Slimme gasmeter niet zichtbaar op Toon. | Eneco Community

Slimme gasmeter niet zichtbaar op Toon.

• 16 december 2018
  • 10 reacties
  • 294 Bekeken

Gasverbruik niet zichtbaar op Toon , adapter ontkoppelt en opnieuw gekoppelt elektra zichtbaarbaar gasverbruik niet , Toon div malen opnieuw opgestart geen resultaat . Nu lees ik op forum dat de adapter niet goed kan zijn !

10 Reacties

Wat zijn de eindcijfers van het typenr van je huidige adapter/meetmodule?
Heb je je klantnummer in je profiel van dit forum opgenomen?
Heb je ook een abonnement op Toon?
Ja heb abonnement op toon als het goed is staat mijn klant no: er in

Voor een slimme meter moet het typenr op 0201 eindigen.
Dus is het even afwachten op een moderator, die zou je dan een nieuwe kunnen (laten) toezenden.
Reputatie 5
Badge
@Brandje

Wist je dat ook een meetmodule met typenummer 7200 prima werkt met slimme meters? ;)

@L.F.J. van Overdam

Heb je al gecontroleerd of de instellingen van je meetmodule goed staan? Dit kun je checken via Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules (potloodje) > Metermodule 1 (potloodje) > Energiebronnen. Let hier op dat zowel stroom als gas aangevinkt zijn en beide via de P1 aansluiting het verbruik doorsturen.
Laat je even weten of dit heeft geholpen?

Groet,
Glenn
Hoi Glenn,

Oké, eigenlijk niet! Goeie tip!
Anders had ik idd het P1 menu meteen genoemd.
Ben benieuwd of jouw tip voor de ts gaat werken. 😏
Hallo Glenn
Die stond niet aangevinkt Toon geeft nu aan een min verbruik van 6400 m3 neem aan dat hij nu goed gaat werken !
Dat kan je wel stellen. Op 1e dag komt na de overgang domme naar slimme meter dit afwijkende “verbruik” er uit.
Vsnavond na 24:00 uur is het weg en ontstaat er een nieuw juist verbruik.
Hallo Brandje
Ik heb nu een week geen gasverbruik op Toon komt die nog terug ?
En ik nu veel minder gasverbruik op de meter als met de oude gasmeter !
Fas is een goeie, daar twijfel ik aan omdat bij een flatlines wel zo is, maar bij de overgang van dom naar slim volgens mij niet.
Reputatie 6
Badge +2
@L.F.J. van Overdam

Als dat zo is vanaf de plaatsing van de slimme meters, dan komt dat in één keer door als de meterstanden worden doorgegeven aan Toon.

Groeten Chantal

Reageer