Sensoren op inleren | Eneco Community
vraag

Sensoren op inleren

• 9 september 2019
  • 23 reacties
  • 447 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sensoren worden ingeregeld maar er gebeurt verder niets ik heb al de module uit het stopcontact gehaald 30sec gewacht weer terug gestolen niks veranderd ook alles ontkoppeld en weer gekoppeld en toon herstart en nog steeds niks wie kan me helpen?

23 Reacties

Hoe is dit ontstaan?

-2e hands Toon®️?
-nieuwe slimme meter gekregen?
-instellingen Meetmodule op Toon®️; potloodje gedrukt; P1 gekozen?
-typenr meetmodule?
-communicatie storing in de P1 module slimme meter
-enz
Reputatie 2
Badge
Het is sinds afgelopen vrijdag of zaterdag uit het niets ontstaan toon heeft 1,5 jaar gewerkt zonder problemen. Productnummer meetmodule 6599-1500-0201/ serienummer 16-05-021-694 toon productnummer 6599-1500-4100 serienummer 16-06-043-412. Softwareversie 5.13.9 meermodules zijn gekoppeld gas stroom en zon maar blijft hangen op sensors worden ingeregeld.
Reputatie 2
Badge
Kwaliteit verbinding 5 sterren
Dan ga ik er van uit dat je slimme meter in storing staat.
Je zou dan je Netbeheerder moeten bellen.
Maar let op; de standen kunnen wel uitgelezen worden, maar dan nog kan de communicatiemodule die de P1 poort van de slimme meter van verbruiksdata voorziet, toch defect zijn.
Toon reageert, bij gebrek aan verbruiksdata, dan met: “de sensoren worden ingeregeld”
Reputatie 2
Badge
Maar de zonnepanelen worden analoog uitgelezen en die doe ook niks maar als ik het goed begrijp moet enexis komen voor de meter na te kijken? En zitten daar kosten aan?
Als je een storing in je slimme meter hebt zijn daar geen kosten voor jou aan verbonden.
Die meter is immers eigendom van Enexis.

Ik zou eerst maar even telefonisch cq via de App contact met ze opnemen.
Reputatie 2
Badge
Enexis stuurt me weer dood leuk naar klanten service Eneco dus daar schiet ik lekker mee op
Klopt, soms is het erg irritant om je Netbeheerder te overtuigen.
Meestal lezen ze je standen even uit en zien dan dat deze wel binnen komen.
Maar mijn visie is dat je communicatiemodule defect is, die je P1 poort van data voorziet.
Deze storing kan alleen door een netbeheerder-monteur ter plaatse worden geconstateerd.

Hopelijk neemt een moderator nu het voortouw om je Netbeheerder te overtuigen.
Reputatie 5
Badge
@maurice Vdv

Zo te lezen is het verbruik sinds enkele dagen niet zichtbaar op Toon. Op advies van @Brandje heb je al contact gehad met de netbeheerder en zij geven aan dat ze de meters wel kunnen uitlezen. Graag kijk ik het een en ander voor je na om het uit te sluiten waar het aan ligt. Wil je de externe toegang op Toon aanzetten via Menu> Toon support?

Groet, Emel
Hoi @Emel,

Ik ben benieuwd of het P4 systeem wel standen binnen krijgt. Ik denk het wel namelijk.
Reputatie 2
Badge
Ok support staat aan ik heb trouwens wel de opbrengst van de zonnepanelen nu in het scherm maar geen gas en stroom
Reputatie 7
Badge +6
@maurice Vdv

Kun je ook bij je energieleverancier je meterstanden inzien? Je netbeheerder geeft aan dat de standen netjes binnen komen. Maar het kan voorkomen dat de meter wel standen doorstuurt maar geen verbruik registreert. Toon krijgt namelijk elke keer dezelfde waarde door, qua meterstand, dus ik ben benieuwd of je de standen daar ziet oplopen.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge
Nee dat kan ik niet zien ik krijg maar 1x per maand de standen door via een mailtje
Reputatie 7
Badge +6
@maurice Vdv

Bedankt voor je antwoord. Zou je mij de huidige standen kunnen doorgeven van je meter? Dit mag ook via een privébericht, wanneer je dat liever niet openbaar doet op het forum.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge
Zodra ik thuis ben geef ik ze door
Reputatie 2
Badge
+T1 15503 +T2 10077. -T1 1242. -T2. 3032
Reputatie 7
Badge +6
@maurice Vdv

Het issue zit naar alle waarschijnlijkheid in je meter. Ik stuur je netbeheerder Enexis een mail hierover. Zodra ik een reactie van hen krijg dan laat ik het aan je weten.
Kijk dat bedoelde ik eerder dus.
De netbeheerder zal nu nav Folkert z’n bericht ongetwijfeld de slimme meter nu wel omwisselen.
Reputatie 2
Badge
Goeie avond allen even een update over de status van toon ik heb via het werk een p1 poort tester kunnen tegelen omdat wij namelijk die slimme meters installeren nu weet ik 100% zeker dat de p1 poort stuk is maar hoe nu verder al 3 weken niks meer vernomen van Eneco echt top service😤😤😤😤😤
Dat de P1 poort defect is was dus mijn eerdere conclusie ook.
Uiteraard heeft Folkert je Netbeheerder gei formeerde, maar reparatie/vervanging kan wel 8 a 9 weken duren.

Ik zou dan ook gewoon je Netbeheerder (weer) bellen en vragen naar de status van de bij hun door Eneco gemelde probleem.
Uiteraard kan je dit nog “aandikken” door je eigen ervaring te schetsen.
Je kan ze ook App’en; zie hun site.

Eneco staat na hun melding er verder buiten en kan verder geen invloed uitoefenen; je slimme meter is nu eenmaal eigendom van je Netbeheerder.
Reputatie 2
Badge
Nou dat ga ik maar doen dan maar betaal dus 2 maanden abonnement voor een toon die niet werkt zoals het hoort
Je kunt enexxis tot 21:00uur nog bereiken via chat/Facebook of Twitter

had zelf vandaag nog contact met ze. Hun reactie is vrij snel op vragen
Hoi @maurice Vdv

Dat zou ik je dus idd sterk adviseren. Achteraf gezien had e.e.a. allang opgelost kunnen zijn. 😢😢

Qua betaling van je abo kan je gewoon wachten tot alles het wel doet en je zal zien dat Eneco je dan op verzoek zal crediteren.😉

Reageer