beantwoord

Repeater wil niet meer koppelen.. (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)


mAiden
Reputatie 4
Badge+3
  • 500 gigawatt
  • 1936 reacties
Mij repeater wil niet meer koppelen aan Toon. Volgende heb ik allemaal al geprobeerd:

1: repeater compleet verwijderd uit Toon (ook bij geavanceerd), opnieuw proberen toe te voegen, Toon zag hem niet. Ook niet in de stopcontact exact onder Toon (Stop stopcontact zit krap aan 20cm onder Toon. Zelfs nog geprobeerd met een verlengsnoer en dan vlakbij Toon houden, ook dit had geen effect)

2: Toon een hard-reset gegeven door de stekker bij cv ketel eruit te halen voor 1 min. Nadat Toon was opgestart, wou mij repeater nog steeds niet verbinden/koppelen.

Wat kan ik nog meer doen? Mij meteradapter wil nu ook meer niet dan wel verbinden. Hij is wel gekoppeld aan Toon, maar de verbinding valt nu weer steeds weg. Heb krap aan 1 ster als ik de verbinding controleer. Heb geregelmatig dat ik geen actuele gas of stroomverbruik kan zien.. Stop ik de meteradapter in stopcontact onder Toon dan heb ik een meer dan perfecte verbinding van 5 sterren..

3: Heb ook al de Meteradapter volledig verwijderd in Toon, ook bij geavanceerd. Toon een hard reset gegeven van 1min, en toen eerst geprobeerd de repeater te koppelen, en toen pas de meteradapter.. Hier pakt Toon wel de meteradapter, maar de repeater wil die niet koppelen, krijg dan weer een foutmelding..

Koppelen van de repeater doe ik als volg: Heel snel 3x op het knopje drukken.. Heb moment gehad dat ik wel 10x drukte, maar koppelen wou die niet..

Mijn Externe Toegang staat aan, ik heb al gebeld met de Toon Support, deze zouden het voorleggen bij de softwareontwikkelaars, terwijl het uit mij oogpunt simpel moet zijn, dat de repeater het heeft begeven..
Misschien dat andere nog weten wat ik kan doen?
icon

Beste antwoord door mAiden18 april 2017, 17:14

Word mij een nieuwe reapter opgestuurd, mij dank is groot Eneco..
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die binnen is, omdat die gene mij vrouw aan de telefoon had. Die heeft tegen haar gezegd dat het 2wkn kan duren voordat er van leverancier is gewisseld??

@Mods:

Wat hoe wie waarom? Verklaar je nader.

Bekijk origineel
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.
19 Reacties
Brandje
Tja de zWave koppeling is soms weerbarstig.
De laatste keer ben ik met de slimme stekker bijna een uur bezig geweest om te koppelen.
Druk je niet alleen heeeeel snel, maar ook heeeeel kort.

Het is soms een kwestie van volhouden en de aanhouder wint.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Brandje wrote:

Tja de zWave koppeling is soms weerbarstig.
De laatste keer ben ik met de slimme stekker bijna een uur bezig geweest om te koppelen.
Druk je niet alleen heeeeel snel, maar ook heeeeel kort.

Het is soms een kwestie van volhouden en de aanhouder wint.



Heb ik ook al geprobeerd Ton.
Heb zelfs nu geprobeerd om 1 van mij slimme stekkers ertussen te doen tussen de meteradapter in de meterkast, dan is mij verbinding weer zoals die hoort, 5 sterren.
Brandje
mAiden wrote:



Heb zelfs nu geprobeerd om 1 van mij slimme stekkers ertussen te doen tussen de meteradapter in de meterkast, dan is mij verbinding weer zoals die hoort, 5 sterren.



Ja dat is natuurlijk logisch, want dat is de repater functie weer oké.
Maar je weet natuurlijk niet zeker of je repeater echt stuk is.

Ben je echt heel lang bezig geweest.
Je gelooft het misschien niet, maar die keer heb ik met 1 van de 2 slimme stekkers ongeveer 20 keer een koppelingspoging gedaan. Om gek van te worden en toen, zo maar out off the blue pakte Toon de slimme stekker.

Ongelofeloos...........
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Brandje wrote:

mAiden wrote:



Heb zelfs nu geprobeerd om 1 van mij slimme stekkers ertussen te doen tussen de meteradapter in de meterkast, dan is mij verbinding weer zoals die hoort, 5 sterren.



Ja dat is natuurlijk logisch, want dat is de repater functie weer oké.
Maar je weet natuurlijk niet zeker of je repeater echt stuk is.

