Slimme stekkers niet meer zichtbaar | Eneco Community
vraag

Slimme stekkers niet meer zichtbaar

• 31 maart 2015
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Een paar weken geleden (waarschijnlijk naar update van de Toon) werkte ineens de toon niet meer goed.
De Electra verbruik werd niet meer weergegeven omdat de meteradaptor niet meer was gekoppeld, vervolgens gebeurde dit ook met de gassensor.
Gelukkig kreeg ik ze weer aan de gang door ze opnieuw te koppelen.
Echter gelijk daarna werkte de 2 slimme stekkers niet meer , ze waren niet meer zichtbaar op de Toon.
Na herhaaldelijk de procedures van herstel en koppelen te hebben doorlopen ben ik aan eind van de mogelijkheden.
Heb ook nog geprobeerd de slimme stekkers te ontkoppelen door het knopje erop lange tijd ingedrukt te houden en nadat deze is "uitgeknipperd" wordt de stekker groen, vervolgens de stekker eruitgehaald na nog 1 keer de knop ingedrukt te houden.
Vervolgens weer de stekker in stopcontact (welke overigens 40cm van de Toon verwijdert is) wordt de stekker eventjes groen en gaan de leds uit ( ik krijg hem niet in rode toestand ... )
opnieuw proberen koppelen en herstellen werkt ook dan niet ...

Wat kan ik nog verder doen ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

1 Reactie

Badge +5
Hi W.Stoof. Het koppelen zoals jij dat doet met de meteradapter en slimme stekkers is te vaag om je goed van dienst te kunnen zijn.
Recent is er geen update geweest en ik vemoed dat je het wijzigen en koppelen van je meteradapter niet gedaan hebt zoals Toon dat tijdens de installatie instrueerd.
Ook de groene en rode toestand van je stekkers zijn verwarrend mbt tot aanmelden van die stekkers. Dan moet je niet langdurig op de knopjes drukken, dat komt het koppelen niet ten goede en werkt alleen maar verwarrend.

Pak er desnoods de instructies nog eens bij.

Om je toch enigszins te helpen raad ik je aan op dit forum te zoeken naar het wijzigen en verwijderen van je meteradapter, je slimme stekkers en de harde reset, geen fabrieksherstel!! van Toon.
Er is daar voldoende leesstof van en mocht je er niet in slagen dan kun je de reactie van de moderator nog afwachten. Houdt ons op de hoogte.