Raar verbruik en kosten na nieuwe meteradapter en slimme meter | Eneco Community
beantwoord

Raar verbruik en kosten na nieuwe meteradapter en slimme meter

• 24 oktober 2015
  • 11 reacties
  • 260 Bekeken

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 10 reacties
Ik begrijp dit niet of is de meter nu veel slimmer dan ik? Iemand uitleg?
icon

Beste antwoord door Danielle 26 oktober 2015, 14:22

@Poembier,

Goed dat je de nieuwe meteradapter hebt gekoppeld.
Omdat de slimme meter ook is verwisseld en de meteradapter nu weer connectie met de meter en Toon heeft gemaakt, zijn de meterstanden ineens naar nul gegaan met de nieuwe meter. Toon had de vorige meterestanden nog in gedachten die uiteraard een stuk hoger lagen. Vandaar de minbedragen wat onwaarschijnlijk is.
Vanaf nu gaat het alleen maar goed, alleen geeft de maand oktober wel een vertekend beeld in het Status Verbruik en de grafieken. Daar kunnen we niets veranderen.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Volgens mij vraag je naar de bekend weg!
Je was met moderator EvanvZ over je probleem bezig, dan stuur je haar toch een pbtje dat het nog niet geregeld is?
Badge
Nee niet vragen jaar de bekende weg. Adapter is boven verwachting sneller geleverd. En staat nu gekoppeld aan de Toon. Wat mij bevreemd is het negatieve gebruik bij zowel gas als Electra. Het zou fijn zijn dat daar wat uitleg over werd gegeven.
Nee niet vragen jaar de bekende weg. Adapter is boven verwachting sneller geleverd. En staat nu gekoppeld aan de Toon. Wat mij bevreemd is het negatieve gebruik bij zowel gas als Electra. Het zou fijn zijn dat daar wat uitleg over werd gegeven.

Als je de nieuwe adapter hebt gekoppeld, dan zou ik Toon nu een harde reset geven!
Als je de adapter net vandaag hebt gekoppeld dan dien je eerst een nieuwe volle dag af te wachten, omdat de data per dag cumulatief wordt opgebouwd.
Badge
Dan moet ik naar de volle dag. Gisterenavond gekoppeld. Dank je
Maar heb je nu die harde reset gegeven?
Badge
Nee ga ik op jou advies nu doen. Met knop aan en uit neem ik aan.
Tja dat advies gaf ik natuurlijk niet voor niets!!
Een harde reset geef je door de module van Toon onder of bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken.
Uiteraard verlies je niet je instellingen en data.
Badge
Reset (uit en aan) geeft nog geen wijziging. Maar ik wacht geduldig af.
Reset (uit en aan) geeft nog geen wijziging. Maar ik wacht geduldig af.

Als je probleempje morgen er nog is, dan moet vermoedelijk een moderator maandag je gegevens nog een keer naar Toon toezenden.
Komt goed!
Badge
Dan wel te hopen dat een moderator vandaag mee gaat lezen 😉 Ik heb geprobeerd te bellen maar een wachttijd van 25 minuten gaat het echt niet worden. Groet Gerard
Reputatie 7
Badge +6
@Poembier,

Goed dat je de nieuwe meteradapter hebt gekoppeld.
Omdat de slimme meter ook is verwisseld en de meteradapter nu weer connectie met de meter en Toon heeft gemaakt, zijn de meterstanden ineens naar nul gegaan met de nieuwe meter. Toon had de vorige meterestanden nog in gedachten die uiteraard een stuk hoger lagen. Vandaar de minbedragen wat onwaarschijnlijk is.
Vanaf nu gaat het alleen maar goed, alleen geeft de maand oktober wel een vertekend beeld in het Status Verbruik en de grafieken. Daar kunnen we niets veranderen.