Ben je echt heel lang bezig geweest.
Je gelooft het misschien niet, maar die keer heb ik met 1 van de 2 slimme stekkers ongeveer 20 keer een koppelingspoging gedaan. Om gek van te worden en toen, zo maar out off the blue pakte Toon de slimme stekker.

Ongelofeloos...........



Je kent me een beetje Ton, ik geef niet 1 2 3 op.. Ik ga net zolang door als nodig is, of dat ik zelf in de gaten heb dat het zinloos begint te worden..
Ben gisteravond om half 9 erachter gekomen, heb het geprobeerd tot half 11.. Toen was ik er wel beetje zat van, was tijd om naar bed te gaan..
Vanochtend wou ik toch nog niet opgegeven, heb het nog even geprobeerd. Toen was ik er wel klaar mee, en belde de Toon Support, ook op advies van Audrey.
Brandje
Tja als je zo het tijdbestek noemt dan zou ik het ook opgeven.
Tijd voor een nieuwe repaeter dus!
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Brandje wrote:

Tja als je zo het tijdbestek noemt dan zou ik het ook opgeven.
Tijd voor een nieuwe repaeter dus!



Dat dacht ik ook Ton.
Meneer van Toon Support heeft doorgestuurd naar de softwareontwikkelaars. Waarom is mij compleet onbekend, lijk me duidelijke zaak.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Word mij een nieuwe reapter opgestuurd, mij dank is groot Eneco..
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die binnen is, omdat die gene mij vrouw aan de telefoon had. Die heeft tegen haar gezegd dat het 2wkn kan duren voordat er van leverancier is gewisseld??

@Mods:

Wat hoe wie waarom? Verklaar je nader.
Folkert
Reputatie 4
Badge+6
@mAiden

Het kan twee weken duren omdat ze tijdelijk niet op voorraad zijn, dit staat los van onze leverancier.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Folkert wrote:

@mAiden

Het kan twee weken duren omdat ze tijdelijk niet op voorraad zijn, dit staat los van onze leverancier.



Dankjewel Folkert.
Vraagje? Zou jij mij kunnen berichten zodra hij verstuurd is? Of zie jij dat niet?
Folkert
Reputatie 4
Badge+6
@mAiden

Het voordeel van onze nieuwe leverancier is dat je voortaan zelf de bevestiging krijgt per e-mail wanneer deze verstuurd is, als het goed is weet je het eerder dan mij. Wel kunnen we de status voor je nakijken.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Folkert wrote:

@mAiden

Het voordeel van onze nieuwe leverancier is dat je voortaan zelf de bevestiging krijgt per e-mail wanneer deze verstuurd is, als het goed is weet je het eerder dan mij. Wel kunnen we de status voor je nakijken.



Dan krijg ik een mail van? Kan ik dat in de gaten houden. Dankjewel Folkert.
Kelly
Reputatie 2
Badge+3
Dit zal een e-mail van DHL zijn
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Kelly wrote:

Dit zal een e-mail van DHL zijn



Dankjewel Kelly. Fijn weekend alvast gewenst.
Kelly
Reputatie 2
Badge+3
Geen dank, ook een fijn weekend
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Bijna week verder. Is al iets bekend moderators?
EvavdZ
Reputatie 2
Badge+4
@mAiden,

De repeater is op 18-04-2017 voor je aangevraagd. Zoals aangegeven, kan het maximaal twee weken duren voordat je hem in huis hebt. 😉 Je krijgt vanzelf bericht.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
EvavdZ wrote:

@mAiden,

De repeater is op 18-04-2017 voor je aangevraagd. Zoals aangegeven, kan het maximaal twee weken duren voordat je hem in huis hebt. 😉 Je krijgt vanzelf bericht.



Dat betekent nu nog 6dagen Eva.
Zou die volgende week dinsdag bij mij thuis moeten zijn. Normaal druk ik er niet zo op. Maar heb totaal geen inzicht nu.
DeniseMR
Reputatie 2
Badge+1
@mAiden

Wij vinden het ook heel vervelend dat ze niet voorradig zijn en het voorradig krijgen langer duurt dan normaal. We doen onze uiterste best om de repeater zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen.
mAiden
Reputatie 4
Badge+3
Maar even kort update..

Inmiddels nogsteeds geen repeater in huis gehad, of een mail gehad dat hij verstuurd is. Vorige week woensdag (3 mei j.l) is er door Kelly een nieuwe repeater aangevraagd, die van 18-04.2017 doet er morgen al 3wkn over om sowieso al verstuurd te worden..

Het gaat inmiddels de kant op dat ik gecompenseerd mag gaan worden, want heb vanaf volgende week Donderdag al en maand geen normaal inzicht in mij stroom en/of gasverbruik, aangezien Toon de verbinding steeds verlies met de meteradapter..