Slimme meters & Toon | Eneco Community
beantwoord

Slimme meters & Toon

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Vanmorgen zijn bij ons slimme gas-/elektrameters geplaatst. Nu krijg ik alleen maar niet de meteradapter aan de praat, blijft staan op inleren.

Toon software versie 2.7.22

Meteradapter productnummer 6500-1102-0401
Meteradapter Serienummer 12-49-007-423
Firmware meteradapter 31/27

Wat ik al gedaan heb in verschillende volgorde:
Toon hard reset
Meteradapter verwijderd uit Toon en weer opnieuw toegevoegd
Kabels P1 gecontroleerd

Overigens wordt in verschillende topics gesproken over je slimme meter activeren, zelf kan ik dit niet vinden op 'mijn Eneco' verbruik?
icon

Beste antwoord door Folkert 28 mei 2014, 14:07

Beste Witsel,

Welkom op het forum. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter opgestuurd krijgt, de meteradapter die je nu hebt werkt niet goed samen met de nieuwste slimme meters.

Groet,

Folkert

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Witsel,

Welkom op het forum. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter opgestuurd krijgt, de meteradapter die je nu hebt werkt niet goed samen met de nieuwste slimme meters.

Groet,

Folkert
Wellicht heb je nog een oude meteradapter, Ik heb hier hetzelfde en wacht op een nieuwere type die eneco heeft opgestuurd.

De meters worden na enkele dagen geactiveerd en vanaf dat moment kan je deze uitleveren. Binnen 5 dgn normaal gesproken
Reputatie 6
Badge +1
Hallo witsel, welkom op dit forum.

De koppeling van de slimme Electra meter en de slimme gasmeter staat 14 dagen voor. Echter in de practijk is dit sneller en het gebeurd automatisch. Stroom waardes zou je wel meteen moeten zien, gas kan dus een aantal dagen duren. Echter als je niks ziet zou idd het mogelijk zijn dat je een nieuwe meter hebt en de energieadapter nog niet geschikt is en gewisseld moet worden.

Ik lees dat je al een aantal dingen hebt geprobeerd. Echter vraag ik me af in welke volgorde: in veel gevallen lost onderstaande het probleem op. ( immers inleren bericht is allen van toepassing op domme meter en niet meer van toepassing van slimme meter, hierdoor lijkt het dat de energieadapter jou meter nog steeds voor domme meter aanziet)

Haal de meteradapter uit het stopcontact.
Wis de meteradapter uit toon.
Geef toon een harde reset, door de KETELmodule 30 seconde spanningsloos te maken. Alle data blijft gewoon in toon. ( dus geen reset via toon of fabrieksreset.)
Nadat toon is opgestart, de energiemodule in het stopcontact steken en opnieuw aanmelden bij Toon.

We horen het dan wel.
Heeft helaas niet geholpen @jvp. Meteradapter blijft denken dat er met sensoren wordt gewerkt.
Beste Folkert,

Mijn dank is groot.
Nu het volgende: Slimme meter activeren in Mijn Eneco? Gas wordt nog niet doorgegeven aan Toon?
Gas meter is na 4 weken nog steeds niet zichtbaar in Toon
@witsel. wellicht spelen er ander dingen mee dat je nog steeds geen gasverbruik ziet. misschien raadzaam om je netwerkbeheerder te bellen en te vragen of de meters correct zijn aangesloten. dit kunnen ze testen door in te loggen op je meters. Wellicht is de activatie niet correct uitgevoerd?. Je electrameter doet het wel?.

In een ander topic had een andere gebruiker ook problemen dit is nu opgelost.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-functioneert-steeds-niet-na-plaatsing-slimme-meters-7193/index1.html#post59922
Reputatie 7
Badge +6
@Witsel

Wij zullen je netbeheerder vragen de meters opnieuw te koppelen dit is vaak de oorzaak dat het gas voor langere tijd niet zichtbaar is.
Ook zie ik dat je je meters niet kunt activeren in Mijn Eneco, ik heb dit doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling met de vraag dit in orde te maken.
Reputatie 7
Badge +6
@Witsel

We hebben terugkoppeling gehad van de netbeheerder, als het goed is zijn je meters nu gekoppeld.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen