Software update toon loopt vast | Eneco Community
beantwoord

Software update toon loopt vast

• 13 augustus 2018
  • 90 reacties
  • 1405 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 85 reacties
Hallo,

Na de laatste update van Toon merk ik dat hij steeds vast loopt.
Dan staat het gasverbruik op 0 en stroom op 2000 en 5 minuten later nog, zelfs na douchen blijft hij op 0.
Na even opnieuw opstarten is het probleem verholpen, maar heb het nu al 5 keer moeten doen.

Wat is er mis?
icon

Beste antwoord door Brandje 19 augustus 2018, 21:40

Vandaar dat ik meldde dat er nu weer een update getest wordt. De vorige bug fix was dus helaas bij sommige onvoldoende.

Gelukkkig ben jij dus nu nog even “gered” met een relatief simpele reset handeling. ?
Bekijk origineel

90 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Inderdaad, het is update 4.9.10.
Prima Glenn!
Zonder jouw toedoen was het vast niet zo snel gelukt.
@Brandje en @HvM
Zojuist te horen gekregen dat het probleem bij Quby bekend is. Er wordt vandaag een fix doorgevoerd zodat de update zichtbaar zal worden. Zodra deze fix doorgevoerd en getest is zullen jullie Toon kunnen updaten. Als ik meer hoor, dan horen jullie dat uiteraard.

Groet,
Glenn

Top @Glenn!
Dan is het hopelijk voor het weekend nog geregeld.
Jij bent een mooie vervanger van Hayad zeg!
Want die geniet van een welverdiende vakantie.
Reputatie 5
Badge +5
Net stond er een update op Toon.

Hij is nu aan het installeren.
Reputatie 5
Badge +5
Ik vermoed dat het versie 4.9.10 wordt, maar dat kan ik nu nog niet zien.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo,

Na de laatste update van Toon merk ik dat hij steeds vast loopt.
Dan staat het gasverbruik op 0 en stroom op 2000 en 5 minuten later nog, zelfs na douchen blijft hij op 0.
Na even opnieuw opstarten is het probleem verholpen, maar heb het nu al 5 keer moeten doen.

Wat is er mis?

Dit klinkt mij in de oren als een zogenoemde flatline.. Meteradapter (bevind zich in je meterkast) even resetten zou dit kunnen verhelpen. Ook het verwijderen en opnieuw koppelen van je meteradapter kan dit weghalen.. Eigenlijk zou de flatline al in 4.18.x moeten gefix zijn, maar waren nogtsteeds mensen die problemen ermee hielden, als goed is in de volgende versie zou het echt allemaal gefixt moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +2
@xsjlo

Vervelend dat het verbruik op Toon blijft vastlopen. Graag wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via Menu - Toon Support - Externe toegang AAN. Dan kunnen we beter achterhalen wat de oorzaak is. Wel vermoed ik dat zoals @Brandje en @mAiden aangeven het te maken heeft met een flatline. Dan zijn de tips die zij geven ook de oplossing. Zeker gezien Toon blijft aangeven dat er sensoren gezocht worden raad ik aan om de meteradapter te verwijderen uit Toon en weer toe te voegen.

Laat even weten of het gelukt is.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
Hey @Marcel070,

Ik raad jou ook aan om de tips van @mAiden en @Brandje te proberen. Laat je ons even weten of het gelukt is ?

