Rookmelder test meldingen komen niet | Eneco Community
beantwoord

Rookmelder test meldingen komen niet

• 5 september 2018
  • 11 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Elke maand na de landelijke alarm test sirene test test ik een van mijn drie rookmelders.
Zo ook nu weer gedaan. De rookmelder test piep doet het wel maar geen melding op toon en op mijn aangemelde telefoonnummers.
Waarschijnlijk werkt dit niet meer na de laatste Toon update.
De rookmelders zijn gied verbonden want na het resetten van Toon zie ik na enige tijd de batterij percentages.

DIT IS EEN GEVAARLIJKE SITUATIE EN DIENT DUS SNEL OPGELOST TE WORDEN!
icon

Beste antwoord door B.W. de Ruyter 5 september 2018, 12:35

Op verzoek van support rookmelder ontkoppeld en weer gekoppeld daarna was het probleem opgelost.!

Dank voor alle reacties.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Elke maand na de landelijke alarm test sirene test test ik een van mijn drie rookmelders.
Zo ook nu weer gedaan. De rookmelder test piep doet het wel maar geen melding op toon en op mijn aangemelde telefoonnummers.
De rookmelders zijn gied verbonden want na het resetten van Toon zie ik na enige tijd de batterij percentages.

DIT IS EEN GEVAARLIJKE SITUATIE EN DIENT DUS SNEL OPGELOST TE WORDEN!

Allereerste met capslock op forum word gezien als schreeuwen, dat is totaal overbodig.

Staat je 06 nummer wel correct in Toon vermeld ?
Reputatie 1
Badge
Ja wat dacht U ik test het elke maand met succes.
Ook de test rookmelder melding op Toon komt niet.
Ik heb Hoofdletters gebruikt omdat ik denk dat het probleem voor iedereen geld die een of meer rookmelders hebben.
Je vertrouwd er op dat je een dergelijke test en ook echte meldingen krijgt.
De rookmelders zijn goed verbonden want na het resetten van Toon zie ik na enige tijd de batterij percentages

Vreemd dat je zegt na resetten zie ik na enige tijd (standaard is dat 6 uur) de batterij status...
Deze status dien je op Toon®️ en eventueel de App altijd te zien.

Als ik kijk bij punt 5.4 van de rookmelder handleiding test je door op het kleine knopje ongeveer 10 seconden intedrukken.
Dan volgt daarna een SMSje als je dat zo hebt ingesteld.
Hier de test bij mij met m’n Hal rookmelder:

Reputatie 1
Badge
Ik weet hoe ik mijn rookmelders moet testen en zie de status van mijn batterijen dus heb ik verbinding met de rookmelders. Ik test er elke maand een en dan zie ik de test melding op Toon en krijg ik en mijn echtgenote een telefoontje op onze telefoons.
Nu dus niet meer mogelijk na de laatste Toon update.

Kan iemand met Toon rookmelders zijn rookmelder testen door inderdaad het rookmelder knopje 10 seconde in te drukken en na het afgaan van het alarm kijken of de test melding op het Toon display verschijnt.
Ja wat dacht U ik test het elke maand met succes.
Ook de test rookmelder melding op Toon komt niet.
Ik heb Hoofdletters gebruikt omdat ik denk dat het probleem voor iedereen geld die een of meer rookmelders hebben.
Je vertrouwd er op dat je een dergelijke test en ook echte meldingen krijgt.

Hoi @benderuyter

Zie mijn reactie en foto’s!
Toch misschien even de instellingen op je Toon®️ nakijken?

Bij mij met een status van nog maar 30% werkt deze voorziening op Toon prima.
Reputatie 1
Badge
Alles gecontroleerd en staat goed.
Ik neem aan dat je HAL test van vandaag is
Ja, van 5 minuten geleden.
Dit is de instelling die ik eerder bedoelde:

Reputatie 1
Badge
Ja staat zo. Bel nu met support.
Reputatie 7
Badge +9
Zoals gevraagd de test gedaan. Ik draai 4.19.10 als Toon versie, dit is de laatst bekende versie.

Reputatie 1
Badge
Op verzoek van support rookmelder ontkoppeld en weer gekoppeld daarna was het probleem opgelost.!

Dank voor alle reacties.

Dank voo alle reacties.

Graag gedaan!
Misschien dat je daardoor ook de status niet zag, zoals ik eerder bedoelde.

Fijn dat het weer is opgelost!

Reageer