Rookmelder koppelen lukt niet | Eneco Community

Rookmelder koppelen lukt niet

• 27 januari 2017
  • 26 reacties
  • 1063 Bekeken

Hoe komt het dat de rookmelder zich niet aan kan melden bij Toon?
Batterij zit er in, sta vlakbij toon en de melder is nieuw uit de doos.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

26 Reacties

Eneco verkoopt rookmelder speciaal om te koppelen met Toon!
Ik vindt het erg slecht dat het dan niet direct werkt!, hebben we de verkeerde Toon apparaat of hebben we de verkeerde rookmelder? meneer Eneco!
Dank je wel. Ga het opzoeken en uitproberen.?
Hoe komt het dat de rookmelder zich niet aan kan melden bij Toon?
Batterij zit er in, sta vlakbij toon en de melder is nieuw uit de doos.

Probleem opgelost... batterij enige tijd eruit opnieuw geplaatst en na 5 keer lukte het om de koppeling tot stand te brengen
Reputatie 7
Badge +6
@M.C. Schouwenaar,

Mooi dat je het probleem snel hebt opgelost! 🙂
Ik vindt het erg slecht dat het dan niet direct werkt!, hebben we de verkeerde Toon apparaat of hebben we de verkeerde rookmelder? meneer Eneco!

Meteen werkt???
De werking is draadloos dus zal er een draadloze verbinding met Toon®️ moeten worden ingesteld; koppelen dus!
Zou het meteen out of the box moeten werken dan kon je rookmelder wel eens werken met de Toon®️ van je buurman?
Dus er hangt veel van af tvv onjuiste meldingen.

Houdt je de rookmelder heel dicht bij Toon®️ en druk je dan heeeel snel en heeeel kort op het knopje?
Soms is het helaas even aanhouden.....

Meteen werkt???
De werking is draadloos dus zal er een draadloze verbinding met Toon®️ moeten worden ingesteld; koppelen dus!
Zou het meteen out of the box moeten werken dan kon je rookmelder wel eens werken met de Toon®️ van je buurman?
Dus er hangt veel van af tvv onjuiste meldingen.

Houdt je de rookmelder heel dicht bij Toon®️ en druk je dan heeeel snel en heeeel kort op het knopje?
Soms is het helaas even aanhouden.....

Helaas meneer Eneco, het werkt echt niet, deze producten kunnen retour naar afzender
? waar stuur ik deze niet werkende producten naar toe?
Reputatie 7
Badge +7
het koppelen van het een en ander kan wel eens voor kopzorgen zorgen:$
maar de volhouder
wint:$
het koppelen van het een en ander kan wel eens voor kopzorgen zorgen:$
maar de volhouder
wint:$

Exact Jan,

Inmiddels ben ik daarbij ervaringsdeskundige.
Het lijkt er op dat de zWave-plus uitvoering soms weerbarstig kan zijn.
Het zelfde maakte ik mee met m'n 2 nieuwe zWave-plus slimme stekkers.

En aanhouden, hoe irritant ook, was inderdaad dé oplossing.
Reputatie 5
Badge +3
@L. Mennen,
Ik kopieer een stukje van onze supportpagina op: https://www.eneco.nl/service/toon-support/advies-fibaro-rookmelder-met-toon (hier vindt je ook evt ons retourbeleid)

"Wanneer het koppelen van de rookmelders niet lukt is het raadzaam Toon te herstarten. Ga hiervoor naar Menu – Instellingen – Software – Toon herstarten – Herstart. Toon zal zichzelf uitschakelen en opnieuw opstarten. Dit duurt een paar minuten. Na de herstart kun je het nogmaals proberen de rookmelders te koppelen.

Wil het koppelen na de herstart nogmaals niet lukken? Dan raden we aan de rookmelder te resetten. Je doet dit door het knopje op de rookmelder in te drukken tot deze een korte piep geeft. Het lampje rondom de ronde knop van de rookmelder kleurt wit, dan groen, roze en uiteindelijk geel. Wanneer het lampje geel kleurt moet het knopje op de rookmelder nogmaals worden ingedrukt. De reset van de rookmelder is dan succesvol uitgevoerd."

Ik hoop dat het zo alsnog lukt!
Ook 2 rookmelders aangeschaft via de aanbiedingen. Ben uren bezig geweest om deze te koppelen. Ook met support van Eneco telefonisch niet gelukt. 2 kunnen verbinden maar geen gegevens of ze nu wel werken of niet. Ben door Eneco door verbonden met Fibaro. Hebben uitgelegd dat als zichtbaar zijn ze ook werken. Vreemd status op Toon en in app geeft onbekend. Batterij zou aan moeten geven 100%. Vertrouw het niet helemaal. Dus maar rookgemaakt en het duurde even en beide gingen piepen. Een gaf een melding op Toon, maar niet in de app. Status van een is nu batterij 100% (groen) 0p Toon en in de app. Bedoeling is m.i. dat je ook een melding krijg vus de app op je gsm. Ga ik nog uitzoeken hoe dit te lossen.
Ook 2 rookmelders aangeschaft via de aanbiedingen. Ben uren bezig geweest om deze te koppelen. Ook met support van Eneco telefonisch niet gelukt. 2 kunnen verbinden maar geen gegevens of ze nu wel werken of niet. Ben door Eneco door verbonden met Fibaro. Hebben uitgelegd dat als zichtbaar zijn ze ook werken. Vreemd status op Toon en in app geeft onbekend. Batterij zou aan moeten geven 100%. Vertrouw het niet helemaal. Dus maar rookgemaakt en het duurde even en beide gingen piepen. Een gaf een melding op Toon, maar niet in de app. Status van een is nu batterij 100% (groen) 0p Toon en in de app. Bedoeling is m.i. dat je ook een melding krijg vus de app op je gsm. Ga ik nog uitzoeken hoe dit te lossen.

De melding op je smartphone gaat via bellen of sms, dat stel je in op Toon®️.
Bij mij werkte het bijna in een keer. 3 maal kort indrukken is eigenlijk 3 maal heel kort indrukken.
Daarna de melders verder ingelezen en ingesteld.
Badge
Inmiddels 2 nieuwe rookmelders ontvangen na het debacle van mijn vorige 2 nieuwe rookmelders. Dus met volle moed aan het koppelen geslagen. En nee...het zal toch niet? De eerste na een aantal uur proberen te koppelen maar helaas....niks, nada, noppes. Dan nummer 2 maar eens proberen. Goh, na een half uur heeft deze een koppeling met TOON en de verbinding is volgens mij zoals het hoort. Ophangen geblazen dan (Want de instructie zegt: Test eerst voordat je gaat plaatsen). Dan nummer 1 nog maar een keer proberen. Na wederom een aantal uur heb ik 's avonds de moed maar opgeven. Maar toch een laatste poging doen voordat ik de luiken ga sluiten. Batterij er maar eens uitgehaald, kijken of het dan wel lukt als de batterij weer geplaatst is. Wat schetst mijn verbazing? Er mist een contactje!! Tja, dan gaat het niet werken. Ook stuk dus! Morgen voor de tweede keer een retourtje doen. Hopelijk zit er met de derde levering een rookmelder bij die het wel gaat doen zodat ik eindelijk de tweede (Weliswaar als trouwe klant niet gratis!) sexy kan gaan syncen (en een bijbehorende snor kan kweken)
Geachte Kelly,

Toon ge-reset, beide rookmelder ge-reset en geen verbinding!!

Dit gaat hem echt niet worden

Ik veracht van een modern systeem dat dit plug en play is en niet plug en pray!!

Dus ik wil ze terug sturen en ik wil geen nieuwe..

Groet, Leo Mennen

@L. Mennen,
Ik kopieer een stukje van onze supportpagina op: https://www.eneco.nl/service/toon-support/advies-fibaro-rookmelder-met-toon (hier vindt je ook evt ons retourbeleid)

"Wanneer het koppelen van de rookmelders niet lukt is het raadzaam Toon te herstarten. Ga hiervoor naar Menu – Instellingen – Software – Toon herstarten – Herstart. Toon zal zichzelf uitschakelen en opnieuw opstarten. Dit duurt een paar minuten. Na de herstart kun je het nogmaals proberen de rookmelders te koppelen.

Wil het koppelen na de herstart nogmaals niet lukken? Dan raden we aan de rookmelder te resetten. Je doet dit door het knopje op de rookmelder in te drukken tot deze een korte piep geeft. Het lampje rondom de ronde knop van de rookmelder kleurt wit, dan groen, roze en uiteindelijk geel. Wanneer het lampje geel kleurt moet het knopje op de rookmelder nogmaals worden ingedrukt. De reset van de rookmelder is dan succesvol uitgevoerd."

Ik hoop dat het zo alsnog lukt!
Reputatie 6
Badge +7
Hier was het koppelen binnen 2 minuten gebeurd . Gister heb ik ze opgehangen ..
Hier niet, wordt er een beetje .... van, dat dit soort simpele apparaten gewoon niet werken cq. communicatie zich niet laat opzetten

Hier was het koppelen binnen 2 minuten gebeurd . Gister heb ik ze opgehangen ..
Reputatie 7
Badge +8
Wat is exact de volgorde die je aanhoudt om te kunnen koppelen ?
Reputatie 6
Badge +7
Wat is exact de volgorde die je aanhoudt om te kunnen koppelen ?

Ben ik ook wel benieuwd naar .. Hoe ga je te werk ?
zoals omschrijven door kelly, het werk gewoon niet
Reputatie 6
Badge +7
Blijft een beetje vreemd .. Op de toon op koppelen drukken en daarna drie hele snelle klikjes op de rookmelder .

Hou je de rookmelder vlak voor de toon ?
Reputatie 7
Badge +8
Wel eerst op Koppelen gedrukt bij Toon?
Beste mAiden, ik was de stekker er vergeten in te doen
Reputatie 6
Badge +7
Beste mAiden, ik was de stekker er vergeten in te doen

De stekker van wat ?
Reputatie 7
Badge +5
@L. Mennen

Is het inmiddels wel gelukt? Wat ook vaak wil helpen is om tijdens het koppelen, de knop op de rookmelder 3x super snel in te drukken. Door deze snelheid herkent Toon de rookmelder vaak wel.