Groeten Chantal
Badge
Meetmodule verwijderd en weer toegevoegd. Toon werkt weer. Externe toegang aangezet.
Reputatie 7
Badge +2
@Marcel070

Bedankt voor het openzetten van de externe toegang. Fijn dat alles weer werkt zoals het hoort. Het heeft inderdaad te maken gehad met een flatline. Mocht je weer merken dat het verbruik vast loopt dan horen we het graag.
Je kan de toegang bij deze weer uitzetten.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Ja daarom is het ook van belang dat we dit goed in de gaten houden. Dan kunnen we dit weer aankaarten bij de softwareontwikkelaars.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +2
Ja dat was de oplossing. Maar on dit na een bug update te bkijven doen. Begin het nu wel vervelend te vinden die Toon. Elke update is er wel wat...
Reputatie 7
Badge +9
Meteradapter opnieuw koppelen werkt slechts tijdelijk, heb ik namelijk ook gedaan en ondertussen loopt TOON weer dagelijks vast. Dit probleem heb ik nooit eerder gehad, kan de oude softwareversie niet teruggezet worden?

Controleer eerst eens of je de update van vandaag al kan binnen. Daarin zit namelijk de daadwerkelijke fix.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden ,

Dat komt omdat jij je al een tijd geleden hebt aangemeld om veldtester te worden. Als een van de laatste 😉
Je staat daarom alvast in de eerste uitrolgroep voor de nieuwste updates. Net als de overige testers.

Groeten Chantal
@ChantalS ben ik een tester dan???

Kijk nu ontstaat er verwarring.
En ik begin nu te begrijpen dat er buiten de veldtesters om gister met voorrang enige niet testers/veldtesters deze update ook hebben gekregen, omdat die geklaagd hadden over flatlines.

Zou dat het misschien zijn?
Er zijn namelijk veldtesters die versie 4.19.10 nog niet eens hebben.....
Reputatie 7
Badge +9
@ChantalS ben ik een tester dan???

Kijk nu ontstaat er verwarring.
En ik begin nu te begrijpen dat er buiten de veldtesters om gister met voorrang enige niet testers/veldtesters deze update ook hebben gekregen, omdat die geklaagd hadden over flatlines.

Zou dat het misschien zijn?
Er zijn namelijk veldtesters die versie 4.19.10 nog niet eens hebben.....

Helemaal mee eens Ton. Volgens mij is er weer sprake van gigantische mis communicatie omtrent de uitrol. Is er maandag een go / no go moment geweest, blijkbaar was dat een go. Waardoor gisteren de uitrol is begonnen.
Reputatie 7
Badge +2
@Brandje ,

ik kan de verwarring heel goed begrijpen. Het is namelijk zo dat in de eerste groep alleen testers mogen zitten . Het is mogeijk dat er inderdaad klanten onterecht voorrang hebben gekregen. Dit mag echt pas nadat de uitrol van de tweede groep gedaan is. Ik zal dit intern nog uitzetten voor in de toekomst.

Groeten Chantal
Dank je Chantal!
Want nu denken andere leden natuurlijk, hè waarom ik niet. Verwarring alom dan.
Reputatie 5
Badge +5
Maar blijft voor mij de vraag, waarom heb ik nog steeds die update 4.19.10 niet ontvangen??
Reputatie 7
Badge +2
@Brandje Ik heb een melding gemaakt van het feit dat je update nog niet zichtbaar is

@HvM Voor jou heb ik verder gekeken in het klantnummer die je genoteerd hebt in je profiel. Je Toon is niet online. Daardoor ontvang je geen update
Reputatie 5
Badge +5
@ChantalS, Mijn Toon is zeker wel online, verbinding met SC.
Reputatie 5
Badge +5
@ChantalS, ik ga ook een reset uitvoeren.
En doe mij een plezier, neem even contact op met Quby.
Reputatie 5
Badge +5
Na de reset stuur ik je een PB.
Reputatie 5
Badge +5
@ChantalS, Reset heeft niets opgeleverd.
En ik heb je een PB gezonden.
@mAiden, dat er een vervanger is, dat mag je verwachten.
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, de communicatie vanuit Quby is absoluut niet het sterkste punt!
Reputatie 5
Badge +5
@ChantalS, toegang staat open.
Maar volgens mij staat een test Toon altijd open, voor Quby in ieder geval.
Reputatie 5
Badge +5
En toen bleef het weer angstvallig stil.........

Reageer