Rookmelder gaat dagelijks onterecht af | Eneco Community
vraag

Rookmelder gaat dagelijks onterecht af

• 5 september 2017
  • 9 reacties
  • 1070 Bekeken

Ik heb sinds driekwart jaar 2 rookmelders. Tot voor kort prima in orde, maar nu gaat 1 rookmelder minimaal 1x per dag onterecht af. Er is verder niets gewijzigd in de omstandigheden ter plaatse. Oorzaak is dus onduidelijk. Hoe los ik deze 'spookmeldingen' op?

9 Reacties

De meest beste en rigoreuze methode is de rookmelder in Toon verwijderen via geavanceerd en opnieuw de koppeling te maken.
Reputatie 3
@J.C. Graafmans,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.
Wat vervelend dat de rookmelder onterecht afgaat. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heb je al geprobeerd om de rookmelder van plaats te veranderen?

Groet,

Sabrina
Ik heb de instructie van Brandje opgevolgd, maar de rookmelder blijft regelmatig afgaan, maar op verschillende momenten. Ook heb ik de plaats al veranderd, maar ook dat helpt niet. Bovendien heeft hij driekwart jaar prima gewerkt, maar nu dus niet meer :(
Wat kan ik nu nog doen? Kan ik hiervoor ergens bij Eneco terecht? En hoe zit het met garantie en reparatie/vervanging?
Kijk hier even bij de FAQ:

http://www.jdkholding.nl/advies-support/handleidingen-faq/faq-oplossingen-smoke-sensor-toon/

Kies dan de vraag: Mijn rookmelder geeft valse alarmmeldingen.
Dank Brandje. Hiermee kom ik weer een stapje verder. Ik heb de gevoeligheid van de betreffende sensor ook 1 stap lager gezet en morgen ga ik op de zaak even de sensor door blazen met schone lucht. Wordt vervolgd...
Graag gedaan; ik hoor het wel weer!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo J.C. Graafmans,

Schoonmaken kan ook zeker helpen. Ben benieuwd!
Ik heb gisteren de sensor op de zaak met perslucht doorgeblazen en vannacht heb ik eindelijk weer door kunnen slapen! Jippie ??
Goed hè!??
Fijn dat het vermoedelijk zo geholpen heeft.
Ik zag tot op heden die tip eigenlijk weinig voorbij komen.
Eentje om te onthouden dus.

Reageer