Philips Hue lampen, Fibaro slimme stekkers en rookmelders | Eneco Community

Philips Hue lampen, Fibaro slimme stekkers en rookmelders

• 9 februari 2018
  • 11 reacties
  • 905 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Hoi al enige jaren tevreden gebruiker van Toon en de uiteraard de app echter na de laatste update van of de Toon (versie 4.11.6) of de de app (versie 2.126.0) kan ik mijn Philips Hue lampen 21 stuks , m'n Fibaro slimmestekkers niet meer bedienen vanuit de app tevens zijn m'n rookmelders niet terug te vinden wel op de Toon zelf maar dus niet in in en vanuit de de app
verder mis ik m'n maandoverzicht die ik voorheen altijd op de 1ste van de maand kreeg als melding in Toon en het streef verbruik is ook weg wat is er loos nog meer mensen die dit hebben gezien/missen? Ik kan helaas niet aangeven wanneer dit
precies is gebeurt maar het viel me vanavond in eens op.

Verder zou het ook prettig zijn als de Flood sensoren van Fibaro ook ondersteund zouden worden door Toon op dezelfde manier als de rookmelders het is best wel vervelend als je uit je bed komt en je keuken en bijkeuken staan blank😥 😟

11 Reacties

Begin eens met je Toon een harde reset te geven.
Dus maak je Toon module bij je CV even 1 minuutje stroomloos.
Als je statusoverzicht afwezig is kan een moderator as maandag dat voor je herstellen.
De rookmelders komen na 6 uur vanzelf weer terug.
Waarom gebruik je de nieuwe nog in ontwikkeling zijnde hybride App?
Werkt de oude bestaande App wel?
Hoi Brandje bedankt voor je snelle reactie maar ik betwijfel of een harde reset van toon helpt even voor de duidelijkheid op Toon zelf worden de rook melders wel weer gegeven de hue lampen werken wel vanaf de Toon en de stekkers zijn vanaf Toon wel te bedienen,
de bediening vanuit de app is waar het fout gaat dus geen rookmelders in de app en geen bediening van de stekkers en de hue lampen vanuit de app
en even puur uit nieuwsschierigheid hoor maar wat heeft de ketelmodule te maken met mijn maandoverzicht (die op de 1ste van elke maand door eneco naar mijn toon gestuurd wordt in mijn ogen een administratieve actie en geen stook actie)
hetzelfde geldt ook voor het streefverbruik
Een harde reset heeft met je status overzicht niets te maken. Vandaar dat ik je de tip gaf dat maandag aan een moderator te vragen. Die pusht je geschatte jaarverbruik nog een keer en dan zal het wel werken.

Kijk even inzake je App naar mijn 1e bericht.
Dat was ik nog aan het aanvullen toen je al reageerde.
Hahaha heb ik wel vaker dat ik ik iets te snel reageer 🤣 android en dus google heeft de vervelende eigenschap om de "nieuwe" app als update aan te merken en dat bijna als verplichting te downloaden en te installeren op zich werkt hybride zoals jij het noemt prima misschien wat traag af en toe met starten maar verder prima, bedankt zal maandag een moderator vragen om de maandverbruik te uploaden
bedankt en een goedenacht😴 👍🏼
Heel goed erwtje!
En ook voor jou Zzzzzzz
Badge
Ik kan mijn lampen en stekkers ook niet meer individueel bedienen. Groep aan/uit werkt nog wel. Ik heb dit denk ik sinds de IOS app update 2.126.0 van gisteren en niet sinds de nieuwe Toon update. De “oude” app kan dit nog wel.
De testers hebben van de nieuwe App versie 2.137.0 al en kunnen de slimme stekkers ook niet schakelen.
Geldt ook voor de Olisto App gebruikers.

En idd de oude App is handmatig verder prima te gebruiken.
Er zit bij Eneco dus een (deel)storing op het Service Center vwb de nieuwe App en Toon API Olisto.
Reputatie 7
Badge +9
Hahaha heb ik wel vaker dat ik ik iets te snel reageer 🤣 android en dus google heeft de vervelende eigenschap om de "nieuwe" app als update aan te merken en dat bijna als verplichting te downloaden en te installeren op zich werkt hybride zoals jij het noemt prima misschien wat traag af en toe met starten maar verder prima, bedankt zal maandag een moderator vragen om de maandverbruik te uploaden
bedankt en een goedenacht😴 👍🏼

Dit ga ik even tegen spreken.
Ik heb zowel de oude app als de nieuwe app geïnstalleerd (Samsung galaxy J5 2017 / Android 7.1)
Het kan echt wel om beide apps geïnstalleerd te hebben.
Hij bedoelt denk ik wat anders.

Hij doelt op de e-mail die verspreid is, waar in Eneco wijst op de nieuwe App.
En het laat voorkomen dat je de nieuwe App nu moet gebruiken, terwijl bij de info van de download duidelijk staat dat de App nog niet volledig is en je beter voor alle zaken de oude App kan gebruiken.

Een tegengesteld advies dus, want idd beide App’s kunnen gewoon gezamenlijk geïnstalleerd en gebruikt worden.

Hoi allemaal,
kleine update sinds vanavond (11-2-18) is het weer mogelijk bij mij althans om zowel de hue lampen als de slimme stekkers weer te bedienen ook dmv de Olisto triggers yay 😂 🤣 , Nu is het nog even afwachten of de batterij status van de rookmelders weer voor de dag komen in de toon app ben nieuwsgierig🤔 en of er een ondersteuning komt voor de flood sensors van fibaro op een vergelijkbare manier als de rookmelders 🤓
Hoi allemaal,
kleine update sinds vanavond (11-2-18) is het weer mogelijk bij mij althans om zowel de hue lampen als de slimme stekkers weer te bedienen ook dmv de Olisto triggers yay 😂 🤣 , Nu is het nog even afwachten of de batterij status van de rookmelders weer voor de dag komen in de toon app ben nieuwsgierig🤔 en of er een ondersteuning komt voor de flood sensors van fibaro op een vergelijkbare manier als de rookmelders 🤓

Dat klopt helemaal.
In een ander topic hebben we al gemeld dat zaterdagavond laat de storing bij Eneco mbt de Toon API was opgeheven.
Dus alle Triggs van Olisto werkten toen weer!

Of er ooit een ondersteuning voor de floodsensor komt is maar de vraag; er loopt nu wel bij Quby een verzoek om de CO2 melder van Fibaro aan Toon te kunnen koppelen, maar ook daar is nog geen definitieve uitsluitsel op gekomen.
Ze testen namelijk vele soorten CO2 melders, maar de stabiliteit schijnt onvoldoende te zijn. Hopelijk scoort Fibaro hoger.

Reageer