Slimme stekker meet 0Watt (maar schakelt wel via Toon) | Eneco Community
beantwoord

Slimme stekker meet 0Watt (maar schakelt wel via Toon)

• 21 juli 2015
  • 4 reacties
  • 514 Bekeken

Vandaag 2 nieuwe 'slimme stekkers' ontvangen. Gelijk beide toebedeeld aan respectievelijk 'koelkast' en 'computer'. Beide kunnen op afstand worden geschakeld, maar alleen de 'computer' geeft het stroomverbruik weer.

De 'koelkast' kan dus alleen 'op afstand' worden geschakeld, er wordt geen verbruik geregistreerd ondanks dat de koelkast aanstaat/aanslaat.

Om uit te sluiten dat het iets in de koelkast is, heb ik er een gloeilamp 60Watt op aangesloten. Bij het insteken van de stekker van de lamp in de 'slimme stekker' viel op dat de lamp kort flitste, maar verder niet aan wilde.

Door nu de stekker van de lamp er iets uit te trekken gaat de lamp nu wel aan, maar nog steeds geen stroommeting.

De led-ring is wit en blijft wit, of de lamp nu aan of uit staat.

Als iemand ideeën heeft, hoor ik die graag :D

PS: de lamp schakelt 2seconde uit om daarna weer aan te gaan, dit is in de afgelopen 30minuten al 2x gebeurd :?
icon

Beste antwoord door deJong 22 juli 2015, 14:25

Volgens mij gaat dit over het koppelen van de plug, hier heb ik geen probleem mee.
Het probleem is dat hij geen verbruik registreert (ook de ring blijft wit ondanks verbruik van 60Watt van de lamp)

Heb gebeld met Eneco, deze heeft mij doorverwezen naar de leverancier...
Ga de plug opsturen, wordt er een nieuwe teruggestuurd :)

Bedankt voor je tijd!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Je hebt bij de slimme stekker toch een gebruiksaanwijzing gehad?
Daar staat de reset procedure in; heb je die uitgevoerd?
1) Insert the Plug into a socket
2) Press and hold the B button for 15-20 seconds until LED ring glows yellow
3) Release the B button
4) Press the B button, briefly

Once the reset procedure is completed, LED ring will glow red and turn off.
Plug's relay will turn off as well.

Deze stappen doorlopen en als laatste werd de LED ring rood en ging uit, net als het lampje dat ik erop aangesloten had. (relay will turn off as well)

Dus: Ja :8
Dan zou ik de truc van Folkert ook even proberen:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-slimme-stekkers-koppelen-lukt-niet-7697/index2.html#post74618

Ook de slimme stekker 1 dag uit het stopcontact laten geeft ook vaak soelaas!
Volgens mij gaat dit over het koppelen van de plug, hier heb ik geen probleem mee.
Het probleem is dat hij geen verbruik registreert (ook de ring blijft wit ondanks verbruik van 60Watt van de lamp)

Heb gebeld met Eneco, deze heeft mij doorverwezen naar de leverancier...
Ga de plug opsturen, wordt er een nieuwe teruggestuurd :)

Bedankt voor je tijd!