Slimme meter geplaatst, geen uitlezing meer | Eneco Community
vraag

Slimme meter geplaatst, geen uitlezing meer

• 12 juli 2014
  • 5 reacties
  • 316 Bekeken

Badge
Hallo,

Gisteren is bij ons de slimme meter geplaatst. Nu heb ik de P1 poort aangesloten op de meteradapter maar deze registreert niks. Alle tips op dit forum doorgelopen, van meteradapter uit de lijst verwijderen, het spanningsloos maken, en alle voorkomende stappen die te ondernemen zijn, niks helpt. De verbinding met de meteradapter is in orde.
De melding die blijft is 'sensoren worden ingeregeld'.

Kan het kloppen dat de meteradapter niet geschikt is voor de slimme meter? Hier heb ik meer over gelezen.
Deze slimme meter is geplaatst in het Enexis gebied geplaatst door Energiewacht in provincie Groningen.

Hoe kom ik hier achter, en/of kan ik een ander ontvangen indien dit zo is?

Dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@marcodijkstra1607

Je hebt de juiste meteradapater voor de nieuwe slimme meters. Kan je de toegang klantenservice aanzetten? Dan zorg ik ervoor dat er naar gekeken wordt voor je.
Badge
Hallo,

Ik heb de toegang aangezet! alvast dank! Hoe krijg ik antwoord hierop? Via dit forum?
Ik had 3 weken geleden precies hetzelfde. Mijn meteradapter (augustus 2014 uitgeleverd) bleek niet geschikt voor de nieuwste slimme meters. Na alles geprobeerd te hebben en op de site gekeken te hebben maar een telefoontje gepleegd. De vriendelijke mijnheer van Eneco kwam snel tot bovenstaande conclusie en er zou een nieuwe meteradapter opgestuurd worden. Na 3 dagen heb ik deze ontvangen (ziet er exact hetzelfde uit als die ik had), geinstalleerd en werkt als een zonnetje. Ik heb de mijnheer de tip gegeven om dit ergens op de site te vermelden, iets van meteradapters van voor een bepaalde datum zijn niet geschikt voor de nieuwste slimme meters. Hij zei dat dit niet nodig was omdat mijn geval bijna nooit voorkwam...
Heb afgelopen week hetzelfde gehad na plaatsing van de nieuwe slimme meter. Na tijdje zoeken hier, niets gevonden en ook eindelijk maar eens gebeld. Daar kwamen ze gelijk met hetzelfde antwoord wat jij kreeg. De meteradapter is ouder model, kan niet samenwerken met de nieuwste slimme meter en er wordt een nieuwe opgstuurd. Dus de oplossing gaat per post haha en zal straks vast goed werken. Ik heb dezelfde sugegstie gedaan dat de dit antwoord beter te vinden moet zijn met een algemene zoekvraag. Ze zei dat ze dat als suggestie zou meenemen. Maar het gebeurt dus wel vaker ...
Misschien had je wat uitgebreider op het forum moeten zoeken, want het forum staat bol van deze antwoorden inzake een oude adapter met nieuwe slimme meters.
Als ik een vraag hier over beantwoord dan vraag ik meteen naar de firmware en dan is het meteen bekend.