Programma plotseling kwijt | Eneco Community

Programma plotseling kwijt

• 18 januari 2014
  • 10 reacties
  • 290 Bekeken

Reputatie 1
Jawel, daar zijn we weer ;)

Na 16 dagen zonder storing gewerkt te hebben, had ik er zojuist weer eentje (gewoon, alles op de actuele/laatste versie).

Ik zag op de Toon dat er geen streepjes meer bij het wifi symbool stonden; vreemd want normaal staat daar volle ontvangst. Verder geen meldingen dat iets fout zat, maar voor de zekerheid toch maar even de reset knop onderop Toon gedrukt en opnieuw laten starten.

Hierna waren de bekende volle ontvangst streepjes weer terug. MAAR, Toon heeft de TIJDEN van mijn programma ge-reset, alles stond weer op de fabriekstijden (bijv: THUIS start om 10:00u). Het gekke is: de temperaturen van de verschillende standen waren nog wel de mijne - die heeft'ie dus wel onthouden. 

Geen grote/ernstige bug dus, maar wel weer eentje... Heb inmiddels het programma weer opnieuw ingesteld.

Ik maak me maar niet te druk, maar het stapelt wel enorm op hoor op deze manier :(

Misschien heeft Eneco hier iets aan - als ik iets kan doen hoor ik het wel....!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het is Prima dat je gerest hebt, maar ik vraag me af ofdat nodig was geweest. Je geeft aan dat alles werktte. Nou als alles werkt zou ik toon nooit reseeten, omdat er iets niet of minder staat.

Toon meet om de zoveel tijd(hoeveel weet ik niet   ) hoe sterk het wiffisigmaal is wat hij ontvangt. Als dit op het moment van meting laag is geeft hij dat aan. En wiffi kan zo de ene keer laag zijn en de andere keer hoog. 
Reputatie 1
Het is Prima dat je gerest hebt, maar ik vraag me af ofdat nodig was geweest. Je geeft aan dat alles werktte. Nou als alles werkt zou ik toon nooit reseeten, omdat er iets niet of minder staat.

Toon meet om de zoveel tijd(hoeveel weet ik niet   ) hoe sterk het wiffisigmaal is wat hij ontvangt. Als dit op het moment van meting laag is geeft hij dat aan. En wiffi kan zo de ene keer laag zijn en de andere keer hoog. 

Ik lees hier dat je hetzelfde ervaart volgens mij zojuist... als je reset, ben ik benieuwd of je tijden van programmastanden weg zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb het idd ervaren, zoals stond gemeld in het andere topic, maar ik heb niet gereset. Uiteindelijk is Toon vast gelopen en uit zichzelf gaan resetten. Ik ben ook geen gevens kwijt geraakt in het prograam. Alles loopt na de reset weer goed.

ik probeer altijd zo min mogelik te resetten. Als het werkt en alle functies werken, dan geef ik niks ofdat het netwerk indicator nu wel of geen streepjes heeft. Dat er geen waarde wordt onvangen vanuit de p1 was wel raar, maar daat heb ik niet voor gerest, maar alleen even de P1 los gettrokken en er weer ingestoken.
Reputatie 7
Badge +6
@Mikkelnl,

Bedankt voor de melding. Graag zouden we het verder onderzoeken om te achterhalen hoe het kan dat de tijden in het thermostaatprogramma veranderd zijn na een softreset. Kan je de externe toegang aanzetten?
Ook kijken we gelijk waarom de Wifi ontvangststreepjes niet altijd zichtbaar zijn.
Reputatie 1
@Mikkelnl,

Bedankt voor de melding. Graag zouden we het verder onderzoeken om te achterhalen hoe het kan dat de tijden in het thermostaatprogramma veranderd zijn na een softreset. Kan je de externe toegang aanzetten?
Ook kijken we gelijk waarom de Wifi ontvangststreepjes niet altijd zichtbaar zijn.

Done, sinds vanochtend 😉
Het was vanmorgen koud in huis en gisteravond was alles nog "normaal", geen reset oid uitgevoerd.

Bij benedenkomst op de Toon gekeken bleek dat het programma er niet meer in stond zoals door mij geprogrameerd. Vanavond maar weer erin zetten maar wel bijzonder dat dit opeens in de fabrieksinstelling lijkt te staan.
Is wellicht handig om bij jou ook de externe klantenservice aan te zetten?
Dus menu/pijltjerechts/klantenservice/rechtsonder op Aan zetten.
Is wellicht handig om bij jou ook de externe klantenservice aan te zetten?
Dus menu/pijltjerechts/klantenservice/rechtsonder op Aan zetten.

Net even gecontroleerd maar dit had ik al aan staan. Meteen maar de thermostaat weer op de tijden geprogrammeerd, hopelijk morgenochtend weer warm wakker worden 
Reputatie 7
Badge +6
@Mikkelnl en @Everaars,

Sorry voor de late reactie. We hebben geen oorzaak kunnen vinden waarom het programma opeens gewist is. In ieder geval fijn dat jullie het doorgegeven hebben. We houden het verder in de gaten.

@Mikkelnl,
Het probleem met de Wifistreepjes hebben we nog in onderzoek. We hebben er in tussen meer meldingen over gekregen.
@ Daniëlle,

Bedankt voor de reactie, het lijkt een eenmalig iets geweest te zijn want alles werkt nog steeds 🙂