Repeater defect | Eneco Community
vraag

Repeater defect

• 1 oktober 2013
  • 13 reacties
  • 964 Bekeken

De repeater voor het Zwave-signaal van de meteradapter welke bij installatie van Toon is geplaatst door Eneco, is defect.
Hij blijft continu aan/uit-schakelen. Niet leuk en ook niet goed voor de lamp die erop is aangesloten.
Hoe wordt dit probleem opgelost? Reparatie of vervanging.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik wist niet dat je die adapter ook als aan en uit schakelaar voor de lamp kon gebruiken. Ik dacht dat hij alleen als repeater diende, en ook in die hoedanigheid is geinstaleerd en dus niet geschikt, bruikbaar of ondersteund voor andere toepassingen.
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

Vervelend dat de repeater mogelijk kapot is. Wil je voor de zekerheid de repeater in een ander stopcontact doen, om te controleren of het niet aan het stopcontact ligt?
De repeater voor het Zwave-signaal van de meteradapter welke bij installatie van Toon is geplaatst door Eneco, is defect.
Hij blijft continu aan/uit-schakelen. Niet leuk en ook niet goed voor de lamp die erop is aangesloten.
Hoe wordt dit probleem opgelost? Reparatie of vervanging.

Hoi Toon Econoom,

Leg eens uit, hoe laat jij een lamp schakelen via een repeater?
Jürgen en ik willen iets bijleren.......................
De door Eneco bij Toon geleverde repeater bestaat uit een kastje dat je in een stopcontact steekt. Om het betreffende stopcontact niet verloren te laten gaan, zit er op het kastje weer een stopcontact waar je een stekker in kunt steken. Het aan- en uitschakelen van dat contact geschiedt met een drukknop op het kastje.
http://www.ezhome.nl/everspring-z-wave-tussenstekker-schakelaar.html
In mijn geval bevond het zich in de hal, waar ik in het stopcontact op het kastje een nachtlampje met een bewegingssensor had aangesloten. Dat heeft een jaar lang perfect gewerkt. Van het ene op het andere moment ging de schakeling van het stopcontact permanent aan en uit. Dat hoorde je niet alleen maar zag je ook aan het aan- en uitschakelen van het lampje. Ook na het verwijderen van het lampje bleef het apparaat aan- en uitschakelen, dus zonder belasting. Hetzelfde met een andere belasting. Ook andere stopcontacten geprobeerd, in verschillende groepen. Zelfde resultaat.
Ik heb verder geen Zwave-apparaten in huis die dit kunnen veroorzaken.
Kortom, naar mijn idee is het apparaat defect omdat het daarvoor een jaar lang zonder problemen heeft gewerkt.
Vervelend voor jou en bedankt voor je uitvoerige en duidelijke uitleg. 
Ik heb weer wat bijgeleerd. 
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

Ik zorg ervoor dat de installateur contact met je opneemt voor het maken van een afspraak zodat de repeater vervangen kan worden.
Joep, hartelijk bedankt, ik wacht het telefoontje af.
Mijn telefoon werkt nog steeds en ik word regematig gebeld, maar tot nu toe niet door Eneco.
Eens kijken of ik hier een luisterend oor kan vinden.
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom

Ik bel ons installatiebedrijf meteen, en zorg dat ze zo spoedig mogelijk contact met je opnemen, mijn excuses dat dit zo lang moet duren.
Het heeft gewerkt in ieder geval, want ik ben zojuist gebeld en een afspraak is gemaakt.
Het luisterend oor was snel gevonden, dus niet altijd kommer en kwel. :)
Geheel volgens afspraak is vanmorgen de repeater vervangen. Ook de monteur heeft kunnen constateren dat de oude repeater defect was.
Na koppeling van de nieuwe repeater met Toon werkte alles weer als vanouds.
Eneco bedankt voor de goede oplossing van dit probleem.
Kijk eens aan weer een tevreden Toon gebruiker!
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling!