Problemen met inloggen op de Toon app | Eneco Community
vraag

Problemen met inloggen op de Toon app

• 30 november 2018
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

Ik heb vorige week een Toon over genomen, deze heb ik terug gezet naar fabrieksinstellingen. Na het aanvragen van een proef abonnement heb ik een activatie code ontvangen en op de toon ingevoerd. Tot zover is alles goed gegaan, ik heb de Toon app ook een week kunnen gebruiken. Toen ik de app op een andere telefoon wilde gebruiken kreeg ik de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet correct is.

Ik kan met de bij mij bekende gegevens wel inloggen op mijn eneco, maar helaas niet meer bij Toon.

Is er misschien een storing waar ik op moet wachten, of gaat er iets verkeerd?

Marco

6 Reacties

Hoi @Marcodejong welkom op het forum en terecht dat je deze vraag stelt.

Er is al ruim een maand een storing gaande die langzaam uitbreid naar alle gebruikers.

De oplossing ligt in het feit dat alle gebruikers binnenkort een brief krijgen dat ze alle accounts verwijderd hebben en waarbij je opnieuw moet registreren.

Na dit proces kun je ook weer inloggen op de app, mijneneco ect

Aangezien het om alle klanten gaat, heb ik nog niet vernomen op welke termijn dit gaat gebeuren. Weet wel dat sommige gebruikers al een brief hebben ontvangen.

Heb zelf het idee dat dit in de loop van de komende week in gang word gezet als ook dit forum gekoppeld wordt aan het eneco platform
Ik heb 23-11-2018 een mail ontvangen om mij eenmalig opnieuw te registreren met de volgende tekst

We vragen je eenmalig om je opnieuw te registreren voor Mijn Eneco en een nieuw wachtwoord in te stellen. Met ons nieuwe registratiesysteem kunnen we jou zo online beter van dienst zijn. Na je registratie zie je al je gegevens en verbruikshistorie gewoon weer terug en kun je op deze koude dagen zien wat je precies verbruikt. Met dit inzicht bespaar je gemakkelijk geld en energie.

Dit heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat er al een account op mijn adres is geregistreerd en dat ik daarmee in moet loggen. Dit lukt vervolgens wel op de website maar niet in de Toon app.

Blijkbaar gaat het ergens dus nog niet helemaal goed. Best Jammer 😞
Reputatie 6
Badge +2
@Marcodejong

Vervelend dat je niet kan inloggen op de Toon app. Graag wil ik je vragen om de app van je telefoon te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Laat ons even weten of dit het probleem opgelost heeft.

Groeten Chantal
Hoi Chantal,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zowel de eneco app als de toon app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helaas kan ik op beide apps nu niet meer inloggen.

Ook op de website van eneco zie ik inmiddels mijn verbruik niet meer als ik ingelogd ben (ook als ik op de ink 'wijzig uw toestemming' klik) ?

Ik heb al eerder via de eneco app contact gehad met eneco over het feit dat ook mijn 'verbruik checker' niet werkt. Jier zou ik nog een antwoord op krijgen. Dit antwoord zal ik waarschijnlijk nu niet te zien krijgen omdat ik ook niet meer in de eneco app kan nu.😳

Help. 😱

groet,
Marco
Reputatie 6
Badge +2
Dat is helemaal vervelend dat je op beide apps niet kan inloggen. Ik zal deze vraag uitzetten intern gezien het nu niet meer alleen gaat om de Toon app, maar ook om de Mijn Eneco app. Dan pakken we het begin volgende week op.

Bedankt voor het proberen in ieder geval.

Groeten Chantal
Oke,

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

groet,
Marco

Reageer