Software update toon loopt vast | Eneco Community
beantwoord

Software update toon loopt vast

  • 13 augustus 2018
  • 90 reacties
  • 1405 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 85 reacties
Hallo,

Na de laatste update van Toon merk ik dat hij steeds vast loopt.
Dan staat het gasverbruik op 0 en stroom op 2000 en 5 minuten later nog, zelfs na douchen blijft hij op 0.
Na even opnieuw opstarten is het probleem verholpen, maar heb het nu al 5 keer moeten doen.

Wat is er mis?
icon

Beste antwoord door Brandje 19 augustus 2018, 21:40

Vandaar dat ik meldde dat er nu weer een update getest wordt. De vorige bug fix was dus helaas bij sommige onvoldoende.

Gelukkkig ben jij dus nu nog even “gered” met een relatief simpele reset handeling. ?
Bekijk origineel

90 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo,

Na de laatste update van Toon merk ik dat hij steeds vast loopt.
Dan staat het gasverbruik op 0 en stroom op 2000 en 5 minuten later nog, zelfs na douchen blijft hij op 0.
Na even opnieuw opstarten is het probleem verholpen, maar heb het nu al 5 keer moeten doen.

Wat is er mis?


Dit klinkt mij in de oren als een zogenoemde flatline.. Meteradapter (bevind zich in je meterkast) even resetten zou dit kunnen verhelpen. Ook het verwijderen en opnieuw koppelen van je meteradapter kan dit weghalen.. Eigenlijk zou de flatline al in 4.18.x moeten gefix zijn, maar waren nogtsteeds mensen die problemen ermee hielden, als goed is in de volgende versie zou het echt allemaal gefixt moeten zijn.
Reputatie 2
Badge +2
Beste,

Ik heb hier eerder nog nooit last van gehad, tot nu deze update. Ook de app gilt nu over een storing metersensor niet goed bevestigd. Snap er niks van, dit allemaal na die update.
Vandaar het advies om de meteradapter op Toon®️ te verwijderen en opnieuw te koppelen dan is het probleem vrijwel zeker opgelost.
Reputatie 2
Badge +2
Beandje,

Helaas de app blijft aangeven dat er storing is. Die kan ik denk ik maar weer verwijderen, de toon wacht ik af, heb er geen vertrouwen meer in. elke keer is er wel wat.
De app geeft een storing omdat op Toon®️ de zaak eerst hersteld moet worden.
Heb je de meteradapter, die in de meterkast zit, wel al verwijderd op Toon®️?
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb de meteradaptor verwijderd en opnieuw gekoppeld, toon herstart maar helaas.
Reputatie 7
Badge +9
Zitten de meter sensoren nog wel goed bevestigd op je meters dan? Aangezien je het over metersensor heb, ga ik er vanuit dat je analoge meters heb.
Reputatie 2
Badge +2
Nee helaas, ik heb slimme meters via P1
Reputatie 7
Badge +9
Nee helaas, ik heb slimme meters via P1

Staan je instellingen in Toon nog wel goed? Bedoel ik mee, dat Toon weet dat je slimme meters heb, verbruik via de P1 ontvangt.
Badge
Zelfde problwem hier.
Reputatie 7
Badge +2
@xsjlo

Vervelend dat het verbruik op Toon blijft vastlopen. Graag wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via Menu - Toon Support - Externe toegang AAN. Dan kunnen we beter achterhalen wat de oorzaak is. Wel vermoed ik dat zoals @Brandje en @mAiden aangeven het te maken heeft met een flatline. Dan zijn de tips die zij geven ook de oplossing. Zeker gezien Toon blijft aangeven dat er sensoren gezocht worden raad ik aan om de meteradapter te verwijderen uit Toon en weer toe te voegen.

Laat even weten of het gelukt is.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
Hey @Marcel070,

Ik raad jou ook aan om de tips van @mAiden en @Brandje te proberen. Laat je ons even weten of het gelukt is ?

Groeten Chantal
Badge
Meetmodule verwijderd en weer toegevoegd. Toon werkt weer. Externe toegang aangezet.
Meetmodule verwijderd en weer toegevoegd. Toon werkt weer. Externe toegang aangezet.

Perfect!
En hopelijk blijft dat zo.
Reputatie 7
Badge +2
@Marcel070

Bedankt voor het openzetten van de externe toegang. Fijn dat alles weer werkt zoals het hoort. Het heeft inderdaad te maken gehad met een flatline. Mocht je weer merken dat het verbruik vast loopt dan horen we het graag.
Je kan de toegang bij deze weer uitzetten.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +9
@Marcel070

Bedankt voor het openzetten van de externe toegang. Fijn dat alles weer werkt zoals het hoort. Het heeft inderdaad te maken gehad met een flatline. Mocht je weer merken dat het verbruik vast loopt dan horen we het graag.
Je kan de toegang bij deze weer uitzetten.

Groeten Chantal


Toch wel apart dat er nog relatief veel gebruikers last hebben van een zogenoemde flatline @ChantalS.. Hopelijk is die er met de eerste volgende software-update inderdaad helemaal uit, want kan me voorstellen dat het voor de eind-gebruiker een vervelende bug is.
Reputatie 2
Badge +2
Hier ook meetmodule verwijderd en weer toegevoegd. Toon herstart Externe toegang aangezet. App verwijderd en herinstall gedaan, lijkt weer te werken. Maar voor hoelang?
Reputatie 7
Badge +2
@xsjlo

Fijn om te horen dat alles weer zichtbaar is. Ook hier zie ik geen bijzonderheden. Mocht het nog een keer voorkomen dan horen we het graag. Het zou namelijk in de laatste softwareversie opgelost moeten zijn.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Ja daarom is het ook van belang dat we dit goed in de gaten houden. Dan kunnen we dit weer aankaarten bij de softwareontwikkelaars.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +2
@xsjlo

Fijn om te horen dat alles weer zichtbaar is. Ook hier zie ik geen bijzonderheden. Mocht het nog een keer voorkomen dan horen we het graag. Het zou namelijk in de laatste softwareversie opgelost moeten zijn.

Groeten Chantal


Hallo@ChantalS,

Dit heb ik juist NA de laatste update gekregen, ervoor was er niks aan de hand bij ons.

Hoop dat het hiermee is opgelost.
Reputatie 2
Badge +2
Ik merk dat de gas op hetzelfde staat als vanmorgen. Een restart gaf de oplissing voor even. Wat kan ik nu doen?
Reputatie 2
Badge +2
Heb de koppeling opnieuw moeten doen want er kwam weer niks bij.
Nu lijkt het dsn opgelost. Staat op 0. Straks ff douchen enndan weer kijken...
Reputatie 2
Badge +2
En na 5 dagen is het weer ellende. Het is weer vast gelopen.. wanneer komt er een fix voor dit issue.
Het is elke keer weer wat...
Helaas die fix wordt nu getest en is nog niet beschikbaar.
Heb je wel de zachte reset even geprobeerd, omdat dit makkelijk is om uit te voeren?
Reputatie 2
Badge +2
Ja dat was de oplossing. Maar on dit na een bug update te bkijven doen. Begin het nu wel vervelend te vinden die Toon. Elke update is er wel wat...

Reageer