Sensoren worden ingeregeld (geen verbruik) | Eneco Community
beantwoord

Sensoren worden ingeregeld (geen verbruik)

Toon eerste bericht

99 Reacties

Reputatie 2
Badge
Urgel wrote:

@F.J. Verpoorten

Graag gedaan 💪🏾. Zoals @Brandje aangaf kan het even duren. Laten we het voor nu even afwachten.

Groet, Urgel

Nog steeds geen verandering, of heb ik te weinig geduld ?😊
Reputatie 6
Badge +1
@F.J. Verpoorten

Het issue is bekend bij de netbeheerder, zoals mijn collega Urgel heeft laten weten. Het is nog even geduld hebben 😉. Voor meer informatie kan je altijd je netbeheerder contacteren.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge
Ben er al vanaf eind dec mee bezig
jin jan zijn mijn meters vervangen voor slimme meters ivm tariefstoring op oude normale meters,

Na paar weken wachten kwam men erachter dat
deze simme meters ook niet werkten , dus zijn deze weer vervangen . Nu weer een week verder nig steeds geen communicatie met Toon ( gas)
al bijna 3 mnd heb ik niets aan mijn Toon .
dus ben wachten wel een beetje beu
Reputatie 6
Badge +1
@F.J. Verpoorten

Ik begrijp dat je hier al langere tijd mee bezig bent en dat je graag inzicht wilt hebben in je gasverbruik. De eerste slimme meters zijn vervangen. Dat betekend dat de nieuwe slimme meters nog gekoppeld moeten worden door de netbeheerder. Dit kan tot drie weken na plaatsing duren.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge
Dat hoor ik steeds sinds Jan 😌
maar oke kan niets anders dan maar weer wachten fije dag
afgelopen donderdag is bij mij krachtstroom geleverd en is de stroom eraf geweest sindsdien geeft toon aan sensoren worden ingeregeld. hoelang duurt dit normaal?
Reputatie 3
Badge
@H.P.J. Verhees

Welkom op het forum. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Ik kan het me voorstellen dat je inzicht wil hebben in je verbruik. Ik help je graag verder. Wil je de Toon resetten door middel van de ketelmodule 30 seconden van stroom af te halen? Ook wil ik je vragen om de meetmodule te resetten. Wanneer deze niet het gewenste oplossing biedt, wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via Menu> Toon support.

Groet, Emel
externe toegang staat open
Reputatie 3
Badge
@H.P.J. Verhees

Ik zie het verbruik van gas en elektriciteit doorkomen.Klopt dit? Wat niet doorkomt is de opwek en de teruglevering. Je geeft aan dat je krachtstroom geleverd hebt gekregen. Wat is de grootte van je aansluiting? Heb je een 1 fase of een 3 fase kwh (zon) module?

Groet, Emel
weet ik niet
levert hoog en laag terug
Reputatie 3
Badge
@H.P.J. Verhees

Wil je een foto sturen van de kwh (zon) module? Zo kan ik achterhalen welke fase kwh-module wij geïnstalleerd hebben.

Groet, Emel

Reputatie 3
Badge
@H.P.J. Verhees

Dank je wel voor de foto's. Je hebt een 1 fase kwh-module en je aansluiting heb je verzwaard naar 3 fase. Dit houdt in dat er ook een 3 fase kwh-module geïnstalleerd dient te worden wil je inzicht krijgen in je opwek en teruglevering. Je kan hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0888955959, zodat er een 3 fase kwh-module aangevraagd kan worden.

Groet, Emel
dank je heb het geregeld
Reputatie 2
Badge
Brandje wrote:

Dan is de administratieve handeling bij je Netwerkbeheerder nog niet rond.
Dat kan max 14 dagen duren.

Bijna 14 dagen geleden en nog steeds geen gasverbruik zichtbaar , geduld is niet mijn sterkste kant helaas
Reputatie 7
Badge +6
@F.J. Verpoorten

We krijgen helaas wederom een foutmelding door bij het ophalen van je standen, dit is gemeld aan je netbeheerder.
Reputatie 2
Badge
Folkert wrote:

@F.J. Verpoorten

We krijgen helaas wederom een foutmelding door bij het ophalen van je standen, dit is gemeld aan je netbeheerder.

@Folkert
bedankt, hun gaan nu actie ondernemen ?
Reputatie 7
Badge +6
@F.J. Verpoorten

De storing is bekend bij hen en in behandeling.
Reputatie 2
Badge
Folkert wrote:

@F.J. Verpoorten

De storing is bekend bij hen en in behandeling.

als ik het goed begrijp is het een storing?

En geen administratieve verwerking waar ik op moet wachten ?
Reputatie 7
Badge +6
@F.J. Verpoorten

Klopt wij hebben als melding gekregen ''storing bekend en in behandeling'', er gaat momenteel iets mis, wij weten niet wat er exact aan de hand is.
Reputatie 2
Badge
storing is al vanaf eind december, tariefstoring zoals ze het noemen. Maar toon deed het toen gewoon . Nu hebben ze al 2x mijn meters verwisseld en nog steeds een probleem. Het ergste vind ik dat ik mijn toon niet optimaal kan gebruiken . Statusverbruik al bijna 3 mnd niet . Als ik niet snel een oplossing komt komt er weer een maand bij . Wordt er wel moedeloos van 😌😌
Reputatie 7
Badge +6
@F.J. Verpoorten

Ik snap dat dit frustrerend is. Helaas zijn we hierin afhankelijk van je netbeheerder. Ik hoop dat ze dit snel voor je oplossen.
Reputatie 2
Badge
@Folkert bedankt voor je moeite
Reputatie 2
Badge
Ik heb zelf weer contact gezocht met stedin, met als resultaat dat ik weer een meterwissel krijg voor de 3e maal 😳
afspraak is op 17 mei konden niet eerder, hebben jullie niet de mogelijkheid dit te bespoedigen. ?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen