Software wil niet downloaden | Eneco Community
vraag

Software wil niet downloaden

  • 4 februari 2018
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

  • Komt hier vaker (level 8)
  • 13 reacties
Om het hier wat warmer te krijgen heb ik Toon een fabrieks-reset gegeven. Nu blijft hij al een uurtje of twee bij stap 2.7.2. van de installatie (software download en installatie) hangen. Onderbreken of teruggaan is niet mogelijk.

Wat nu?

5 Reacties

Dat is niet zo handig om een fabrieksherstel te doen.
Daar moet je toch een goeie reden voor hebben en vaak is het pas nodig als een moderator er gericht om vraagt.
Een harde reset is vrijwel altijd voldoende om storingen op te lossen.

Als Toon blijft hangen kon de internetverbinding wel eens de belemmering zijn.
Heb je je modem al eens even stroomloos gemaakt.
Brandje: Die was ook al bij me opgekomen maar helaas, ook als ik het modem een tijdje uitgeschakeld heb blijft Toon in het downloadproces steken.
Oke, maar dat kan je beter uitproberen Toon een harde reset te geven:

-maak je modem even stroomloos
-haal de stroom voor 5 minuten van je Toon module af bij je CV
-als je de stroom weer op deze module zet, ga dan naar je modem en geef die ook weer even stroom.

Hopelijk komt Toon dan weer in de oude situatie terug en kan je de download opnieuw doen. Ik neem aan dat je met download bedoelt je Toon een software update geven.
Dat werkte: Toon draait weer als een zonnetje. Dank Brandje!
Dat werkte: Toon draait weer als een zonnetje. Dank Brandje!

Kijk dat hoor ik graag!??
En graag gedaan uiteraard!

Fijn dat Toon®️ weer als een zonnetje draait ??

Reageer