Problemen met activatie code | Eneco Community
vraag

Problemen met activatie code

• 5 januari 2013
  • 13 reacties
  • 2108 Bekeken

Sinds de nieuwe firmware update van de eneco toon heb ik zeer veel problemen met de wifi verbinding / stabieliteit
Elke paar uur is de verbinding verbroken en zie ik een rood kruis. de enige optie is een reset uit te voeren waarna het apparaat weer goed werkt.

Vanavond heb ik een factory reset uitgevoerd op de toon om de problemen mogelijk op te lossen.
Nu ben ik bij het punt aangekomen waarbij ik een activatie code ( die ik in een brief heb ) in te voeren.
Tot mijn spijt geeft de toon aan dat de activatie code niet juist is.

Is er ergens een ingang bij eneco waarbij ik de juiste activatie code kan opvragen.

Wachten tot maandag vind ik geen optie. en het begint nu toch wel koud te worden in huis gezien de thermostaat nu niet werkt.

Alvast bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 3
Badge
beste pve1985,

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/activeringscode-voor-toon-4962/

Ik zou gewoon de storingsdienst bellen en zeggen dat je geen verwarming hebt op deze manier. Je hebt garantie op Toon en ze zorgen er maar voor dat deze werkt. wel uitleggen dat het dus niet je cv is. en je niet laten wegsturen met het verhaal dat ze maandag pas weer iets kunnen betekenen.
Reputatie 3
Badge
O &o & 0 zijn wel 3 verschillende tekens he. 🙂
Badge
beste pve1985,

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/activeringscode-voor-toon-4962/

Ik zou gewoon de storingsdienst bellen en zeggen dat je geen verwarming hebt op deze manier. Je hebt garantie op Toon en ze zorgen er maar voor dat deze werkt. wel uitleggen dat het dus niet je cv is. en je niet laten wegsturen met het verhaal dat ze maandag pas weer iets kunnen betekenen.
@pve1985:
Laat nog even weten hoe het afliep?
@jeroen:
Jij weet nogal veel: denk jij dat, in dergelijke noodgevallen, het ook mogelijk is om de draadjes van de thermostaat gewoon met elkaar te verbinden?
Ik bedoel, stel dat iemand een dergelijk probleem heeft en een aantal moet wachten en bv kleine kinderen in huis en het is (te) koud; zou dan een dergelijke (nood) greep kunnen?
Wat denk jij?
Hg
Hans
Reputatie 3
Badge
Sorry, daar durf ik niets zinnigs op te zeggen. Mijn eerste reactie is dat een cv aan zal slaan en zal blijven draaien, maar aan de andere kant loopt er dus stroom doorheen en is het een stroomcircuit en niets meer.. Ik durf er echt niets op te zeggen. Ik had mijn oude thermosstaat nog even bewaard en sinds de laatste update weggedaan. Maar als zou mijn toon rare dingen doen, ik weet niet eens hoe ik hem aan zou moeten sluiten. na ja, heel moeilijk zal het niet zijn,maar heb het nooit gedaan.  maar ik verdiep me sinds toon wat in d problematiek.

Zoveel weet ik niet. Bij sommige vragen is het gewoon logisch nadenken, bij andere is het gewoon handig als je het boekje leest voor je vragen stelt en ander vragen hebben kunnen krijgen die ik gewoon uit een bestaand topic haal. ;)

Neem als voorbeeld de activatiecode.
Ik kreeg deze netjes per brief en in een ander topic zoals ik de link ook hier geef geven mensen aan geen code te hebben gehad? vreemd maar ik het zou kunnen. Ik neem het aan van de forumleden die dit zeggen. 

Dan komt er nu bij dat deze niet geaccepteerd wordt. Verschil tussen 0 o & O is soms lastig maar goed die optie moet je eerst proberen. Heb je de juiste tekens gebruikt. Werkt het echt niet, lijkt mij dat je een nieuwe code moet kunnen krijgen of een andere oplossing. Ik zou hiervoor Eneco bellen.

Als jij een nieuwe thermosstaat koopt omdat Toon niet werkt, doe je iets niet goed. Kan begrijpen als je oud, ziek of kinderen hebt en Eneco wil niet helpen dat je wel moet, maar is zou de wereld op zijn kop zijn.

Probeer nog eens een fabrieksreset? Nogmaals...
Reputatie 3
Badge
O ja, en als je meerdere accepoints in huis hebt zou ik de hoofdrouter gebruiken om Toon te laten verbinden en de andere even uit te zetten. echt uit. ik las dat hier ook problemen door konden onstaan.
Reputatie 1
Badge
Eneco moet jou een passende oplossing geven. Het is een acute storing. Zo simpel is het. Als dat betekent dat hun in het weekend mensen moeten optrommelen dan zij dat zo. Ik heb hier al zo vaak geroepen dat die optie van activatie te omzeilen moet zijn om dit probleem te voorkomen. Eneco doet er niets aan dus moeten ze nu maar op de blaren zitten.
Hoewel er op de draden van de thermostaat maar 12V staat zou ik ze toch niet gauw verbinden! Ik heb de oude thermostaat bewaard en kan desnoods op de ketel zelf regelen als het echt moet.
Reputatie 2
Badge +1
@pve1985

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Afgelopen maandag heb ik contact met je gehad, en zowel telefonisch als via de e-mail je activatiecode doorgegeven. Je hebt laten weten dat het gelukt is om je Toon te activeren, fijn om te horen!
Hallo ik heb hetzelfde probleem bij mij is toon geinstaleerd door een ingehuurd bedrijf en nu heeft die knuppel denk ik die code mee genomen want ik heb namelijk heel de map nog van eneco zou u mij aub de code kunnen toe sturen want het begint nu toch wel heel koud te worden en dat die verwarming aan kan i toch wel belangrijk. Ik heb overigens nog steeds problemen met het bereik van die aansluiting op meterkast en dat berdijf legt de schuld weer bij eneco. mvg wim 
Reputatie 2
Badge +1
@stegwi

Welkom op het forum.
De activatiecode ga ik je per privébericht versturen zodat je Toon weer kan activeren.
Met welk bereik heb je precies problemen? Misschien kan je een topic vinden op het forum met een vergelijkbaar probleem.
kan iemand van eneco mij helpen aan mijn activatiecode, mijn toon is sinds gisteren vanzelf naar een reset gegaan, ik heb alles afgezocht, maar geen activatiecode, heb alle mapjes hier liggen, maar geen code, word nu echt wel koud!!!!
In de kou zitten is niet nodig. Je kan ook direct op de ketel de verwarming schakelen.
Reputatie 7
Badge +6
@Pvbezel,

Raar dat Toon een herstel van de fabrieksinstellingen heeft gedaan. Is Toon daarvoor vastgelopen of is er iets anders gebeurd? Sorry voor het ongemak in ieder geval.
In een privébericht heb ik je de activatiecode gestuurd.