Programma verspringt elke dag op hetzelfde tijdstip | Eneco Community

Programma verspringt elke dag op hetzelfde tijdstip


  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 19 reacties
Al langere tijd verspringt TOON uren te vroeg van comfort naar slapen. Elke dag zelfde tijd. Dit verspringen gebeurt ook wanneer TOON in vakantie stand staat. Dan verdwijnt de programmerig vakantie.
Al meerdere malen met klantenservice gebeld. Laatste optie is dat men binnen ICT gaat zoeken waar de fout zit. Ik word teruggebeld. Zijn er meer klanten die dit problee herkennen. Bij TOONN kennen ze het probleem niet. Er is al van alles utgeprobeerd. Herprogrammeren, resetten, nieuwe TOON etc. Niets helpt Ik heb alvele jaren TOON enn al die jaren geen problemen gekend.

44 Reacties

beste Folkert het probleem iheeft zich onverwachts opgelost. Programma verspringt niet meer op verkeerde moment.
vr.gr.Gijs
beste Folkert nog even niets doen. Ik laat het je weten
Reputatie 7
Badge +6
@glavi

Ik kan verzoeken aan de beheerders van Mijn Eneco, om je Mijn Eneco account te verwijderen. Je moet je dan opnieuw aanmelden voor Mijn Eneco met een gebruikersnaam en wachtwoord, daarna kun je deze gebruiken voor Mijn Eneco en de Toon app. Hierdoor verdwijnen invloeden van buitenaf. Zodra ze dit gedaan hebben kun je niet meer in de Toon app totdat je jezelf opnieuw hebt aangemeld, Uiteraard laten we het meteen weten wanneer dit verzoek is uitgevoerd, zal ik dit voor je regelen?
Beste Folkert ik weet niet precies meer wanneer het begon maar in het voorjaar heb ik het voor het eerst aangemeld.
Tussen de regels door lees ik dat er kennelijk geen oplossing is? Ik hoop echt dat jullie het wel verhelpen. Ik betaal niet voor niets maandelijks een bedrag als abonnement voor een niet goed werkende TOON.
Reputatie 7
Badge +6
@glavi

Allereerst excuses dat je geen antwoord hebt gekregen. De softwarebeheerders kunnen niets zien, alleen dat het signaal van buitenaf komt. Je gaf in december aan dat dit probleem al een jaar speelt. Ik zie dat je dit in maart 2018 reeds hebt aangekaart, maar het speelde vanaf december 2017 al?

Groet,

Folkert
Inmiddels weer weken verder. Nog steeds geen oplossing. Ik hoor ook niets meer. Ik kan of steeds niet begrijpen dat een jarenlang goed werkende TOON nu dit probleem geeft en dat het niet opgelost kan worden. Ik moet elke middag mijn programma vanuit slapen weer terug zetten op comfort. Dit moet toch op te lossen zijn.
beste Brandje, ik heb jouw advies opgevolgd. Probleem blijft. Dacht ik al omdat het probleem er al was voor ik de app Olisto gebruikte. Dit heb ik al eerder gedeeld met TOON. Alle goede aanbevelingen ten spijt. Ik heb echt alles al geprobeerd. Up date, nieuwe Toon, diverse monteurs, meerdere keren nieuwe meters etc. Ik ven voordat ik op het forum actief ben al mer dan een jaar met dit probleem bezig. Begrijp je mijn frustratie.
Als ik het hele verhaal terug lees dan is Olisto mi toch te weinig aan bod geweest.
In een ander topic speelt ook een “spookachtige” instelling waar ik adviseerde het kanaal Toon®️ in Olisto te deleten. Daarmee bereik je in ieder geval dat de API Toon®️ verbroken wordt en ook die koppeling uitgesloten wordt.
Misschien ook even testen?
Reputatie 5
Badge
@glavi

Ik snap dat je wacht op de definitieve oplossing. Ik geef meteen je bevindingen door aan de software beheerders zodat er naar gekeken kan worden.
Om wel even wat op te helderen kunnen we zeker gezien wat er gebeurt, maar niet hoe het gebeurt. We kunnen op basis van een aantal zaken, die we ook aan je gevraagd hebben, uitsluiten of het vanuit het display zelf komt of vanuit de app. In de reacties zie ik dat je ook hebt aangegeven toen je de Toon app uitgeschakeld had, dit niet meer is voorgekomen. Logischerwijs dat er dan wordt gedacht dat het daar aan ligt.
Heb je het advies van @Berny al opgevolgd en de laatste versie van de app geïnstalleerd?

We houden je in ieder geval op de hoogte op het moment dat er terugkoppeling komt van de software beheerders.

Groet,
Glenn
beste Berny je wilt niet weten hoe vaak wij contact hebben gehad en alles hebben doorgenomen. Het zit niet in updates of onze TOON. Er is kennelijk van buiten iets dat een reactie geeft op het programma. Dat is onlangs ook aangetoond als ik internet uitschakel. Dan verspringt het programma niet. Ik ben er echt een beetje klaar mee.
ja alles is bijgwerkt
Hebben alle apparaten de laatste software versie? Toon inclusief.
zoals ik gisteren al voorspelde is het programma, ondanks wijzigen wachtwoord, weer versprongen. het verspringen schuift iets in de tijd. Is geen vaste tijd. Mijn overige apparaten hebben geen programmatijd van 17.30 uur. Ik verwacht van TOON een adequate oplossing. Al vele jaren gebruiken wij TOON en al die jaren geenn probleem gehad. Wordt nu toch echt tijd dit op te lossen.
Kijk op alle mobiele apparaten in huis dat de Toon app gebruiken als de programma ergens staat op 17:30 slapen. Bij oudere app versies (van de nieuwe Toon app) werd de programma uit Toon niet juist overgenomen op de app bij mij, nu al lang geen last meer van.
Desnoods app's verwijderen en laatste versie installeren, kan wel die bug verhelpen.
Ik vind het wel een zwak antwoord. Wie of wat zou nu elke dag ongeveer zelfde tijd het programma verzetten. Ik heb het wachtwoord gewijzigd maar durf nu al te zeggen dat morgenavond het weer gaat verspringen. Ik wacht een dag af en zal zeker reageren.
Het moet toch technisch mogelijk zijn te zien wat er gebeurd als je meekijkt?
Wat nu als het probleem blijft? Ga ik mijn abonnementskosten terug krijgen? Ik ben het wel een beetje zat en heb het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.
Reputatie 5
Badge +3
@ChantalS Hoezo dan? Ik bedoel, facebook, google, skype en noem de grotere bedrijven maar op weten je precies te vertellen wanneer jouw eigen account gebruikt is en vanaf welk IP adres. Die gegevens mag je dus prima opslaan mits gebruikt enkel en alleen voor deze toepassing.
Maar dat is een vraag buiten deze scope overigens. Hoef je ook niet op te antwoorden verder 🙂
Reputatie 6
Badge +1
@ThehogNL

Dat is voor ons niet na te gaan. Dit heeft met de bescherming van de privacy te maken.
Reputatie 5
Badge +3
@ChantalS kunnen jullie niet nagaan voor hem wie/wat zijn Toon op afstand aanstuurt? Daar zullen toch logs voor zijn te vinden.
Reputatie 6
Badge +1
@glavi

Gezien het programma niet is overgeschakeld toen Toon op afstand uitgeschakeld was, vermoeden we zoals je zelf laat weten dat het van buitenaf gebeurt. We raden je aan om je wachtwoord te wijzigen.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge
@glavi

Dank je voor het doorgeven van het resultaat. Ik heb dit zojuist doorgespeeld naar de softwarebeheerders.

Groet, Urgel
gistermiddag/avond Toon op afstand uitgeschakeld. Resultaat: het programma is NIET overgeschakeld. Er is dus kennelijk invloed van buitenaf. Inmiddels is Toon op afstand weer ingeschakeld.
Reputatie 6
Badge
@glavi

Hartelijk dank voor het doorgeven. Ik heb het de softwarebeheerders zojuist laten weten. We verwachten aankomende werkweek een antwoord van ze terug.

Groet, Urgel
Ik heb het vanmiddag circa 15.30 uur uitgezet.
Reputatie 5
Badge
@glavi

Bedankt voor de snelle reactie.

Wil je het me laten weten of je de handeling vandaag uitvoert? Zo ja, vanaf welk(e) tijdstip(pen)? Ik koppel dit dan weer terug naar de softwarebeheerders.

Fijn weekend!

Groet,
Mitchel
Zal ik doen. Wij zijn met 2 personen. Beiden hebben de Toon app op de telefoon staan.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen