Sinds een paar dagen geen weergaven van mij gas verbruik en ook geen stroom verbruik klantnummer | Eneco Community
beantwoord

Sinds een paar dagen geen weergaven van mij gas verbruik en ook geen stroom verbruik klantnummer

• 10 februari 2018
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar dagen kan ik mijn verbruik niet meer zien op de Toon , natuurlijk heb ik alles al gedaan om het weer werkend te krijgen reset en Toon herstarten , ik heb een slimme meter klantnummer staat bij het onderwerp

Ik heb een domotica server draaien waar ik de gegevens allemaal verwerkt maar hier klopt nu ook niets meer van
icon

Beste antwoord door Brandje 10 februari 2018, 10:32

Heb je de meteradapter in de meterkast ook 30 sec stroomloos gehad?
Bekijk origineel

9 Reacties

Heb je de meteradapter in de meterkast ook 30 sec stroomloos gehad?
Reputatie 1
ja zeker

Maar ik lees op het forum dat er meer mensen problemen ermee hebben op het moment dus of het lig bij eneco of bij de netwerkbeheerder
Oké, dan zou je eerst moeten weten of Eneco wel de standen kan ophalen.

En als dat hun ook niet lukt, zal je toch je Netbeheerder moeten bellen.
Het enige wat nu bekend is dat er een software update moet komen voor bepaalde slimme meters zoals bv de Iskra AM550.

Verder kan jouw slimme meter gewoon in storing staan op de communicatie module en/of de P1 poort.
Reputatie 1
Ik hoop eigenlijk dat iemand van eneco mee lees en dit kan controleren

Volgens mijn is op zaterdag eneco niet te bereiken al heb ik dat nog niet geprobeerd
Dat gebeurt maandag wel.
Dan krijg je vanzelf hier nader bericht over.
Reputatie 1
Heb het de afgelopen jaren wel vaker gehad , op zich geen probleem natuurlijk maar ik ben nogal iemand van de grafieken en stats , je kan maar een tik hebben

😀
Heb ik ook hoor. 😉
Vandaar dat ik het www.slimmemeterportal.nl erbij gebruik.
Die halen de standen sneller op dan Eneco (althans de volgende dag meteen zichtbaar) en als daar ook geen standen binnen komen, weet ik meteen dat ik m’n Netbeheerder moet bellen.

Vandaag is bv het stroomverbruik van 9/2 nog niet binnen/opgehaald, maar het gas wel.

Update:
om 12:30 uur was de stroom ook binnen.😃
Reputatie 1
zal daar eens gaan kijken en dan kijken of ik die gegevens kan koppelen aan mijn domotica server , dat is wel een voordeel van de Toon die word gewoon herkend door Domoticz
Suc6! Het is gratis, maar aanmelding kost wel een paar dagen ivm security regels mbt het uitlezen van je meterstanden.
Fijn weekend!

Reageer