Problemen rookmelders | Eneco Community
beantwoord

Problemen rookmelders

• 16 november 2015
  • 36 reacties
  • 1610 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

Ik heb gisteren een melding gehad via SMS over een bepaalde rookmelder, maar niets aan de hand. Dit is al de tweede keer in een half jaar. Iemand een idee hoe dit komt? Ik vind het zeer storend omdat ik niet altijd in de buurt ben en me toch zorgen maak.. Kan de rookmelder defect zijn?

Helaas zijn daar meer meldingen van; zie de andere topic's daarover.
Daar staat ook een telefoonnr; dan kan je contact opnemen en eventueel om omwisseling vragen.
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/eerste-ervaringen-de-rookmelders-9329/index1.html#post88849
Zojuist is 1 van mijn rookmelders zonder aanleiding afgegaan. De 3 rookmelders hangen er iets van een half jaar. Nooit problemen gehad. Externe toegang open gezet.
Badge
Dit gesprek maar weer is aanwakkeren, blijkt toch een dingetje te zijn kwaliteit van deze rookmelder zijn blijkbaar van lage kwaliteit.

Aantal weken geleden 2 rookmelders besteld via de Bespaar shop en beide rookmelders zijn inmiddels 2 keer zomaar afgegaan waarvan eentje 5 uur in de ochtend wat ik toch wel HEEL vervelend vond.

Ga maar is kijken of ik me geld terug kan krijgen want deze dingen zijn totaal niet te vertrouwen.
Reputatie 2
Badge +1
Heb hier sinds de lancering een toon rookmelder hangen wel anderhalve meter boven mijn toon echter nog nooit een spookmelding gehad alleen maar testmeldingen. Ik ben zeer tevreden over het product. Moet hem eigenlijk een keer testen met een rookmachine of hij zijn werk wel doet 🆒
Hier nu ook al enige tijd met volle tevredenheid 3 rookmelders hangen. Hier geen spontane alarm
Dit gesprek maar weer is aanwakkeren, blijkt toch een dingetje te zijn kwaliteit van deze rookmelder zijn blijkbaar van lage kwaliteit.

Aantal weken geleden 2 rookmelders besteld via de Bespaar shop en beide rookmelders zijn inmiddels 2 keer zomaar afgegaan waarvan eentje 5 uur in de ochtend wat ik toch wel HEEL vervelend vond.

Ga maar is kijken of ik me geld terug kan krijgen want deze dingen zijn totaal niet te vertrouwen.

Aanwakkeren hoeft niet hoor.
Sommigen hebben pech; gebruik dan mijn eerder geplaatste link en stuur ze gewoon terug; cq vraag om andere exemplaren.
Heb nu 3e brandmelder gemonteerd. @ vorige gaven vals alarm zonder dat er een reden was te bedenken. Software Toon is tav de brandmelders slecht. Oude brandmelder is niet weg te halen uit menu. Meerdere keren hulpdesk gebeld, toegang voor servicedienst staat open. Ondanks toezeggingen dat de oude brandmelder uit systeem weggehaald zou zijn door hun software afdeling staat oude brandmelder die niet meer aanwezig is nog steeds in het systeem en geeft rood symbool op display omdat er gaan contact is met de oude brandmelder. De brandmelders en het gezeur er omheen doet klant mening richting Eneco niet verbeteren. Ik wil gewoon een leverancier en systeem zonder gezeur met helpdesk en brandmelders die spontaan afgaan. Ben niet tevreden.
Jammer dat je het forum niet eerder gebruikte.
Treurig dat het via de Klantenservice niet lukt cq wordt uitgevoerd.

De verwijdering van rookmelders uit Toon®️ gaat soms niet volledig.
Is helaas een gegeven.
Hier op het forum heeft een moderator dat wel meer voor een forumlid laten verwijderen.
Nu is het uiteraard weekend; dus er kan nu pas as maandag een reactie van een moderator volgen.
Dus nog even geduld.
Reputatie 7
Badge +6
@R.B.F. van Ginkel's

Welkom op de community. Vervelend dat het niet lukt om de oude rookmelder te verwijderen. Kun je de toegang klantenservice aanzetten, dan kijken we ernaar voor je.

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge
Hier ook al dik een maand 2 rookmelders hangen in huis 1 op zolder en 1 op de bg gang . Zijn nog nooit spontaan afgegaan .

Misschien heeft het iets met de baterij te maken bij de andere toon gebruikers ?