Sinds een week geen gas en stroomwaardes meer | Eneco Community
beantwoord

Sinds een week geen gas en stroomwaardes meer

Toon eerste bericht

64 Reacties

Reputatie 1
Hoi Rogier,

Oke, dan begint het knap irritant te worden.

De volgende update die het flatline probleem moet tackelen is helaas nog niet beschikbaar, die wordt nu getest.
Om de impasse te doorbreken zou je weer een herkoppeling kunnen doen.
Misschien dat een moderator toch een nieuwe meetmodule gaat toezenden.

Hoeveel meter hangt Toon®️ van je meterkast af?
Had je wel altijd 5 sterren?
Want los van de flatline bug, kan de afstand ook een rol spelen.
eigenlijk is de afstand altijd het zelfde geweest zoals de monteur het geïnstalleerd heeft. Toon hangt op 3 meter ongeveer boven de meterkast. De ideale plek zei de monteur.

Zover ik weet heeft toon een goede verbinding.
3 meter "boven" de meterkast?
Je bedoelt dat er een vloer tussen zit?
Reputatie 6
Badge +1
@Rogier

Aan je verbinding ligt het op dit moment niet. Netjes 5 sterren. Ik zie ook zowel bij stroom als gas verbruik nu doorkomen. In de softwareversie 4.18 is de oorzaak van de meeste flatlines verholpen. Nu blijkt een slechte Z-wave verbinding ook voor problemen te zorgen. De softwarebeheerders zijn hiermee bezig om dit probleem te onderzoeken en in een software update om de flatlines te verhelpen.

In dit geval is een nieuwe metermodule naar mijn idee geen oplossing.
Reputatie 1
Stroom en gas verbruik is nu weer normaal. Als die weer blijft hangen is het misschien beter om in toon te kijken wat er aan de hand is. eigenlijk is het begonnen met deze versie van de software. Hiervoor geen last gehad. Eigenlijk wachten op de nieuwe update. Zal bericht geven als er weer een flatline is. @Brandje er zit een houten vloer tussen.
Reputatie 1
Kom er net achter dat toon weer is blijven hangen sinds gistermorgen 10 uur. Misschien een goed idee om toon van een afstand uit te lezen. Dan reset ik toon nu niet.

Hoi Rogier,

Dan loop je het risico dat er wellicht in het weekend niet door een ontwikkelaar naar gekeken wordt.
Ik zou gewoon een zachte reset geven en dan kijken hoe je het weekend door komt.
Heb je wel de nieuwste update al: 4.19.10?
Want die los het flatline gebeuren nu echt op.
Reputatie 1
Het staat hier nog op 4.18.8 hij geeft niet aan dat er een update is
Het staat hier nog op 4.18.8 hij geeft niet aan dat er een update is

Dat vermoedde ik al.
Wacht even op een reactie van een moderator, die kan deze update meteen aan je verstrekken en dan zal je zien is het flatline issue over.
Reputatie 5
Badge +1
@Rogier

Ik heb de nieuwste software update aan je toegekend. Wil je controleren of je de Toon kan updaten?

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge +5
Dit is het bekende probleem "flatline"
Na installatie van update 4.9.10 is dit probleem opgelost.
Reputatie 1
Toon is u aan het updaten. Hoop dat het probleem dan voorbij is. Ga er wel van uit!
Toon is u aan het updaten. Hoop dat het probleem dan voorbij is. Ga er wel van uit!

Uiteraard, want dat is getest en anderen met deze update ervaren ook geen flatlines meer.
Reputatie 1
Top dan moet het nu goed zijn.

Reageer