Slimme meter | Eneco Community
beantwoord

Slimme meter

Toon eerste bericht

73 Reacties

Yes!!
hwe wrote:

Vandaag nieuwe P1 kabel ontvangen.
Aangesloten maar nog steeds geen actueel verbruik zichtbaar .
De hele mikmak opnieuw opgestart maar ook dat heeft geen zin gehad.

Ben ik weer, help!

Dan vrees ik dat je nieuw geplaatste slimme meters in storing staan. Dan wel dat je P1 poort geen data levert.
@Folkert
Vandaag nieuwe P1 kabel ontvangen.
Aangesloten maar nog steeds geen actueel verbruik zichtbaar .
De hele mikmak opnieuw opgestart maar ook dat heeft geen zin gehad.

Ben ik weer, help!
Reputatie 6
Badge +1
@hwe,

Wat vervelend om te horen dat het verbruik na het plaatsen van de P1 kabel nog niet zichtbaar is. Kan je Toon een reset geven door de ketelmodule 30 seconden uit het stopcontact te halen ? Laat het ons even weten of het verbruik hierna zichtbaar is.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +8
Mocht de tip van @ChantalS niet werken. Zet Toon even open bij: Menu >> Toon Support, zodoende kan Chantal even in je Toon kijken, de melding die je toen had "Sensoren worden ingeregeld" mag Toon ook niet geven met slimme meters, hij behoort te staan op "Verbonden met Gas/Stroom" of daaromtrent.
Alles netjes gedaan, helpt niet
Meetmodules op toongeeft nog steeds aan dat de sensoren worden ingeregeld!!
Reputatie 7
Badge +8
Je instellingen lijken goed te staan, zoals ik kan beoordelen via de foto's.. Zet Toon even open bij: Menu >> Toon Support, zodoende kan Chantal of een andere moderator even in je Toon kijken, de melding die je heb "Sensoren worden ingeregeld" mag Toon niet geven met slimme meters, hij behoort te staan op "Verbonden met Gas/Stroom" of daaromtrent..
@ChantalS
Its all yours ?
hwe wrote:

@ChantalS
Its all yours ?

Is in mijn ogen zinloos!

1)meetmodule is splinternieuw
2)datakabeltje idemdito

Alles staat afgevinkt; ook de meetmodule; logisch er is niets mee aan de hand, maar op de P1 poort staat dus kennelijk geen data en dan krijg je de melding: "worden ingeregeld"

Dus gewoon bellen of chatten met je Netbeheerder en uitleggen hoe het met de P1 poort zit.
Reputatie 6
Badge +1
@hwe

Bedankt voor het open zetten van Toon. De meteradapter lijkt de slimme meters nog niet te herkennen. Ik raad je aan om de meteradapter te verwijderen uit Toon via menu - instellingen - energiemeeting - meetmodules (potlood) - meetmodules (prullenbak) - Ontkoppelen via het stappenplan. Vervolgens de meteradapter weer koppelen via de zelfde werkwijze.

Groeten Chantal
@ChantalS
Helaas geen resultaat😒
Heb contact gezocht met Liander en is mij het volgende meegedeeld

De slimme meter ISKRA CDMA die bij mij is geïnstalleerd heeft communicatie problemen met Toon.
Mij is verzocht om contact op te nemen met de Storingsdienst van Liander.

Hoe gek wil je het hebben!!!
hwe wrote:

Heb contact gezocht met Liander en is mij het volgende meegedeeld

De slimme meter ISKRA CDMA die bij mij is geïnstalleerd heeft communicatie problemen met Toon.
Mij is verzocht om contact op te nemen met de Storingsdienst van Liander.

Hoe gek wil je het hebben!!!

Kijk dat is wat ik dus verwachtte!
Tijd om een nieuwe slimme meter te laten plaatsen.
Reputatie 5
Badge
@hwe

Ik neem voor vanavond het stokje over van Chantal ;)
Het lijkt je niet mee te zitten, als ik het zo hoor. Al veel handelingen verricht en nog steeds geen resultaat. Nu zie ik dat de externe toegang van Toon uitgeschakeld is. Zou je deze nog even aan kunnen zetten? Dan doe ik nog een laatste poging om te kijken of ik nog iets kan zien.

[edit]
Zo te zien was ik niet snel genoeg 😃 Fijn te horen dat er vanuit Liander actie wordt ondernomen!

Groet,
Glenn
Nou actie ondernomen?
Ik betwijfel het eigenlijk. Hij is naar de storingsdienst verwezen, maar dat vind ik vreemd.
Ik ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge
@Brandje

True, niet goed verwoord vanuit mijn kant in dit geval. Maar ik hoop wel dat er na het contact met de storingsdienst iets gaat gebeuren. Fingers crossed zullen we maar zeggen.
Mocht je nog vragen hebben @hwe dan horen we dat natuurlijk graag!

Groet,
Glenn
Dat bedoel ik.
Denk op voorhand dat Liander niet bereid zal zijn om de vijf weken oude slimme meter te vervangen door een exemplaar die wel kan communiceren met Toon.
Vind dit een vreemde gang van zaken overigens.
Riekt naar communicatie problematiek tussen enerzijds Eneco en anderzijds Liander.
Waarom plaatst Liander een slimme meter als men op voorhand weet dat deze moeite heeft met Toon ???
Hoe het ook is ga morgen wel bellen met de Storingsdienst van Liander. Kan nu niet bellen Vodafone heeft (ook) problemen op het netwerk!
Hoi hwe,

Zo'n reactie van Liander zou ik idd logisch vinden, maar aan de andere kant ziujn ze verplicht om een slimme meter te plaatsen waarvan de P1 poort wel werkt.
Dus ik zie het met vertrouwen tegemoet.
Thums crossed!💪 👌
Gebeld met de Storingsdienst van Liander.
Monteur komt, na lang aandringen, 20 augustus in de middag langs. Dit bezoek is kosteloos.
Ik houd jullie op de hoogte.

Fijn weekend allen !
Vanmiddag heeft Liander een andere slimme meter geplaatst. Deze meter kan wel communiceren met Toon.
Weer een tevreden klant.

Allen dank voor de tips etc.😃
Zo zie je maar weer dat het wel degelijk aan de oude slimme meter lag!
Nu is het leed geleden en nu weer verl plezier met je Toon®️.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen