Scherm automatisch laten uitschakelen | Eneco Community
beantwoord

Scherm automatisch laten uitschakelen

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
hallo ik heb pas sinds 1 dag Toon geinstaleerd,nu ben ik natuurlijk nog vanalles aan het uit proberen.
ik heb gewoon een weekprogramma ingesteld en volgens het programma moet toon om 23:00uur als het slaapprogramma actief wordt uitschakelen dus dan wordt het scherm gewoon helemaal zwart.
en als dat 'smorgens het thuisprogramma weer actief wordt neem ik aan dat het scherm weer aan gaat in de standby stand dus zwart met witte cijfer erop.

maar bij mij doet die dat niet .
doe ik wat fout of werkt dat helemaal niet zo als ik denk.
icon

Beste antwoord door Brandje 25 juli 2013, 11:18

Als op 23:00 uur Slapen start dan is dat op dat moment de laatste actie binnen Toon, dan blijft Toon nog maximaal 60 minuten afleesbaar, daarna gaat Toon volautomatisch op zwart.

Dus anders gezegd na een laatste actie of aanraking van Toon levert dat weer een nieuwe periode van 60 minuten op.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Als op 23:00 uur Slapen start dan is dat op dat moment de laatste actie binnen Toon, dan blijft Toon nog maximaal 60 minuten afleesbaar, daarna gaat Toon volautomatisch op zwart.

Dus anders gezegd na een laatste actie of aanraking van Toon levert dat weer een nieuwe periode van 60 minuten op.
oke bedankt voor de reactie ,je moet het maar allemaal weten!!!
Reputatie 6
Badge +1
Daarvoor heeft Eneco nu ook dit forum in het leven geroepen. Zo kun je op een relatief laagdrempelige manier elkaar helpen.

Ik heb nog een aanvulling o het verhaal van brandje. Het scherm wordt weer actief, 60 minuten voordat het programma thuis of confort wordt geactiveerd. ( bv instelling is om 19:10uur schakelen van slapen naar thuis, dan zal het scherm van zwart naar zichtbaar gaan om 18:10 uur )
oke bedankt voor de reactie ,je moet het maar allemaal weten!!!

Hoi fredhe,
Graag gedaan.

Dat is de kracht van dit forum!:o
Reputatie 1
Wat ik ook heb gemerkt is dat als je bijv. overdag weg gaat en dan op Weg drukt (om het programma te wijzigen van bijv. Thuis naar Weg) en daarna op de stand by knop op het scherm drukt dat het scherm dan ook gelijk helemaal zwart wordt. Ik vermoed dat dit met Slapen net zo werkt.
Wat ik ook heb gemerkt is dat als je bijv. overdag weg gaat en dan op Weg drukt (om het programma te wijzigen van bijv. Thuis naar Weg) en daarna op de stand by knop op het scherm drukt dat het scherm dan ook gelijk helemaal zwart wordt. Ik vermoed dat dit met Slapen net zo werkt.

Bij de stand Weg is het logisch dat Toon meteen op zwart gaat. Je gaat tenslotte weg dus verdere info van Toon is niet meer relevant. 
Bij de stand Slapen is dat uiteraard wezenlijk anders. Als je goed bezig bent (besparen) dan heb je Toon ingesteld op Slapen ongeveer 1 uur voor je daadwerkelijk naar bed gaat. 
In de tussentijd kan je dus gewoon op Toon blijven kijken zonder een verdere handeling (standby) te doen. 
M.i. is daar goed over nagedacht. 
Reputatie 1
Je hebt gelijk Brandje, ik heb er gisteren eens goed op gelet en zag dat idd na 1 uur op standje Slapen Toon automatisch dimt. Misschien is het toeval, maar ik had het programma al wel zo in gesteld dat ongeveer een uurtje voor het slapen de ingestelde temperatuur al omlaag gaat met het idee dat het zinloos is om in het laatste uurtje de cv nog aan te laten springen....nu zal dit met de huidige temperaturen toch niet zo snel gebeuren 🙂
Je hebt gelijk Brandje, ik heb er gisteren eens goed op gelet en zag dat idd na 1 uur op standje Slapen Toon automatisch dimt. Misschien is het toeval, maar ik had het programma al wel zo in gesteld dat ongeveer een uurtje voor het slapen de ingestelde temperatuur al omlaag gaat met het idee dat het zinloos is om in het laatste uurtje de cv nog aan te laten springen....nu zal dit met de huidige temperaturen toch niet zo snel gebeuren :)

Hoi loco1981,

Oké, goed dat je het even gecontroleerd hebt.
Straks als het stookseizoen weer begint dan kan je de stand Slapen zelfs op 90 minuten zetten voor je daadwerkelijk naar bed gaat.
Op jaarbasis kan je aardig wat gas besparen; vooropgesteld dat je het qua comfort ook wilt.
Bij ons werkt dat prima, maar je woning moet dan wel goed geisoleerd zijn.
Reputatie 1
Je hebt gelijk Brandje, ik heb er gisteren eens goed op gelet en zag dat idd na 1 uur op standje Slapen Toon automatisch dimt. Misschien is het toeval, maar ik had het programma al wel zo in gesteld dat ongeveer een uurtje voor het slapen de ingestelde temperatuur al omlaag gaat met het idee dat het zinloos is om in het laatste uurtje de cv nog aan te laten springen....nu zal dit met de huidige temperaturen toch niet zo snel gebeuren :)

Hoi loco1981,

Oké, goed dat je het even gecontroleerd hebt.
Straks als het stookseizoen weer begint dan kan je de stand Slapen zelfs op 90 minuten zetten voor je daadwerkelijk naar bed gaat.
Op jaarbasis kan je aardig wat gas besparen; vooropgesteld dat je het qua comfort ook wilt.
Bij ons werkt dat prima, maar je woning moet dan wel goed geisoleerd zijn.

Ik moet inderdaad in het stookseizoen maar eens een beetje gaan uitproberen daarmee. We hebben goede vloerverwarming en, naar mijn mening, een redelijk goed geisoleerd huis, dus ik denk niet dat het veel wegneemt van het comfort. Ik hoop dat ik daar ook weer wat extra mee kan besparen 🙂 Bedankt voor de tip!
Hoi loco1981,

Graag gedaan!
Zeker met vloerverwarming blijft de vloer lang warm; ik weet zeker dat het met 90 minuten eerder stoppen perfect werkt.
Je moet zeker nog 100 m³ van je jaarverbruik af kunnen krijgen.
Jammer dat OpenTherm bij jou niet werkt.
Heb je ook wel eens gestoeid met variabel instellen CV-water temperatuur?
Reputatie 1
Hoi loco1981,

Graag gedaan!
Zeker met vloerverwarming blijft de vloer lang warm; ik weet zeker dat het met 90 minuten eerder stoppen perfect werkt.
Je moet zeker nog 100 m³ van je jaarverbruik af kunnen krijgen.
Jammer dat OpenTherm bij jou niet werkt.
Heb je ook wel eens gestoeid met variabel instellen CV-water temperatuur?

Hi Brandje,

ik heb even nagekeken wat mogelijk is met mijn CV ketel. Ik kan er een OpenTherm module op laten zetten, maar dat kost een paar honderd euro. De ketel is inmiddels ruim 13 jaar uit, dus ik vraag me sterk af of die investering nog zinvol is aangezien de ketel wat mij betreft over enkele jaren aan vervanging toe is.

Ik heb met het variabel instellen van de CV-water temperatuur wel eens gestoeid ja. Hij hoeft zeker niet voluit te staan, maar enkele standen lager geeft (ook in de winter) een vloer die snel warm is. Ik heb verder ook de warm tapwater temperatuur een paar standen lager staan, want bij de hoogste stand komt er echt vreselijk warm water uit de kraan. In de badkamer heeft dit bij een thermostaatkraan op 38 graden het gevolg dat je je bijna verbrand. 
Ik heb wel het idee dat het verbruik hierdoor minder is geworden en dat is altijd mooi meegenomen 🙂
Hoi loco1981,

Die investering voor een aanvullende module zou ik zeker NIET doen.
De gemiddelde levensduur van een CV is 15 jaar.
Ik zou zeker bij aanschaf van een nieuwe ketel tzt in de gaten houden welke perfect communiceert met Toon.

Verder heb je dus aardig wat aanpassingen gedaan begrijp ik nu.
En het verbruik wat je nu hebt is 910 m³ is opzich ook netjes.
Reputatie 1
Hoi loco1981,

Die investering voor een aanvullende module zou ik zeker NIET doen.
De gemiddelde levensduur van een CV is 15 jaar.
Ik zou zeker bij aanschaf van een nieuwe ketel tzt in de gaten houden welke perfect communiceert met Toon.

Verder heb je dus aardig wat aanpassingen gedaan begrijp ik nu.
En het verbruik wat je nu hebt is 910 m³ is opzich ook netjes.

Ja, nadat van ons huis alle achterstallige onderhoud was gedaan toen we het hebben gekocht hebben we het e.e.a. verbouwd en 'zuiniger' gemaakt (betere isolatie, hr++ glas, etc.) De ketel komt over een paar jaar aan de buurt en ik zie de verbeteringen al wel optreden. Verbruik gas ben ik redelijk tevreden over, maar verbruik elektra zeker niet. Ik heb wel een keukenboilertje en ik kook elektrisch, dus er zal altijd relatief veel elektra verbruikt worden, maar ik vind dit erg veel....al hoort dat denk ik in een ander topic thuis haha.