Regelmatig kouder warmwater na ombouw naar warmtewisselaar | Eneco Community
vraag

Regelmatig kouder warmwater na ombouw naar warmtewisselaar

• 9 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Goedemiddag,

Bij ons in de regio (Capelle aan den IJssel) hebben wij stadsverwarming. Voorheen kwam zowel het verwarmingswater als warm tapwater hieruit ons huis binnen.

Begin september is dit veranderd en zijn wij in het bezit van een warmtewisselaar; een groot zwart apparaat in onze meterkast. Op het formulier van levering staat vermeld 'Ombouw A0 naar A4'. In dit apparaat gaan de volgende buizen;
  • Aanvoer verwarmingswater
  • Aanvoer koud tapwater
  • Afvoer verwarmingswater naar verwarmingsbuizen
  • Afvoer warm tapwater naar de kranen
  • Retourbuis van de verwarmingsbuizen naar het apparaat
  • Afvoerbuis verwarmingswater terug naar 'de straat'
Sinds wij dit apparaat hebben merken wij met toenemende regelmaat dat de warmte van het warme tapwater afneemt. We kunnen de kranen (zowel in de keuken als de drie boven in de badkamer) op de warmste stand zetten en onze handen eronder houden zonder deze te branden. Aansluitend heb ik in de meterkast gevoeld hoe warm de aanvoerbuis naar het apparaat is, maar die kan ik ook gewoon met de blote hand vast pakken zonder mij eraan te branden. Natuurlijk pak ik de buis dan op het ijzer vast, niet op de isolatielaag 😉.

Zijn er meer mensen bekend met dit probleem? Ik hoor van mijn buren in ieder geval wel dat zij ook, sinds de ombouw, met toenemende regelmaat dit probleem ervaren.

Vriendelijke groet,

Robbert Verwaart

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Casa_RoJo,

Welkom op onze Community. Wat goed dat je deze vraag aan andere forum gebruikers voorlegt. Op het moment dat meerdere mensen dit ervaren, in dit geval je buren raad ik je zeker aan om contact op te nemen met onze storingsdesk Warmte en Koude. Het kan zeker geen kwaad om dit bij hen onder de aandacht te brengen. Je bereikt één van mijn collega's van de storingsdesk Warmte en Koude via het telefoonnummer 0800 0072 ( ze zijn bij storingen 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar.)

Groet, Audrey

Reageer