Problemen met Toon app | Eneco Community
beantwoord

Problemen met Toon app

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

692 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb het volgende topic geopend waarin ik jullie wil vragen, de problemen die jullie ervaren met de Toon app ,vanaf nu te melden. Wij vragen daar om nogal wat informatie, dit doen we om het issue zo goed mogelijk in kaart te brengen. Wanneer dat om een of andere reden niet mogelijk is, kun je het issue uiteraard in dit topic blijven melden.
Badge +5
Hallo Folkert, sluit je dan tevens al de losse topics over hetzelfde onderwerp af?
Het is nogal een wanorde geworden.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje

De topics die ik tegengekomen ben, heb ik samengevoegd met dit topic.
Badge +5
Goed gedaan!
Gisteren de Toon opnieuw gestart en de Toon app opnieuw geïnstalleerd, hierna heeft hij een paar uur gewerkt.
De weersverwachting op de Toon komt nu wel weer gewoon binnen, en blijft tot nu toe binnen komen.
Met de Toon op afstand blijft het een drama.
Ik snap niet dat Eneco niet meer informatie naar buiten brengt wat er aan de hand is en zijn betalende klanten maar aan laar modderen.
Heb nu weer een blanco scherm.

Met de Toon op afstand blijft het een drama.
Ik snap niet dat Eneco niet meer informatie naar buiten brengt wat er aan de hand is en zijn betalende klanten maar aan laar modderen.
Heb nu weer een blanco scherm.

Daarvoor is een apart topic en je kan de handelingen daar genoemd uitvoeren en je daar melden:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161
Weer problemen met de app. Wil ik de graden pmhoog zetten werkt het weer niet.
Wanneer wordt het nu opgelost.
Reputatie 3
Badge
En van de zijde van Eneco blijft het oorverdovend stil....

Zelfs "Brandje" laat zich niet meer horen of zien?
Reputatie 1
Weer geen connectie met de app zowel op de tablet als op de telefoon. Vorige week na veel ellende de app opnieuw geïnstalleerd toon een harde reset gegeven en mijn router gereset. Heeft het vijf dagen uit gehouden en kijk weer niks. Kan moeilijk elke week deze procedure uitvoeren. Wat een amateuristisch product, blij dat mijn contract over 6 maanden afloopt. Vrienden en kennissen valt de toon meteen op aan de muur, zijn jaloers. Helaas moet ik het iedereen ernstig afraden. Kost geld maar dit kan je beter in de sloot gooien.
Reputatie 2
Badge
@brandje - er is geen probleem met splitter. Is een 'passive device' en 5V staat op Toon. Hoe goed is jou begrip van electonika en transmission protocols?

Ik begrijp dat je m'n voorstel niet hebt uitgeprobeerd?
Over dit soort zaken ga ik niet met je in overleg, omdat ik uit ervaring weet dat juist met het zetten van 5 volt op pen 2, dacht ik geleerd te hebben van eerdere issues en een topic waar ons forumlid @Zuid aan mee deed, het probleem ontstaat.

Jaren geleden hebben we al het zg galvanisch scheiden van van de 2 gebruikers gehad.
Daar werd een gewone splitter ook afgeraden en deze geadviseerd:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/p1-poort-splitsen-5641/index5.html#post79090

Heb nu een iUngo poort splitter - probleem blijft precies hetzelfde. Geen probleem met galvanisch scheiden - alle appareten zit op dezelfde 'groundloop' - dus probleem zit nogsteeds 100% by Toon, Toon SC en onbetrouwbare dienst van Eneco
Reputatie 2
Badge
Verder details over Toon verbruik vs. actuele P1 verbruik:

Toon

P1 Poort