Op advies van mede forummers Toon

Ik weet even niet meer wat te doen..... iemand een idee wat ik nog kan proberen of moet ik Eneco maar bellen om er iemnd naar te laten kijken...
Btw Toon

mvg Ron
Ik heb nu een soortgelijk probleem.
Vanochtend mijn Toon teruggezet naar fabriekinstellingen voor een probleem met de Toon App.
Daarna geen verbruiksgegevens van gas meer op mijn Toon.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Meteradapter verwijderd uit Toon
- Stroom van meteradapters af
- Meteradapter aangemeld via de Toon
Na ongeveer een minuut komt keurig het stroomverbruik in beeld.
Omdat ik op het forum heb gelezen dat de sensoren ingeregeld moeten worden, heb ik de warme kraan open gezet om de cijfertjes van de gasmeter te laten draaien.
Na 2 minuten vond ik dit wel genoeg en heb ik de kraan uitgedraaid.
Als ik kijk bij Menu - Syteem - Energiemeters staat er de tekst: Sensoren worden ingeregeld.
Ik heb de Toon al een keer opnieuw opgestart om te kijken of eventueel de sensoren dan wel ingeregeld zouden zijn, maar dat is niet het geval. De kwaliteit van de verbinding is 5 sterren.
Voordat ik vanochtend mijn toon heb hersteld naar fabrieksinstellingen, werkte de gasmeter naar behoren.
Ik heb ook niet lopen rommelen aan de plaatsing van de meteradapter.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of kan het beter worden na 00:00 uur?
* Ik heb domme meters
Goedenavond,
Ik heb hetzelfde probleem met de meteradapter van het gasverbruik nadat hij van de gasmeter was losgekomen.
De procedure zoals hierboven heeft helaas niet geholpen.
De gasadapter blijft blauw knipperen, totdat er gas verbruikt wordt (cijfer 6 komt voorbij), dan blijft hij blauw branden totdat het verbruik stopt, dan weer knipperen.
Toon blijft aangeven dat de sensoren worden ingeregeld maar dat duurt al 2 dagen....
iemand nog tips?
Alvast bedankt!
groeten,
Melchior
Het gat in de plastic houder waar de sensor door 'kijkt' zit exact in het midden van de teller van het gas...
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.