Problemen meteradapter | Eneco Community

Problemen meteradapter

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

70 Reacties

@Brandje.

Klopt ik heb Anna later aangevraagd puur om een vergelijking te maken.
@Brandje.

Klopt ik heb Anna later aangevraagd puur om een vergelijking te maken.

Oké, duidelijk.
En nu maar even afwachten op een reactie van een moderator voor de aanpak van je probleem!
@Brandje

Wat ik me af vroeg krijgen die een melding als je ze vernoemd op dit forum ?

Anders ga ik straks even bellen.
@Brandje

Wat ik me af vroeg krijgen die een melding als je ze vernoemd op dit forum ?

Anders ga ik straks even bellen.

Nee, ze krijgen geen melding.
Pas als hij of zij het topic lezen nemen ze actie en/of reageren in dat topic.
Als je het wilt bespoedigen zou je kunnen bellen!
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen,

Zonde dat het even goed ging en nu het verbruik weer vast loopt.
We hebben er achter de schermen naar gekeken en het rare is dat we niet zien dat de nieuwe meteradapter ooit gekoppeld is. Je geeft aan dat wel gedaan te hebben toch? Heb je de andere meteradapter nog? Wellicht is alsnog de oude gekoppeld, ze lijken uiteraard op elkaar dus dat kan gebeuren. Zou je anders deze meteradapter willen verwijderen en die andere willen koppelen? Daarna kijken we verder hoe het ervoor staat.
@Danniele

ik heb beide netjes afgekoppeld volgens het stappen plan.
Zelfs naar het verwijderen de Toon laten herstarten tot ik het uitroep teken kreeg en toen de nieuwe adapter gekoppeld.

Ik ga als ik thuis ben alle adapters die ik heb weer herstellen en verwijderen.
Dan laat ik de huidige adapter opnieuw koppelen.

Ik hou u op de hoogte !

Bedankt voor de reactie

Gr,
Gerrit
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen,

Bedankt voor de toelichting. Ik verneem het graag!
@Danielle

Zojuist alle stappen weer gedaan ook met de oude meetadapters die heb ik allemaal laten herstellen.
Verbaasde mijn wel dat die nu wel ineens gelijk zei van verbonden met stroom en gas.

Zouden jullie nog even willen kijken of er nu daadwerkelijk ook maar een meetadapter gekoppeld staat?

Lets hope

Mvg
Gerrit
Hier wordt wel de stroom, maar niet meer het gasverbruik weergegeven. Al meerdere malen gereset en de verbinding is OK. En nu?
Hier wordt wel de stroom, maar niet meer het gasverbruik weergegeven. Al meerdere malen gereset en de verbinding is OK. En nu?

Heb je slimme of domme meters?
Reputatie 4
Badge +4
@G.A. Hagen,

Fijn dat de meteradapter nu wel is verbonden met stroom en gas, Het vreemde is dat wij nu nog niet terugzien dat je een nieuwe adapter hebt gekoppeld. Ik wil wat controleren en hiervoor heb ik de displaycode van Toon nodig, wil je dit aan mij toesturen via een privébericht?
@Danielle

Naar de reset voor de zoveelste keer weer geen succes.

Blijft weer hangen op een piek ..
@G.A. Hagen,

Fijn dat de meteradapter nu wel is verbonden met stroom en gas, Het vreemde is dat wij nu nog niet terugzien dat je een nieuwe adapter hebt gekoppeld. Ik wil wat controleren en hiervoor heb ik de displaycode van Toon nodig, wil je dit aan mij toesturen via een privébericht?

Ga ik regelen

Maar resetten en opnieuw koppelen heeft totaal geen zin ben ik al achter dus er moet een andere oorzaak zijn.
Ik vraag me nog steeds af of je wel de juiste typenr adapter hebt?
Je hebt mijn nr als voorbeeld!
@EvavdZ

Heeft u nog wat kunnen ontdekken met de display code ??

Begin het langzaam niet leuk meer worden namelijk hij blijft nu weer hangen op een hooge piek.

En de grafieken kloppen natuurlijk nu ook niet meer..
Reputatie 4
Badge +4
@G.A. Hagen,

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet leuk is dat je dit probleem ervaart. Met de displaycode heb ik helaas niets kunnen ontdekken. Onze software afdeling kijkt nu opnieuw naar het probleem. Ik hoop dat ze spoedig de oorzaak vinden en een oplossing bieden.
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen,

Er is onderzocht dat de meteradapters door elkaar zijn gehaald. Kun je de meteradapter met serienummer 15-03-016-759 koppelen aan Toon? Dat is de goede. De oude heeft een ander serienummer en die moet juist niet gekoppeld worden. Erg verwarrend, sorry, maar dan moet het goed komen!
@G.A. Hagen,

Er is onderzocht dat de meteradapters door elkaar zijn gehaald. Kun je de meteradapter met serienummer 15-03-016-759 koppelen aan Toon? Dat is de goede. De oude heeft een ander serienummer en die moet juist niet gekoppeld worden. Erg verwarrend, sorry, maar dan moet het goed komen!

Kijk nou komen we er, denk ik...........
Dat is wat ik van af het begin bedoelde en daarom gaf ik ook een foto van mijn installatie.
@Danielle @Brandje

Spijt me zeer om dit te melden maar die is gekoppeld .. Dat is namelijk de nieuwe die ik opgestuurd heb gekregen van jullie..

En om weer te zeggen van een reset ... Daar ben ik ook klaar mee ik blijf resetten zonder resultaat.

Ik zal ook even een foto toevoegen later ( lig nu in me bed ) om te laten zien dat die gekoppeld is.
Foto

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen