Problemen met Toon app | Eneco Community
beantwoord

Problemen met Toon app

Mijn toon app werk niet
icon

Beste antwoord door Folkert 1 november 2016, 11:16

@Allen

Wanneer je nog problemen hebt met de Toon app, dan wil ik graag het volgende weten.

Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Is de Toon even van het internet gehaald, dit kan door je router te resetten.

Wanneer er na deze acties nog steeds problemen zijn wil ik vragen de toegang klantenservice aan te zetten

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

692 Reacties

wie kan mij helpen probeer mijn app in te stellen op mijn mobiel van toon maar lukt niet?
De moderators hebben tips geplaatst om uit te voeren als zich dit voor doet.
Die staan vermeldt in de storingstopics.

Een quote daar uit:

Doet je mobiele app het nog steeds niet?
We krijgen nog steeds meldingen van gebruikers die hun mobiele app niet kunnen gebruiken. Hiervoor hebben we twee oorzaken gevonden die je zelf kunt verhelpen.

Niet kunnen inloggen op iPhone
De mobiele app slaat een aantal gegevens lokaal op. Het lijkt er op dat door de storingen van de afgelopen dagen bij sommige iPhone gebruikers deze gegevens corrupt zijn geraakt, waardoor het inloggen niet meer lukt. De oplossing voor dit probleem is het deïnstalleren en opnieuw installeren van de app.

Geen verbinding met Toon / unknownHostException / gegevens in de app anders dan op Toon
Door de problemen van de afgelopen dagen zijn voor sommige Toon’s de gegevens in onze DNS servers niet goed bijgewerkt, waardoor het service center geen contact meer kan maken met je Toon. Om dit probleem te verhelpen kun je de beveiligde (VPN) verbinding opnieuw opbouwen door de Wifi verbinding van Toon kort te verbreken. Dit kan het gemakkelijkst door kort je Wifi router, ADSL modem of kabelmodem uit en aan te zetten.

Wat als dit je probleem niet oplost?
We willen graag dat je weer van je Toon app gebruik kunt maken. Om je optimaal te helpen het probleem voor jou op te lossen hebben we een paar gegevens van je nodig: het nummer van je Toon (bijv. eneco-001-123456) en een zo precies mogelijke omschrijving van de foutmelding, het liefst in de vorm van een screenshot van je mobiele app. Heb je ook een foutmelding op je Toon, stuur dan in een PM ook een foto van het scherm mee.
dank je wel
Graag gedaan.
Meldt je even hoe het afloopt?
Als ik de App activeer krijg ik wel het scherm met de programmasatnden, maar kan die niet wijzigen. Op het scherm saat het vlammetje met daarbij een "gevarendriehoekje". in het Menublokje staat een 1. In het menu staat het 1- tje bij "Mijn tips" De mededeling is "Hier vindt je straks alle tips die Toon jou gegeven heeft etc. Er gebeurt echter niets. Gas vandaag en Stroom nu geven niets aan. Als ik erop click kom ik wel in de grafiek met de gebruiks gegevens van vandaag en vorige dagen. Wat is er aan de hand? De Internetverbinding van de Toon is correct en Toon functioneert goed.
Heb je verbinding op Toon®️ met het Service Center?

Zo niet, dan Toon®️ een harde reset geven en gelijktijdig je modem even stroomloos maken.
Verwijder ook je App even.
Dank je. Mijn Toon heeft inderdaad verbinding met het Service Center. Dat is niet het probleem. Ook heb ik al drie (!!) maal de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ik lees niet dat je je modem stroomloos hebt gemaakt......
Reputatie 7
Badge +6
@M.J. Ros

Heb je de router al opnieuw opgestart en daarna Toon opnieuw met je Wi-Fi netwerk verbonden? Ik hoor graag of dit helpt.
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij blijft de homepage van toon op afstand ook hangen ververst dus niet
Kan wel stroom en gas
Aantikken dan zie ik wel juiste verbruik maar kan dus niet mijn prg op afstand wijzigen
Hier exact hetzelfde, wederom geen live informatie op het dashboard van de app. En ja, zowel Toon als modem/router gerestart én de app opnieuw geinstalleerd.

Het begint nu wel chronisch te worden, die outage van de service.
Reputatie 3
Badge
Wederom storing..... Eneco?
Badge
Het is weer zo, de app geeft oude en verkeerde informatie, gasverbruik van gisteren, verkeerde temperatuur etc, terwijl toon zelf het wel goed weergeeft. BALEN eneco, maar ga vooral door met heel veel reclame maken op tv !
Reputatie 1
Badge
Mijn Toon app heeft ook geen verbinding meer met Toon
Reputatie 2
Badge
Wederom dikke storing! Wat een zootje is het daar zeg, € 3,50 per maand en exact nog geen 10 dagen lang werd net gehad
Reputatie 6
Badge +2
De storingen lopen weer binnen !!
Al weer een storing, app werkt niet meer
App doet niks meer
Heeft de app nu weer storing. Gegevens worden niet geladen en verbruik blijft ook blanco
Is er weer een storing met de app? Zowel op de telefoon als de ipad doet de app t niet?
Ik heb hetzelfde probleem. Begin het wel zat te worden.
Bij ons wekt de app ook weer niet. T gaat te vaak fout de laatste tijd.
Kan toon op afstand wel bedienen, doch de gegevens kloppen niet, op toon temp op 21 graden, app zegt 17 graden. Gas verbruik 0,34 m3 verbruik terwijl kachel heel de avond heeft gebrand. Ergoooo WEER storing.??
de laatste drie weken werkt toon niet meer goed, onbetrouwbaar zowel toon als de app. nu werkt de app weer niet.
eneco stop met wat je drie weken geleden hebt verandert en zet het weer terug naar toen het nog werkte.
Eneco kan ik mijn toon inleveren en mijn geld terug krijgen

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen