Problemen met Toon app | Eneco Community
beantwoord

Problemen met Toon app

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

692 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Ik lees helaas nog nergens dat mijn advies "Dan zou ik om alles zeker uit te sluiten de p1 kabel enkel aansluiten zoals het hoort en dan zal vanzelf naar voren komen of deze splitter van invloed is op het probleem" is uitgevoerd.
Ton63:
Toon een minuutje stroomloos gemaakt en nu werkt de app weer.
Mijn hartelijke dank!
Reputatie 5
Badge +1
Graag gedaan, fijn dat je probleem opgelost is.
Reputatie 1
3.5.4
Reputatie 5
Badge +1
Doe een PB aan een moderator, deze stuurt dan de update 3.6.3. met een verbeterde wifi driver naar je Toon. Zet voor nu nog even je router een keer stroomloos, de Toon maakt dan een nieuwe verbinding met het SC, hierna zal het probleem wel opgelost zijn.
Reputatie 1
Vanmorgen alles spanningsloos gehad. En dan werkt het inderdaad weer even.
Zou inderdaad graag de nieuwste versie hebben.. maar waarom moet ik daar om vragen? En aan wie? Ben niet zo bekend met t forum
Doe een PB aan een moderator, deze stuurt dan de update 3.6.3. met een verbeterde wifi driver naar je Toon. Zet voor nu nog even je router een keer stroomloos, de Toon maakt dan een nieuwe verbinding met het SC, hierna zal het probleem wel opgelost zijn.

Hoi Ton,

De verbeterde WiFi driver zit al in 3.5.4.

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-softwareversie-34-11506
Reputatie 5
Badge +1
Normaal ontvang je deze ook automatisch, kijk even voor de zekerheid of je deze toch niet al hebt maar nog moet installeren. Bij recent online, met de kleine foto's recht onderin tref je vanzelf een moderator aan. Gewoon één aanklikken en het komt goed.

@Brandje, bedankt voor de aanvulling.
Reputatie 1
Ok bedankt. Zal straks even de laptop starten.. op de tablet zie ik dat niet
Badge
Hier nog 1, app al opnieuw geïnstalleerd en heb toon software 3.5.4. Geen update beschikbaar. Toon app haalt geen gegevens op bediening werkt niet
Reputatie 1
Precies t zelfde dus
Reputatie 5
Badge +1
@st078, heeft u alle bovenstaande adviezen uitgevoerd?
Reputatie 2
Badge
Heren - bedankt voor al de suggesties. Verder onderzoek als volgt. Problem is met de Toon app zelf:

Vanaf gisteravond 00:00 tot vandaag 16:00 meteraflezing:
E1: 12160 -> 12172 = 12kWh
E2: 12931 -> 12931 = 0kWh
Gas: 2343.7788 -> 2343.8662 = 0.0874m3

Per Toon app (foto onder):
Elec: 4.03 kWh
Gas: 0.00m3

Maar...als ik op de Electra & Gas click (fotos onder):
Elec: zitten tussen 10 en 15 op de as (rond 12 = correct)
Gas: zitten net boven de 0 op de as (correct)

Ik ben echt geduldig, maar ik wordt echt niet goed van de iPad app. Mijn Toon werkt de laatste tijd weer prima, maar de app wil dan weer niet inloggen, haalt de gegevens niet op, loopt vast. Al die leuke adviezen om de boel te herinstalleren, af te melden, noem maar op werken gewoon niet. De hele app is gewoon in mijn ogen een rotzooi app. Schandalig dat Eneco dit durft te leveren aan zijn klanten. Ik ben echt niet anti Eneco maar sinds oktober is mijn irritatie flink gestegen. Wel betalen, geen werkend geheel. Denk dat ik mijn voorschot ook maar een keertje niet betaal ivm een computer storing. Kijken of Eneco net zoveel geduld heeft,..........
Reputatie 1
Alles opgevolgd alleen nog niet om update gevraagd.. dit lukt niet zonder pc.
Ben blij met de hulp hier. Maar eigenlijk belachelijk dat je afhankelijk ben van een forum.
Alles opgevolgd alleen nog niet om update gevraagd.. dit lukt niet zonder pc.
Ben blij met de hulp hier. Maar eigenlijk belachelijk dat je afhankelijk ben van een forum.

De update kan je toch ook vragen door je simpelweg te melden in het topic wat daarover gaat.
Dat doen de meeste en werkt prima.
Hier is de link er naar toe:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-363-11938
Overigens houdt er rekening mee dat de update geen verzekering biedt dat daarna de App bij jou wel goed zal werken. Daar waren helaas voorbeelden genoeg van.

Ik hoop uiteraard dat het wel helpt.
Reputatie 1
Bedankt voor de info. Brandje. Heb me daar gemeld nu.
Zou fijn zijn als het werkt. We zullen zien.
Heb inmiddels vandaag al 3x toon moeten resetten om de app te laten werken.
Bedankt voor de info. Brandje. Heb me daar gemeld nu.
Zou fijn zijn als het werkt. We zullen zien.
Heb inmiddels vandaag al 3x toon moeten resetten om de app te laten werken.

Goed gedaan!
Je krijgt nu echt wel de update toegewezen.
Kijk weet je, als je een pbtje daarvoor gebruikt dan zijn de moderators niet echt blij, omdat een pbtje voor speciale zaken is en een aanvraag voor een update valt daar niet onder, omdat de werking van de aanvraag via dat topic goed werkt.
Reputatie 1
Ok. Nouja duidelijk dus. Nu afwachten. Externe toegang open laten neem ik aan?
Ok. Nouja duidelijk dus. Nu afwachten. Externe toegang open laten neem ik aan?

Uiteraard, want dan kan een moderator, na je topic gelezen te hebben, als hij/zij dat wil meteen actie nemen.
Reputatie 3
Badge
App staat alweer, ondanks restten, het hele weekend vast
Reputatie 1
Ik ben blij met de hulp hier! Maar vind het raar dat ik hier beter word geholpen dan bij de eneco klantenservice.
Hoop dat het nu eens goed komt. Maar, nogmaals dank
Ik ben blij met de hulp hier! Maar vind het raar dat ik hier beter word geholpen dan bij de eneco klantenservice.
Hoop dat het nu eens goed komt. Maar, nogmaals dank

Oké, die geluiden horen we meer!
Komt ook omdat hier enorm veel kennis zit en door de week is er uiteraard de directe hulp/ingrijpen door een moderator mogelijk; de helpdesk heeft maar beperkte mogelijkheden.
Een moderator kan bv meteen de hulp van de software-ontwikkelaars inroepen en dat is soms echt nodig.
Vandaar ook het advies op de site en (soms) telefonisch meldt je op het forum!

Ik blijf jouw issue persoonlijk volgen en echt het komt goed!
Wordt vervolgd.
Bij mij hangt de app ook al 2 dagen. Met name de homepage geeft oude info. Ook het wijzigen van de temperatuur werkt niet meer. Statistieken werken wel. Vreemd.

Hier hetzelfde probleem.
Ik kan niet de Toon resetten want ik zit voor mijn werk onverwacht in Canada. Voor mij is de toegevoegde waarde nu juist dat ik op afstand de temperatuur kan regelen of een vakantie stand kan instellen omdat ik vaak onverwacht op reis moet voor mijn werk. De afgelopen maanden heeft dit dus meestal niet gewerkt. Beetje jammer dat de oplossing dan altijd een POPO is wat in mijn geval niet mogelijk is. Het zou fijn zijn als er gewerkt wordt aan een stabiele app (IOS)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen