Problemen rookmelders | Eneco Community
beantwoord

Problemen rookmelders

• 16 november 2015
  • 36 reacties
  • 1610 Bekeken

Een week of vijf geleden 5 rookmelders aangeschaft en geïnstalleerd. Werkte de eerste twee weken prima. Hierna ging één rookmelder drie nachten achter elkaar af zonder enige aanwijsbare reden. Geen rook of hoge temperatuur. Via de webshop kon ik deze ruilen daar er mogelijk een foutje in zat. Gisterochtend gaat er terwijl we er rustig zitten in de woonkamer zonder reden een rookmelder af. Geen gas aan en er rookt hier ook niemand. De eerste hing trouwens op zolder dus het ligt niet aan de plaats. Zijn deze melders wel goed en te vertrouw ? Ik krijg er in ieder geval steeds minder vertrouwen in. Als je op vakantie bent en steeds meldingen krijgt dat je rookmelder afgaat dan wordt he hier niet vrolijk van. Hebben neer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Folkert 26 april 2016, 10:36

@H.D. Zwijgers

Voor je co melder raad ik je aan contact op te nemen met ons installatiebedrijf op 030 6358800.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Bij mij hangen er al enige maande 2 rookmelders. Vannacht ook een die om 05.24 zonder aanwijsbare oorzaak afging. Zijn er meer gebruikers waar de rookmelder zo maar ineens afgaat??
Mijn co-melder gaat vroeg in de morgen steeds af, batterijen zijn goed
Reputatie 2
Badge +1
Bedoel je een CO-melder of de Toon rookmelder, bij Toon kennen we geen CO-melder.
Vannacht was het weer raak maar heb op de in het doosje bijgevoegde handleiding niet echt iets kunnen vinden. Lijkt erop dat de melder geen verbinding heeft en dan afgaat.
Hier enige tijd ook dit type rookmelders gehad. na nog geen 3mnd van ellende omgeruild voor vaste melders. Niets dan alleen maar batterij issue.

Nu van die mini dingen zonder het op afstand kunnen bekijken en valt prima
Het is een co-melder geleverd door Eneco
Als ik op scherm druk komt er ook "error" te staan
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb al heel lang 4 slimme rookmelders en heb slechts 1 keer een alarm gehad en dat betrof een test. Ik heb er iig geen last van.
Het is een co-melder geleverd door Eneco
Als ik op scherm druk komt er ook "error" te staan

Zet zondagavond even je externe klantentoegang bij Toon Support even aan.
Dan kan maandag een moderator even je Toon uitlezen; misschien is het zWave signaal te zwak en dient een repeater geplaatst te worden bv.
Reputatie 3
Badge +5
Beste mensen. Bij mij is vandaag de rookmelder voor niks afgegaan. Ik snel naar huis als een gek. Niks aan de hand. Heeft nog iemand hier last van. Ze hangen toch al vanaf het begin. Nooit problemen gehad. Maar nu vertrouw ik ze niet meer 😞
Beste mensen. Bij mij is vandaag de rookmelder voor niks afgegaan. Ik snel naar huis als een gek. Niks aan de hand. Heeft nog iemand hier last van. Ze hangen toch al vanaf het begin. Nooit problemen gehad. Maar nu vertrouw ik ze niet meer :(

Helaas zijn er meer meldingen hier geweest.
Zet vanavond je externe klantentoegang even aan, zodat een moderator morgen op afstand je Toon even kan bekijken.
Reputatie 3
Badge +5
Oké heb de toegang aangezet. hoop dat ik morgen meer nieuws heb van een moderator
Reputatie 2
Badge +1
Mijn rookmelder "zolder" ligt nu al een paar dagen op mijn bureau nutteloos te zijn en is niet weer afgegaan.
Verzoekje aan de moderator om ook bij mij even te kijken, externe toegang staat aan.
Reputatie 7
Badge +6
@H.D. Zwijgers

Voor je co melder raad ik je aan contact op te nemen met ons installatiebedrijf op 030 6358800.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Stok & AndyDenise

We kunnen alleen zien dat de rookmelder is afgegaan, rookmelders reageren op deeltjes in de lucht die ze registreren. Wanneer er geen omgevingsfactoren zijn, die dit kunnen veroorzaken, dan is de enige optie, deze onder garantie te laten vervangen.
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert,
Dank je, dan ga ik daar maar eens achtereen om de melder onder garantie te laten vervangen.
Reputatie 3
Badge +5
@folkert en hoe kan ik die onder garantie laten vervangen? Kunnen jullie dat regelen dat ik een nieuwe krijg. Dan stuur ik de oude wel terug. Gr Andy
@folkert en hoe kan ik die onder garantie laten vervangen? Kunnen jullie dat regelen dat ik een nieuwe krijg. Dan stuur ik de oude wel terug. Gr Andy

Hoi Andy,

Heb je de rookmelder via de bespaarshop gekocht?
Terug sturen naar Eneco kan niet.
Reputatie 3
Badge +5
@Brandje

Ja volgens heb ik die toendertijd via de bespaarshop gekocht. In iedergeval via de webshop hoe ze met de introductie korting verkocht werden. Maar ze willen dan die ouwe toch terug neem ik?
@Brandje

Ja volgens heb ik die toendertijd via de bespaarshop gekocht. In iedergeval via de webshop hoe ze met de introductie korting verkocht werden. Maar ze willen dan die ouwe toch terug neem ik?

Dat vermoedde ik al.
Dan moet je met hen contact opnemen ivm de door Folkert bedoelde garantie.
Het telefoonnr circuleert op het forum; als je het niet kan vinden hoor ik het wel.
Ik heb het al gevonden:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/hoelang-gaat-batterij-mee-de-toon-rookmelder-9471/index1.html#post91301
Een week of vijf geleden 5 rookmelders aangeschaft en geïnstalleerd. Werkte de eerste twee weken prima. Hierna ging één rookmelder drie nachten achter elkaar af zonder enige aanwijsbare reden. Geen rook of hoge temperatuur. Via de webshop kon ik deze ruilen daar er mogelijk een foutje in zat. Gisterochtend gaat er terwijl we er rustig zitten in de woonkamer zonder reden een rookmelder af. Geen gas aan en er rookt hier ook niemand. De eerste hing trouwens op zolder dus het ligt niet aan de plaats. Zijn deze melders wel goed en te vertrouw ? Ik krijg er in ieder geval steeds minder vertrouwen in. Als je op vakantie bent en steeds meldingen krijgt dat je rookmelder afgaat dan wordt he hier niet vrolijk van. Hebben neer mensen hier last van?
Er is geen betere dan NEST
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb idd ook ook 2 nest rookmelders hangen deze zijn nog nooit zonder enige reden afgegaan. Als ik dit zo lees heb ik er ook niet veel vertrouwen in hoe kan het dat er zoveel melders voor niks afgaan
Reputatie 7
Badge +6
@AndyDenise

Ik heb zelf niet heel veel meldingen gezien. Maar het is zeker belangrijk dit te melden bij de leverancier van de melders zodat zij alle meldingen kunnen registreren, zeker wanneer je weet dat dit niet aan externe omgevingsfactoren kan liggen.
Wij waren een paar dagen op vakantie, over drie dagen (en vooral nachten) 16 berichten van de rookmelder gehad dat er rook gedetecteerd werd. Uiteraard niet erg fijne berichten op vakantie. Buren laten kijken en inmiddels zelf weer thuis: maar helemaal niets aan de hand. Sinds we thuis zijn is de melder nog een keer afgegaan. Nu hebben we de batterij er even uitgehaald en weer teruggedaan... nu is het al een dag stil.
Deze rookmelder is zo niet bepaald betrouwbaar... wat is hier aan te doen?
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb gisteren een melding gehad via SMS over een bepaalde rookmelder, maar niets aan de hand. Dit is al de tweede keer in een half jaar. Iemand een idee hoe dit komt? Ik vind het zeer storend omdat ik niet altijd in de buurt ben en me toch zorgen maak.. Kan de rookmelder defect zijn?