

Helaas zijn er geen logs in waarin we kunnen zien wat er zich heeft afgespeeld, heb je Toon herstart door het knopje op de onderkant? Het lijkt er op dat er een korte onderbreking was in de stroom voorziening, alleen kunnen we dat niet met zekerheid stellen.
Reputatie 7
Badge +8
Folkert wrote:

@mAiden

Helaas zijn er geen logs in waarin we kunnen zien wat er zich heeft afgespeeld, heb je Toon herstart door het knopje op de onderkant? Het lijkt er op dat er een korte onderbreking was in de stroom voorziening, alleen kunnen we dat niet met zekerheid stellen.

Hoi @Folkert,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik heb Toon inderdaad een soft-reset gegeven, nadat hij weer was opgestart. Was alles weer het ouwe. Mocht het weer voor komen, maak ik er foto's van. Zal hem dan niet restarten..

Had je mij andere vraag over de Hue Bridge ook lezen?
Voor de zekerheid staat hij hier nog en x.

Kan je dat bij mij ook is laten checken? Of er bridge instaan. Als die er in staan mogen die verwijderd worden. Toegang staat aan.

Groetjes,

Ricardo
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden

Ik heb bij deze gevraagd of ze hier naar willen kijken voor je.
Reputatie 7
Badge +8
Folkert wrote:

@mAiden

Ik heb bij deze gevraagd of ze hier naar willen kijken voor je.

Thanks!! ? ?
na twee keer een zachte resstart is er nog niets veranderd alles gecontroleerd draden alles is goed. ketelmodule ook 30 seconden los gehad niets helpt
wim69 wrote:

na twee keer een zachte resstart is er nog niets veranderd alles gecontroleerd draden alles is goed. ketelmodule ook 30 seconden los gehad niets helpt

Staat de Toon op opentherm? Zo ja, schakel hem dan ff op aan/uit. Kan zijn dat er iets mis is met de opentherm ergens (kapotte ketelmodule, of in de ketel zelf). Aan/uit is een fallback die normaal ook werkt op de opentherm connectoren van de ketel. Als het dan nog niet werkt, sluit dan de ketelmodule aan op de echte aan/uit aansluiting van je ketel. Heb je tenminste een werkende oplossing (als het goed is).
Reputatie 7
Badge +6
@wim69

Welkom op het Toon forum, ik zie dat je inmiddels contact gehad met een collega en dat er een monteur wordt ingepland. Ik ga er van uit dat het snel wordt opgelost.

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen