Slimme stekker installatie leidt tot WIFI problemen | Eneco Community
vraag

Slimme stekker installatie leidt tot WIFI problemen

• 31 december 2017
  • 14 reacties
  • 381 Bekeken

Heb deze week mijn nieuwe slimme stekker van NEO Coolcam (19 euro) gekocht bij alie express in China geinstalleerd. Koppeling lukte niet in 1 keer, maar na een paar keer proberen toch succes. Dit succes leidt echter wel tot een nieuw probleem: mijn laptop, die ook in de woonkamer staat, kan geen verbinding meer maken met het WIFI netwerk. Wie heeft er voor mij een suggestie hoe ik dit probleem kan oplossen

14 Reacties

De slimme stekker werkt met het zWave protocol.
De laptop gebruikt dat profiel voor de WiFi niet.
Dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Maak je modem even stroomloos.
Wellicht dat je laptop dan weer verbinding maakt.
Hallo Brandje,

Bedankt voor je reactie.
Ik had het vermoeden, dat het wel aan de slimme stekker lag. Heb toen de slimme stekker verwijderd van de TOON en daarna moest ik ook nog het modem opnieuw starten.
Bij nader inzien geen slimme volgorde.
Zal jouw voorstel uitvoeren en laat je weten of het gelukt is.
Reputatie 7
Badge +9
Ben heel benieuwd wat je laptop zeg bij het verbinden?

Je zou bij command prompt ook nog kunnen kijken bij ipconfig. Als daar een 169 ip naar voren komt, lig het probleem in je router of laptop.
Hallo mAiden,

De laptop geeft aan dat het geen verbinding kan maken met het WIFI netwerk.

Je opmerking over ipconfig zal ik bekijken als ik slimme stekker weer ga installeren.

Zal het je laten weten.
Hallo Brandje,

Bedankt voor je reactie.
Ik had het vermoeden, dat het wel aan de slimme stekker lag. Heb toen de slimme stekker verwijderd van de TOON en daarna moest ik ook nog het modem opnieuw starten.
Bij nader inzien geen slimme volgorde.
Zal jouw voorstel uitvoeren en laat je weten of het gelukt is.

Hoi @guusb

Kennelijk is het niet gelukt.
Slimme stekker en WiFi staan los van elkaar.
Waarvoor niet de Slimme stekker koppelen op Toon en daarna de laptop even terugzetten via Herstel in de toestand van gister of nog iets eerder; scheelt een hoop zoekwerk.
Hallo Brandje,

Moet jouw voorstel gewoon nog uitvoeren:

eerst slimme stekker installeren en dan modem opnieuw starten als er problemen met het WIFI netwerk zijn.

Je hoort nog
Oké, duidelijk!??
Dat wacht ik het gewoon even af.
Ik was namelijk benieuwd, omdat het issue wat je meldde bij mij veel raadsels opriep.
Hallo Brandje,

Heb geprobeerd om de slimme stekker te koppelen aan TOON. Leek in eerste instantie een drama te worden. Heb jouw adviezen elders op het forum opgevolgd; harde reset TOON en stekker, niets hielp. Heb uiteindelijk de handleiding van de slimme stekker NEO coolcam erbij gehaald en daarin werd precies beschreven hoe de slimme stekker aan het Z wave Network toegevoegd, verwijderd kon worden en de fabrieksinstellingen weer teruggezet konden worden.
Zo gezegd zo gedaan. Slimme stekker is nu toegevoegd aan de TOON.
Op dit moment werkt het goed en heb ik nog geen problemen met mijn WIFI netwerk.
Mocht dit wel het geval zijn dan meld ik me bij deze topic.
Dank voor de support.
Graag gedaan!
Op de gebruiksaanwijzing staat het idd ook beschreven.
Maar nogmaals het kan je WiFi nooit beïnvloeden.
Reputatie 2
Badge +1
Heb ongeveer het zelfde gehad, als m'n zoon op bezoek kwam met z'n laptop kreeg hij geen verbinding meer via wifi , na reset router werkte het weer.
Melding bij KPN geplaatst, kreeg de volgende dag een nieuwe router, probleem opgelost. Met dank aan KPN.
Hoi Joep,

Hier in dit topic gaat het om de koppeling met een slimme stekker aan Toon, daar heeft de goede of slechte werking van WiFi echt niets mee te maken.

Een slimme stekker werkt op het zWave protocol op 868,4 Mhz; daar en tegen werkt WiFi op 2.4 of 5.0 Ghz
Reputatie 2
Badge +1
reageerde op: "Dit succes leidt echter wel tot een nieuw probleem: mijn laptop, die ook in de woonkamer staat, kan geen verbinding meer maken met het WIFI netwerk. Wie heeft er voor mij een suggestie hoe ik dit probleem kan oplossen"
Ging hier wel degelijk om WIFI !
reageerde op: "Dit succes leidt echter wel tot een nieuw probleem: mijn laptop, die ook in de woonkamer staat, kan geen verbinding meer maken met het WIFI netwerk. Wie heeft er voor mij een suggestie hoe ik dit probleem kan oplossen"

Duidelijk nu Joep!
In zulke gevallen kan je beter quoten, dan is meteen duidelijk dat je het WiFi deel bedoelt🤔

Overigens had hij de WiFi tip (reset modem) al uitgevoerd en werkte het nu weer prima; zie verderop in dit topic.
Reputatie 7
Badge +9

Als het WiFi gerelateerde dingen zijn, dien je het te zoeken bij je modem en/of router. 9 van de 10 keer gaat het dan over foutieve instellingen, die gebruikers denken wel 'even' te doen, zonder technische kennis van zaken.

Reageer