Slimme meter en toon | Eneco Community
vraag

Slimme meter en toon

• 4 augustus 2016
  • 48 reacties
  • 936 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Reputatie 1
Ok heel fijn!
Dan zou ik graag een kabeltje ontvangen. De monteur vertelde me dat een standaard telefoon kabeltje niet werkt. Anders had ik die gehaald.

Wel dankzij de slimme meter plaatsing vanmorgen een onverwacht drukke dag..
Binnenleiding gas bleek lek.
Ben nu klaar met de gehele binnenleiding vervangen. (Dit is goedkoper als een bedrijf laten komende het lek te dichten)
Straks komt een collega om de boel af te persen, voor ik weer terug gas opendraai.
Hoop ellende vandaag. Maar uiteindelijk beter dat het lek ontdekt is.en verholpen.
Goed zeg, dat ze dat hebben vastgesteld.
We kennen nog een ander geval van enkele maanden geleden hier op het forum waar het gaslek onder de vloer zat......
Bij mij werden de slimme meters ook niet eerder geplaatst nadat de koppelingen met een gas sneufelaar werd onderzocht.
Veiligheid voor alles.
Jammer dat een moderator je verzoekje nog niet heeft gehonoreerd.
Misschien morgen. Je kan er zelf ook 1 maken; hij moet 4 aderig zijn en de aders moeten in het blokje op precies dezelfde plaats zitten; dus niet geswitched.
Reputatie 1
Dan zou een standaard kabeltje dus gewoon werken?

Heel fijn dat ze controleren op lekkages! Maar wel onverwacht n hoop werk en kosten..
Dan zou een standaard kabeltje dus gewoon werken?

Heel fijn dat ze controleren op lekkages! Maar wel onverwacht n hoop werk en kosten..

Als jij zo'n bv plat kabeltje bedoelt met 4 aders; ja dat is zo.
De monteur bedoelt dat je voor telefoon maar 2 aders nodig hebt.
Reputatie 1
Volgens de monteur is alleen een 'eneco' kabeltje geschikt.

Maar deze monteur zette ook de gasleiding op druk met lucht,
Om vervolgens met gasdetectie te gaan zoeken naar een lek.
Wat hij natuurlijk niet k ook niet vinden ook omdat er uit het lek geen gas kwam maar gewoon lucht.
Volgens de monteur is alleen een 'eneco' kabeltje geschikt.

Maar deze monteur zette ook de gasleiding op druk met lucht,
Om vervolgens met gasdetectie te gaan zoeken naar een lek.
Wat hij natuurlijk niet k ook niet vinden ook omdat er uit het lek geen gas kwam maar gewoon lucht.

Ach ik begrijp z'n reactie wel.....
Niet iedereen weet het verschil tussen 2 en 4 aders; gswitched en niet geswitched en dan kan je beter het kabeltje van Eneco aanhouden.
Maar ook daar zijn foute exemplaren ooit tussen gekomen.
Kijk voor de werking van een 2 aderige draad en telefoon maakt het allemaal niet uit, maar wee de gebeente als het bv een kantoortelefoon betreft en het 4 aderige kabeltje is niet juist dan kan er bv. niet meer doorverbonden worden. Het zg leggen van het gesprek aan de aarde (groene ader) mislukt dan.

Maar ga je nu zo'n simpel plat wit kabeltje met western-aansluitingen zelf maken?
Ik gebruik ook als sinds de start van slimme meters gewoon een eigen korter gemaakte snoertje tussen P1 en adapter.
Reputatie 1
Kan ik zelf maken, ik denken alleen dat 2 stekkertjes kopen even duur is als een kabeltje.
Reputatie 1
Stom dat ik zo'n draad niet kan vinden in de vrrzamel ik nog hier
Tja, ik heb die bende gewoon in voorraad.
Eigenlijk moet je een winkel op de hoek hebben, die je er even 2 stekkertjes verkoopt en liever een paar meer.
Je knijpt zo zo stuk of de aders zitten niet onder de druksleuf.
Kijk met rode KPN kabel gaat het ook;

Reputatie 1
Al 4 snoeren gevonden..allemaal 2 aderig..
Al 4 snoeren gevonden..allemaal 2 aderig..

Tja zo werkt dat, want voor moderne niet dect telefoon is dat voldoende.
Heb je niet een stukje ronde KPN kabel liggen?
De buurman?
Reputatie 1
Hele huis op zijn kop..
Toon doos gevonden met kabel..
Reputatie 1
Gas verbruik vandaag : -1134
Maar dat zal wel goed komen.
Lijkt te werken allemaal!
Dus toch geen hulp nodig.
Wel bedankt voor 't mee denken!
Gas verbruik vandaag : -1134
Maar dat zal wel goed komen.
Lijkt te werken allemaal!
Dus toch geen hulp nodig.
Wel bedankt voor 't mee denken!

Graag gedaan.
Hoe simpel kan het wezen.
Ik verwijs altijd als eerste naar de Toon®️ verpakking.....

Morgen is de gas aanduiding wel juist.

Fijn dat het gelukt is!
@Debs V,

De e-mail ontvang je inderdaad nog! Het is nog even afwachten. Hoe dan ook ontvang je de nieuwe meteradapter z.s.m. :)

Ik blijf er toch nog maar even naar vragen...we zijn weer een week verder en geen mail en geen meteradapter mogen ontvangen.

Hoe bijzonder is dit?? Geen reacties van eneco meer op dit forumbericht.
Dan gaan we maar weer eens bellen. Adapter besteld maar er zijn giga vertragingen in de levering van het apparaat. "Dat hadden ze u moeten mededelen" zegt de telefoniste.
We zijn nu 3 weken verder. Heb het idee dat ik geboycot wordt

Heb het idee dat ik geboycot wordt

Dat is wat ver gezicht!
Er is door een moderator gemeld dat er leveringsptoblemen waren.

Je hebt gewoon pech dat het nou net jou treft.

Tip:

Wel een maand abo terugvragen hoor!
Vragen staat vrij en je hebt tenslotte niet het volle plezier van je Toon®️ gehad.
@Debs V,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Dus je bent niet de enigste.

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/toon-meteradapter-nieuwe-versie-niet-ontvangen-12934
@Debs V,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Dus je bent niet de enige.

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/toon-meteradapter-nieuwe-versie-niet-ontvangen-12934

Klopt want er zijn leveringsproblemen heb ik gelezen...........
En dan lopen de wachttijden uiteraard op en het aantal wachtenden ook.
Reputatie 7
Badge +6
@Debs V

Helaas hebben wij te laat te horen gekregen dat de meteradapters tijdelijk uit voorraad zijn, daardoor loopt het versturen van de meteradapters vertraging op. Zodra ik weet wanneer de meteradapters de deur uit gaan laat ik het uiteraard horen.
Update: nieuwe meteradapter vanmiddag ontvangen. Oude adapter volgens protocol verwijderd en nieuwe geinstalleerd. Verbruik stroom werkte direct. Op het hoofdscherm (cumulatief dag/gas verbruik?)wordt gasverbruik niet weergegeven, wel als ik hierop klik bij het grafiek gebruik, dan geeft hij gasverbuik over de afgelopen uren netjes weer.

Moet ik nog iets nakijken of activeren om dit zichtbaar te krijgen?
Nieuwe adapter nu 4 uur in gebruik.
Update: nieuwe meteradapter vanmiddag ontvangen. Oude adapter volgens protocol verwijderd en nieuwe geinstalleerd. Verbruik stroom werkte direct. Op het hoofdscherm (cumulatief dag/gas verbruik?)wordt gasverbruik niet weergegeven, wel als ik hierop klik bij het grafiek gebruik, dan geeft hij gasverbuik over de afgelopen uren netjes weer.

Moet ik nog iets nakijken of activeren om dit zichtbaar te krijgen?
Nieuwe adapter nu 4 uur in gebruik.

Gewoon wachten tot een nieuwe dag begint, dus na 24:00 uur.
Dan zal de cumulatieve gaswaarde goed weergegeven worden.