Problemen meteradapter | Eneco Community

Problemen meteradapter

Goedemorgen.

ik heb een aantal dagen last van een vastlopende meetadapter ( denk ik )
Het huidige stroom / gas verbruik wordt niet meer accuraat weergegeven op de Toon.

heb al meerdere keren de adapter van de Toon verwijdert en opnieuw gekoppeld maar dan is het weer even goed daarnaar blijft die weer hangen op een vaste wattage.

wat zou ik hier nog aan kunnen doen?.

mvg,
Gerrit

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

70 Reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem, in ons geval alleen het gas gedeelte.

Het lijkt wel of het probleem erger is geworden sinds de update?!?!
Goedemorgen.

Het huidige stroom / gas verbruik wordt niet meer accuraat weergegeven op de Toon.

heb al meerdere keren de adapter van de Toon verwijdert en opnieuw gekoppeld maar dan is het weer even goed daarnaar blijft die weer hangen op een vaste wattage.

mvg,
Gerrit

Hoi Gerrit,

Heb je Toon al eens een harde reset gegeven?
Heb je domme of slimme meters?
Hoeveel meter is het van Toon naar je adapter toe?
Goedemorgen.

mvg,
Gerrit

Hoi Gerrit,

Heb je Toon al eens een harde reset gegeven?
Heb je domme of slimme meters?
Hoeveel meter is het van Toon naar je adapter toe?

Heb al van alles geprobeerd. hard reset / ketelmodule van stroom af / meetadapter 3 keer opnieuw gekoppeld.

hij geeft bij kwaliteit verbinding 5 sterren dus dat kan het probleem niet zijn.
wij hebben slimme meters.

zoals Erik al zij het is sinds de update.

gr,
Gerrit
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen & Erik2B

Kunnen jullie allebei de toegang klantenservice aanzetten dan gaan we dit onderzoeken voor jullie.
@folkert Staat aan 🙂

hij geeft bij kwaliteit verbinding 5 sterren dus dat kan het probleem niet zijn.

gr,
Gerrit

Hoi Gerrit,

Ik vraag natuurlijk niet voor niets hoeveel meter...............:P
Want 5 sterren zegt wel iets, maar niet genoeg........
Ik denk namelijk aan een repeater, maar laten we eerst maar het onderzoek op afstand even afwachten.
Ook de richting die de repeater uit wijst kan bij verandering richting een sterker zWave signaal opleveren.

gr,
Gerrit

Hoi Gerrit,

Ik vraag natuurlijk niet voor niets hoeveel meter...............:P
Want 5 sterren zegt wel iets, maar niet genoeg........
Ik denk namelijk aan een repeater, maar laten we eerst maar het onderzoek op afstand even afwachten.
Ook de richting die de repeater uit wijst kan bij verandering richting een sterker zWave signaal opleveren.

Snap ik volkomen.
maar dit heb ik nooit gehad naar de update naar 3.0 heb ik dit probleem..
denk zelf dat de afstand nog geen anderhalve meter is naar de toon. zit enkel een muur tussen.
Oké, 1,5 meter is wel heel dichtbij en kan dus in principe geen storing in het zWave signaal oproepen; en dat geldt ook voor een muur ertussen.

Dan is het nu afwachten wat het onderzoekje van Folkert oplevert.
@Folkert Heeft u nog iets kunnen vinden ?
Ik denk dat Folkert vanuit huis dit weekend op het forum heeft gereageerd.
Dus zal je Toon morgen pas uitgelezen worden.
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen

Ik zie dat deze problemen spelen vanaf 1 augustus, de software ontwikkelaars zijn er nu mee bezig, zodra ik iets van hen hoor laat ik het weten.
@Folkert Bedankt alvast.
@folkert is er al iets bekent ?
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen,

Sorry voor de latere reactie. Het is niet duidelijk waar de storing vandaan komt, want de meteradapter heeft een goede verbinding. Toch sturen we een nieuwe meteradapter op om te zien of dat het probleem verhelpt. Mocht dit niet zo zijn, dan ligt het mogelijk aan de meter. Maar laten we eerst dit proberen. Binnen 2 weken heb je de nieuwe meteradapter in huis.
@Danielle Bedankt voor de Feedback 🙂 we wachten af op de nieuwe meetadapter.

Fijne dag nog!

Gr,
Gerrit
@Danielle.

ik ben toch eens naar gaan denken toen u het over de Meter had.
nu heb ik een tijdje gekeken naar de slimme meter ( die pas geleden is geïnstalleerd ) nu schommelt ook hier het huldig verbruik op en als ik dan kijk naar de toon app klopt het wel een beetje met wat er op de slimme meter staat kwa huldig verbruik er zit natuurlijk een lichte vertraging in naar de app.

zou het probleem dan in de slimme meter zitten ? en wat zou ik hier aan moeten / laten doen ?

ik heb even een kort filmpje gemaakt van het verbruik op de meter zelf.
geef het filmpje even een korte tijd om de bufferen hij staat namelijk thuis op mijn nas server :)
die staat aan vanaf 09:00 AM tot 23:00.

http://snufduck.synology.me/photo/share/sH2a09xQ/video_2f_494d475f303538312e4d4f56
Ik zie dat de video niet naar behoren werkt heb nu een YouTube video geplaatst.
https://youtu.be/bgvubeqkSEA
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen,

Wat goed dat je een filmpje hebt gemaakt. Ideaal zo!
Ja het zou kunnen dat het aan de meter ligt. Maar zeker zijn we er ook niet van. Eventueel kun je alvast navraag doen bij Liander, wie weet kunnen zij het e.e.a. constateren.
@Danielle @Folkert.
Vandaag de nieuwe meetadapter mogen ontvangen.
Oude verwijderd nieuwe geïnstalleerd.
Naar een uur blijft het verbruik weer hangen op een hoog verbruik.
Ben naar de meterkast gelopen om op de slimme meter te kijken en daar is het verbruik minder dan op de toon wordt weergegeven.

Zie bijgevoegde foto's.
Wat zijn de volgende stappen?.

Aangezien er niet meer als 2 mb aan foto's mogen geüpload worden heb ik hem maar op een webserver gezet zie de bijgevoegde links.

http://snufduck.synology.me/photo/share/sH2a09xQ/photo_2f_494d475f32303135303930385f3230323232342e4a5047

http://snufduck.synology.me/photo/share/sH2a09xQ/photo_2f_494d475f32303135303930385f3230323230302e4a5047
Reputatie 7
Badge +6
@ G.A. Hagen

Ik zie dat het verbruik gisteravond een paar uur is blijven hangen inderdaad. Ik laat de software beheerders er naar kijken.
Reputatie 7
Badge +6
@G.A. Hagen

De oude meteradapter is nog steeds ingeleerd. Heb je de oude ontkoppeld en de nieuwe geïnstalleerd?
@Folkert dit heb ik volgens instructies gedaan. Oude in stopcontact vlakbij toon op verwijderen drukken en dan knopje van meetadapter indrukken.
Nieuwe geplaatst bij meterkast aangesloten op p1 poort klaar.
Volgens mijn gegevens moet de adapter via geavenceerd worden verwijderd.
Dan voor de zekerheid na verwijdering een harde reset, zodat er geen oude zaken in Toon blijven hangen.

De nieuwe adapter kan ook het best bij Toon worden aangemeld, omdat vaak de versie van de adapter ook geüpdatet moet worden.
Meestal is die versie xx/39
@Brandje zo staat het niet vermeld in de handleiding die er bij zat...
Heb hem volgens het boekje verwijdert.

De update staat op 39
Dat komt omdat je versie 3 hebt. Lager dan 3 gaat het zoals ik omschreef.
Maar het belangrijkste is dat ik nu lees dat je op 39 zit.
Dan is je adapter dus up-to-date.
Toch vreemd dat er resten van de oude adapter nog aanwezig zijn.
Heb je wel al een harde reset gegeven?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen