Programma verspringt elke dag op hetzelfde tijdstip

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Al langere tijd verspringt TOON uren te vroeg van comfort naar slapen. Elke dag zelfde tijd. Dit verspringen gebeurt ook wanneer TOON in vakantie stand staat. Dan verdwijnt de programmerig vakantie.
Al meerdere malen met klantenservice gebeld. Laatste optie is dat men binnen ICT gaat zoeken waar de fout zit. Ik word teruggebeld. Zijn er meer klanten die dit problee herkennen. Bij TOONN kennen ze het probleem niet. Er is al van alles utgeprobeerd. Herprogrammeren, resetten, nieuwe TOON etc. Niets helpt Ik heb alvele jaren TOON enn al die jaren geen problemen gekend.

14 Reacties

Reputatie 4
@glavi

Welkom op het forum en excuses voor de verlate reactie!
Ik kan me voorstellen dat de vraagtekens boven het hoofd hangen en je graag wilt weten waar het door komt dat het programma anders reageert dan je gewend bent. Hiervoor kijken we graag met je mee in Toon en wil ik je vragen om je klantnummer in je profiel aan te vullen en de externe toegang aan te zetten op Toon via Menu > Toon Support > externe toegang AAN

Kun je ook eventueel een foto maken van de instellingen van je programma. Dat geeft ons ook even een goed beeld hoe alles ingesteld staat. laat je het ons even weten?

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +7
Ben ook wel heel benieuwd of je misschien gebruik maak van andere apps die Toon kunnen bedienen, zoals Olisto?

Reputatie 4
@glavi

Dank je voor de foto. Voordat ik hier door onze software beheerders naar laat kijken, ben ik benieuwd naar de vraag die @mAiden eerder in het topic heeft gesteld. maak je eventueel gebruik van andere apps zoals Olisto? En wanneer heb je je display voor het laatst opnieuw opgestart? Zou je dit anders nogmaals kunnen doen.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +7
Denk te weten wat hier speelt @Glenn, nu ik zijn foto zie..

Zijn Thuis stand is 18,5gr, zijn Comfort stand is 19,5gr. Toon moet het 17uur 19,5gr hebben, gevolg gaat zijn dat Toon om zeker 16uur/kwart over 4 begint met voorverwarmen om het om 17uur op 19,5gr te hebben.
Denk dat TS een veel voorkomende denk fout maak, door te denken dat Toon pas om 17uur begint met z'n Comfort stand.
Reputatie 4
@mAiden

glavi wrote:

Al langere tijd verspringt TOON uren te vroeg van comfort naar slapen. Elke dag zelfde tijd.

Helaas een iets andere situatie 😛 😉
In jouw uitleg klopt die zeker als de temperatuur omhoog moet. In de situatie van glavi gaat Toon op een of andere manier om dezelfde tijd naar de stand Slapen. Dus misschien met jouw vraag rondom andere apps zou er meer duidelijkheid kunnen komen.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +7
Glenn wrote:

@mAiden

glavi wrote:

Al langere tijd verspringt TOON uren te vroeg van comfort naar slapen. Elke dag zelfde tijd.

Helaas een iets andere situatie 😛 😉
In jouw uitleg klopt die zeker als de temperatuur omhoog moet. In de situatie van glavi gaat Toon op een of andere manier om dezelfde tijd naar de stand Slapen. Dus misschien met jou vraag rondom andere apps zou er meer duidelijkheid kunnen komen.

Groet,
Glenn

Whoops..
Niet goed gelezen. Hopelijk reageer TS nog even op mijn vraag.
Het probleem van onjuist overschakelen is al een jaar zo. opstarten, nieuwe TOON en opnieuw programmeren helpt niet. Ik heb hetprogamma ook wel eens veranderd zodanig dat ik slapen prgramma weg heb ingevoerd.Maakt niet. Programma blijft omspringen. Ik gebruik sinds enkele weken de app Olisto maar alleen voor een lampschakelig. Gelet op mijn probleem van een jaar kan daar geen link zijn. Bij een van mijn telefonische contacten 1e week november werd er bij het meekijken gezegd dat TOON een geheel weekend op de slaapstand zou hebben gestaan. Dit was niet geval. Het bewuste weekeinde draaide het programma normaal. Behalve dan om circa 17.30 uur het overspringen van comfort naar slapen. Ik vind het knap ervelend worden dat het niet opgelost wordt. Ik heb al jaren TOON zonder problemen gebruikt.
Overigens zou men mij binnen 5 dagen terugbellen. Dat is niet gedaan. Ik word er moedeloos van. En toch elke maand abonnementskosten betalen. Kennelijk weten ze geen raad met mijn probleem.
Reputatie 5
Badge
@glavi

Allereerst mijn excuses dat je niet bent teruggebeld. Ik vind het jammer dat het zo is gegaan en daarom heb ik dit ook direct aangekaart. We nemen dit probleem zeker serieus en daarom is het goed dat je dit hier kenbaar maakt. Bedankt voor alle aanvullende informatie, dit maakt het onderzoeken van het probleem wat makkelijker.

Ik ga dit fenomeen voorleggen aan de softwarebeheerders zodat het zo snel mogelijk opgelost wordt en jij weer kan genieten van je Toon.

Als ik meer informatie heb, laat ik het uiteraard weten.

Fijne avond.

Groet,
Mitchel
Beste Michel, dank voor je reactie. Ik wacht af. gr.Gijs
Reputatie 5
Badge
@glavi

Bedankt voor je geduld.. Ik heb nog een aanvullende vraag: heb je exacte data en tijdstippen wanneer het programma automatisch overspringt naar Slapen? De softwarebeheerder kan dan namelijk gerichter te werk gaan.

Ik hoor het graag van je.

Groet,
Mitchel
Hallo Mitchel,

programma springt elke dag vanuit comfort over naar slapen om circa 17.30 uur.

vr.gr. Gijs
Reputatie 5
Badge
@glavi

Ik heb dit doorgegeven aan de softwarebeheerders. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.

Ik hou je op de hoogte!

Groet,
Mitchel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen