Slimme stekkers bedienen via App niet meer mogelijk | Eneco Community
beantwoord

Slimme stekkers bedienen via App niet meer mogelijk

• 21 juni 2019
  • 50 reacties
  • 3306 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Op de app kan ik sinds vandaag niet meer de slimme stekkers bedienen.

De tegel ontbreekt op de app voor de stekkers te bedienen, ook zijn er maar 5 in plaats van 6 tegels. gas ontbreekt

Op de Toon weet ik niet ben niet huis
icon

Beste antwoord door Folkert 3 juli 2019, 14:30

We hebben een fix uitgevoerd op de achtergrond. Kunnen jullie aangeven of de ''bedien'' optie weer zichtbaar is voor jullie?
Bekijk origineel

50 Reacties

Reputatie 1
Badge
@Sniekmaas

Hoi,
goed dat je dit hier kenbaar maakt.Vervelend om te horen dat het vandaag niet heeft gewerkt. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Ik kan je dan helpen.
Ik verneem graag van je wanneer dit gedaan is.

gr JohnMod
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen, sinds enige tijd heb ik geen energiecontract meer bij Eneco. Kan dus niet meer in mijn profiel komen.
Op ''Toon'' heb ik wel een een abonnement 4.50 per maand. Mijn klantnummer heeft er altijd ingestaan.

Vreemd.
Reputatie 1
Badge
Ik raad je aan wanneer je thuis bent om de Toon te re-starten en de app daarna opnieuw te installeren.
Gr JohnMod
Reputatie 4
Badge +1
Dank je, zal het proberen.
Heb sinds kort het zelfde probleem. Geen slimme stekkers toegankelijk op TOON iPhone app, wel op TOON zelf. App opnieuw geïnstalleerd geen succes. Kan ook de status van mijn rookmelder niet meer zien, alleen bestel informatie.
Plotseling (2uur later), werkt de app weer zoals het hoort ?
Reputatie 5
Badge
@Diederik

Bedankt voor het melden van het probleem. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de app nu wel naar behoren werkt. Heb je naast het opnieuw installeren van de app ook andere handelingen verricht?

Groet, Emel
Nee, na een tijdje opnieuw gekeken en toen werkte alles weer ???
Reputatie 1
Badge
@Sniekmaas

Werkt het nu wel weer na re-starten van Toon?

gr JohnMod
TOON zelf is wel goed blijven werken, ook voor de slimme stekkers. Dus geen herstart nodig geweest. Alleen mijn iPhone X app voor TOON werkte niet meer voor de slimme stekkers en voor de rookmelder. De bedieningsfuncties ontbraken. Opnieuw installeren van de app gaf in eerste instantie geen verbetering. Later op de dag bleek de app weer te werken voor de slimme stekkers en de rookmelder. Weet niet wat er plotseling veranderd is ?
Zag wel, dat er die zelfde dag een automatische update van de TOON app geïnstalleerd is.
Reputatie 2
Badge +3
Ook ik heb last van dit probleem. Na de update bleef tegel gas leeg (grijs) en bedienopties (lampen en stekkers) verdwenen alsook de stekkers in de grafiek. Gisteren alles weer "normaal" maar nu weer verdwenen. Dit euvel doet zich voor op zowel mijn samsung tablet (tab2) als op mijn samsung telefoon (s7). Reset Toon danwel opnieuw installeren app geeft geen resultaat😭

Willem
Reputatie 2
Badge +3
Nog vermeld dat ook mijn rookmelders in de app verdwenen zijn.... Kom nu op een pagina om deze online te bestellen...

Willem
Reputatie 1
Badge
@Wimmer23

Hoi Willem. Vervelend allemaal maar ik ga je helpen. Kan je nogmaals de app opnieuw installeren? Geef even seintje als dit niet/wel heeft geholpen.

gr JohnMod
Reputatie 2
Badge +3
@Wimmer23

Hoi Willem. Vervelend allemaal maar ik ga je helpen. Kan je nogmaals de app opnieuw installeren? Geef even seintje als dit niet/wel heeft geholpen.

gr JohnMod

Verbaas u niet, verwonder u slechts... Op beide toestellen draait de app weer zoals het hoort. Zonder dat ik maar iets heb ondernomen. Zal wel door de warmte komen.🤣🤣😎😎

Willem
Reputatie 1
Badge
@Wimmer23

Dat is goed nieuws Willem. Ik ben blij voor je.Bedankt voor het melden.

Gr. JohnMod
Ik heb eerder vermeld dat alles weer werkt, tot vanmorgen. Nu weer plotseling de oude situatie. Niet werkende slimme stekkers en rookmelder ???
Niets veranderd, gisteren werkte de app nog goed.

TOON app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Wel op TOON zelf zijn de slimme stekkers zichtbaar maar niet in de app ?
Reputatie 7
Badge +2
@Diederik

Goed dat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt. Kan je als het mogelijk is op een ander toestel testen of de slimme stekkers daar zichtbaar zijn in de app ?

Groeten Chantal
TOON geïnstalleerd op de iPhone 6 van mijn vrouw, werkt daar ook niet op.
Reputatie 7
Badge +2
@Diederik

Bedankt voor het controleren. Ik pak het intern op met de softwarebeheerders. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel en de externe toegang open zetten via menu - Toon support - externe toegang AAN ?

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
THier hetzelfde probleem, op toon zowel stekkers lampen als rookmelders te bedienen, in de app geen van allen externe toegang staat aan
Reputatie 7
Badge +6
@R. Heus

Dank voor het melden. Heb je Toon al eens een harde reset gegeven, en heb je ook de app opnieuw geïnstalleerd? Wanneer je deze acties hebt uitgevoerd en het heeft geen succes gehad, dan wil ik graag van je weten welk toestel je gebruikt en welke versie van iOS of Android erop staat. dan ga ik er verder mee aan de slag voor je.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge +1
Ik ga toon niet resetten, daar werkt alles en anders ben ik mn maandgegevens weer kwijt.
Sansung s7 edge android 8.0 toon app 3.44.0 63817.ik hoor het graag. Denk toch dat het aan de app ligt
Dat zie je verkeerd. Een harde reset is GEEN fabrieksherstel.
Dus even 1 minuutje de meetmodule stroomloos maken geeft geen enkel verlies van instellingen cq historie cq maandgegevens.
Een harde reset, zoals Folkert adviseert, doet soms wonderen, maar brengt geen enkele schade aan!😳😉

Reageer