Slimme meter met toon | Eneco Community

Slimme meter met toon

Bij stroom en gas vandaag staan ineens kWh en m3 cijfers, nu is vandaag de slimme meter aangesloten alleen electra want gas was nog niet leverbaar dus dat komt nog.
maar nu zie ik niet de totalen wat ik heb verbruikt en die cijfers was betekenen die?
Kan iemand mij helpen 😁

4 Reacties

Reputatie 1
Badge
Dat komt omdat je een nieuwe meter hebt gekregen die weer op 0 is begonnen. Morgen zie je ze weer gewoon zoals je gewend bent.
Behalve gas, die is pas zichtbaar zodra die ook is verwisseld voor slim.
Dit is een normale reactie na plaatsen slimme meters. Morgen zal toon de correcte waarden tonen
Bij stroom en gas vandaag staan ineens kWh en m3 cijfers, nu is vandaag de slimme meter aangesloten alleen electra want gas was nog niet leverbaar dus dat komt nog.
maar nu zie ik niet de totalen wat ik heb verbruikt en die cijfers was betekenen die?
Kan iemand mij helpen 😁

Hoi @J.J.A.M. Roovers

Heb je van de Netwerkmonteur ook gehoord wanneer de slimme gasmeter geplaatst gaat worden?
Als dat lang gaat duren kan er een tussen oplossing voor de combi slim en dom voor Toon®️ worden gemaakt.

Toon®️ is namelijk ongeschikt om het verbruik van beide meters via 1 meetmodule zichtbaar te maken.
Om dat te overbruggen kan Eneco je een 2e meetmodule zenden, die ouderwets via weer via een sensor je huidige domme gasmeter z’n verbruik kan doorgeven.
Reputatie 1
Badge
Over wanneer er weer gasmeters worden geplaatst is nog veel onduidelijk. De verwachting om standaard weer gas meters te plaatsen is pas in 3e kwartaal dit jaar in gunstigste geval. Anders zelfs nog later. Ik verwacht wel en hoop ook dat zulke prio plaatsingen weer eerder met Gasmeters zullen plaats vinden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen