Slimme meter en toon | Eneco Community
vraag

Slimme meter en toon

• 4 augustus 2016
  • 48 reacties
  • 936 Bekeken

Ik heb een slimme meter gekregen maar nu functioneerd mijn toon niet meer. Meteradapter versie 35/37. Wat moet ik doen

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Dat klopt!
Je hoeft verder niets te doen.
Straks leest een moderator jouw bericht en stuurt dan een nieuwe adapter naar je op.
Heb je de kabel nog die je nodig hebt om de adapter met de P1 poort van je slimme stroommeter te verbinden?
Ja die heb ik.
Perfect!
Dan kan een moderator straks het zo voor je regelen.
Komt goed!
Reputatie 7
Badge +6
Beste P. van den Hoogen,

Welkom op de community! Je huidige meteradapter is inderdaad niet geschikt voor slimme meters. Ik stuur je een nieuwe toe, deze ontvang je binnen 1 a 2 dagen.

Groet,

Folkert
Fijn bedankt
Hallo, heb een paar dagen geleden al een prive bericht achtergelaten bij danielle maar geen antwoord tot nu toe. Hier maandag slimme meters geplaatst en op toon blijft aangegeven worden dat de meters ingeregeld worden. Zal dus ook wel nieuwe adapter moeten worden. Graag een antwoord of actie vanuit moderator. Vr gr.
Als je zeker wilt weten of er een nieuwe adapter nodig is, kan je ook even de frimware van je adapter hier vermelden. Die firmware vind je op je Toon bij software.
35/37. Heb ik al voorbij zien komen dat het niet werkt vandaar dat ik al rechtreeks een bericht gestuurd had. Het bericht is nog niet echt opgevallen denk ik 😉 bij de moderator
Bedankt voor je bericht!
Helemaal duidelijk.
Omdat je dat niet opgaf, wilde ik het even zeker weten voor ik nog een tip kon geven.

Jammer dat een moderator niet eerder reageerde; dan wordt het helaas even wachten tot morgen.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Debs V,

Danielle is op vakantie, vandaar dat zij nog niet op je pb heeft gereageerd. Het is om die reden ook niet toegestaan zonder verzoek een pb naar ons te sturen.

Wat betreft jouw Toon, de meteradapter waar je gebruik van maakt, is wel geschikt voor de slimme meters. Je hebt geen nieuwe nodig. Ik neem aan de P1 kabel wel is aangesloten (tussen de elektriciteitsmeter en de meteradapter)? Als dit zo is, wil je dan de meteradapter kort uit het stopcontact halen en kijken of dit helpt? In ieder geval hoor je het elektriciteitsverbruik op Toon te kunnen zien. Het gasverbruik kan nog tot 2 weken duren, i.v.m. de koppeling tussen beide meters die de netbeheerder activeert binnen 2 weken.

Als je er niet uit komt, laat het even weten!

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

De t's heeft toch een adapter met firmware 35/37.
Die werkt toch niet met slimme meters, pas bij 35/39, wel.

Update kan niet dus moet er toch een nieuwe adapter toegezonden worden.
Zou idd wel vreemd zijn dat deze firmware bij een ander niet werkt en bij mij wel.
Heb in ieder geval alles geprobeerd. Meteradapter verwijderd, ook uit toon, en ja......kabeltje zit er in. Alles opnieuw geinstalleerd en aangesloten. Geen stroomverbruik, en natuurlijk geen gasverbruik. Graag een afdoende oplossing. Nu kan ik waarschijnlijk wachten tot na het weekend. Geen man overboord maar had het graag geregeld willen zien.
Ik reageerde al meteen op de reactie van Kelly maar daar kwam helaas geen nader bericht op!
Je zou ook nog even een link per App kunnen versturen naar Eneco.
Het nr is 06 13 22 06 00

Misschien dat er dan nog voor het weekend een opdracht uit gaat voor verzending nieuwe adapter.
Vanmiddag een mailtje gekregen. Dat uit de administratie is gebleken dat ik een slimme meter heb gerkegen...... uit de administratie?? Dat mijn adapter niet geschikt is.......Ze sturen een nieuwe.

Hier op het forum al een week geleden gemeld. Inclusief een foute "diagnose" van Eneco dat de adapter gewoon zou moeten werken.
Brandje, heel erg bedankt!! Je hebt er zeker bovenop gezeten en je best gedaan! Je kan hier je werk van maken. Iemand die snapt waar het om gaat en van aanpakken weet.

Dank u wel Eneco, voor het ontdekken en toesturen.....

Brandje, heel erg bedankt!! Je hebt er zeker bovenop gezeten en je best gedaan! Je kan hier je werk van maken. Iemand die snapt waar het om gaat en van aanpakken weet.

Dank u wel Eneco, voor het ontdekken en toesturen.....

Graag gedaan hoor Debs!!

Liever had ik gehad dat er meteen door de moderator op mijn berichtje was gereageerd.

En....m'n werk ga ik er uiteraard niet van maken; het moet wel een liefhebberij blijven en zeker met af en toe een complimentje maakt dat het helpen en info geven tot leuk werk!

Laat je nog even weten hoe het afloopt na ontvangst nieuwe adapter?
Reputatie 5
Badge +5
@Brandje

De opmerking dat het 'jammer' is dat er niet direct een moderator heeft gereageerd is deels terecht.

Wij doen er alles aan om tijdig te reageren wanneer dit nodig blijkt te zijn. Soms duurt dit door onverwachte drukte langer dan gewenst. We werken er aan dit te verbeteren.

@Debs V

Fijn dat het probleem uiteindelijk is ontdekt en dat de oplossing onderweg is. In de toekomst zullen we zorgen dat er eerder wordt geantwoord op vragen aan ons als moderators.

Groet, Erica
even een update, inmiddels 8 dagen verder en nog geen nieuwe adapter mogen ontvangen.

heb gebeld met Eneco en er wordt opnieuw een adapter gestuurd. Geen idee wat er met de eerste gebeurd is, dat kon de telefoniste niet zien.
Hoi Debs,

Geldt hier de Wet van Murphy??
Hoi Debs,

Echt he?? Vind het ook raar dat ze nergens kunnen terugzien of deze adapter idd de deur uit gegaan is.
We wachten weer af
Hoi Debs,

Echt he?? Vind het ook raar dat ze nergens kunnen terugzien of deze adapter idd de deur uit gegaan is.
We wachten weer af

Ja het is echt ongelooflijk.
Ik trok 13 dagen geleden al de conclusie inzake de adapter.
En zelf had je het in de topics ook gevonden.
Ben nieuwsgierig wat er hierna nog fout kan gaan.
Dat kan ik waarschijnlijk al voorspellen, er werd mij aan de telefoon medegedeeld dat ik een e-mail zou ontvangen als de adapter verstuurd werd. Ik geef je te raden....
misschien ben ik te ongeduldig dus wacht nog even af.
Reputatie 7
Badge +6
@Debs V,

De e-mail ontvang je inderdaad nog! Het is nog even afwachten. Hoe dan ook ontvang je de nieuwe meteradapter z.s.m. 🙂
@Debs V,

De e-mail ontvang je inderdaad nog! Het is nog even afwachten. Hoe dan ook ontvang je de nieuwe meteradapter z.s.m. :)

Ik blijf er toch nog maar even naar vragen...we zijn weer een week verder en geen mail en geen meteradapter mogen ontvangen.
Reputatie 1
Goedemorgen, kan ik een p1 kabeltje krijgen en indien nodig een meter adapter? Heb nu versie 0.25/0.13.
Dan hoop ik dat het toch weer gaat werken met de slimme meters.
Goedemorgen, kan ik een p1 kabeltje krijgen en indien nodig een meter adapter? Heb nu versie 0.25/0.13.
Dan hoop ik dat het toch weer gaat werken met de slimme meters.

Qua adapter heb je de juiste adapter voor slimme meters!