P1 kabel waarschijnlijk verkeerd | Eneco Community
beantwoord

P1 kabel waarschijnlijk verkeerd

• Liefhebber (level 10)
  • 13 reacties
Hallo,
Gisteren Toon bij mij geïnstalleerd. Alles werkt behalve koppeling slimme meter. Na wat rondlezen hier vermoed ik dat de monteur een verkeerde P1 kabel bij zich had. Hij had zelf geen idee denk ik. De draden lijken gekruist. Zie foto http://i.imgur.com/zzFDDp7.jpg klopt dat? Zo ja graag de juiste kabel opsturen?
icon

Beste antwoord door Danielle 5 april 2017, 10:24

@Vurnen,

Onze monteur haalt de P1 kabel uit het doosje waar Toon in zat, waardoor het onwaarschijnlijk is dat dat een verkeerde kabel is.
Of zit de kabel nog in het doosje? Die kun je dan gebruiken om te zien of het goed gaat.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

33 Reacties

Inderdaad dat heb je goed gelezen hier.
Je hebt een verkeerde P1 kabel. Slim dat je even een foto hebt geplaatst.
Morgen zal een moderator de juiste aan je toezenden.
Reputatie 7
Badge +6
@Vurnen,

Onze monteur haalt de P1 kabel uit het doosje waar Toon in zat, waardoor het onwaarschijnlijk is dat dat een verkeerde kabel is.
Of zit de kabel nog in het doosje? Die kun je dan gebruiken om te zien of het goed gaat.
@Danielle,

Onwaarschijnlijk maar blijkbaar toch verkeerd. Je kan het zien aan de foto. De kabels kruisen elkaar en volgens Brandje en voorgaande posts hier op het forum is dit niet de bedoeling. Toon geeft aan dat er een perfecte verbinding is met de meteradapter maar geeft ook aan dat er geen sensoren gedetecteerd zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@Vurnen,

Ja inderdaad. Maar de monteur heeft dan een andere kabel dan uit het doosje gebruikt. Heb je de P1 kabel in het doosje van Toon zitten?
@danielle,

Er zit geen kabel in. De monteur heeft echt die gebruikt. Ik las hier en daar dat er verkeerde kabels in de omloop waren. Kun je een nieuwe kabel sturen?
Reputatie 7
Badge +6
@Vurnen,

Oké, dan is alles duidelijk nu.
De nieuwe kabel komt er aan. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@Vurnen

Nu heeft Danielle wel een Cappuccino verdiend(grapje 🆒), je bent gered nu!

Als de kabel binnen is, is het een kwestie van, 1 uiteinde in de meteradapter stoppen en de andere in de P1-Poort van de slimme meter.. (Je zou eventueel je meteradapter nu al kunnen koppelen met Toon als die dat nog niet is, scheelt je weer iets werk!)
@mAiden dat verdiend ze zeker! Dankjewel @Danielle. Jullie zitten bij Rotterdam Alexander toch? Ben in de buurt dus kan je zo een cappucino brengen hoor.

@mAiden de meteradapter is reeds gekoppeld met Toon. 5 sterren verbinding 🙂
@mAiden dat verdiend ze zeker! Dankjewel @Danielle. Jullie zitten bij Rotterdam Alexander toch? Ben in de buurt dus kan je zo een cappucino brengen hoor.

Nou dat brengen hoeft niet hoor; Danielle zit hemelsbreed 30 meter van de CoffeeCorner af en daar zwaait een barista de scepter; nou ik kan je vertellen dat is super koffie!!
Danielle heeft duidelijk een hoop fans hier 😉
Reputatie 7
Badge +9

@mAiden de meteradapter is reeds gekoppeld met Toon. 5 sterren verbinding :-)

Het was een grapje van mij, die ik niet kon laten! :D

Super dat de meteradapter al gekoppeld is! Nog met een perfecte verbinding ook!
Reputatie 1
Badge +1
Danielle heeft duidelijk een hoop fans hier ;-)

En terecht, Danielle is een schat! daar mag Eneco heel zuinig op zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Haha dankjewel allemaal! 😃 Mijn dag kan niet meer stuk.
Hou Danielle, kabel nog steeds niet binnen. Gaat het goed zo?
Reputatie 7
Badge +6
@Vurnen

Je hoort binnen een week een track en trace code te krijgen via e-mail. Deze zou dus uiterlijk vandaag verstuurd moeten worden.Mocht je deze vandaag niet ontvangen dan hoor ik het graag.
Hoi @Folkert, ik heb helaas geen track & trace ontvangen.

En dan heb ik nog een update. We hadden ook met jullie support gebeld en ze adviseerden dat we Stedin langs moeten laten komen om de slimme meter te checken. Intussen zijn ze langs geweest en heeft de Stedin monteur de P1 connectie van de slimme meter gecheckt en die doet het gewoon. De monteur van Stedin gaf aan dat het niet aan de verkeerde RJ11 kabel lag en dat het verhaal van gekruiste dragen dus onzin is. (zijn woorden). Hij gaf aan dat het aan de meteradapter ligt. De lampjes horen volgens hem te blijven branden en dat doen deze dus niet. Bij het insteken in stopcontact lichten ze even op en daarna gaan ze weer uit. Volgens hem hoort dat niet en horen ze te blijven branden.

Nu weten we het even niet meer... :-(:?:(
Ach ik zou zeggen mbt de P1 kabel: "schoenmaker blijf bij je leest"........

Dus gewoon de nieuwe P1 kabel van Eneco eerst even afwachten.
Ok ben benieuwd.

Ik heb de meteradapter net gereset door op zwart knopje te drukken. Daarna weer gekoppeld. Nu is het prima gekoppeld, nog steeds geen sensor herkenning en herkent toon geen firmware. Zie foto's
http://imgur.com/eLrup7q
http://imgur.com/2Q7IFew
Zit nog steeds te wachten. Begint een hele vervelende ervaring te worden dit..
Zo'n draadje kan toch ook door de bus? Zonde dta het zo lang moeten duren. Je kan ook proberen om zelf zo'n kabeltje te kopen ?

Hoi @Vurmen,

Nou dat kan je wel zeggen! Het is nu 9 dagen geleden dat Danielle het geregeld heeft.....

Als het kabeltje morgen, zaterdag, er nog niet is, is er dan niemand in je kennissen- of familiekring, die zo'n simpele tang heeft om zo'n rj11 aansluitblokje op 1 kant van het bestaande P1 kabeltje te knijpen?
Uiteraard op de goede volgorde van de aders op het andere blokje, maar dat is bij je bekend.
Reputatie 7
Badge +5
@Vurnen

Het bestellen van de P1-kabels heeft helaas vertraging opgelopen. Dit hoorden wij pas van de week, onze excuses hiervoor. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen ze pas over 2 weken geleverd worden. Helaas hebben wij ze op kantoor ook niet meer, anders had ik er graag een opgestuurd.

Hoi @Vurmen,

Nou dat kan je wel zeggen! Het is nu 9 dagen geleden dat Danielle het geregeld heeft.....

Als het kabeltje morgen, zaterdag, er nog niet is, is er dan niemand in je kennissen- of familiekring, die zo'n simpele tang heeft om zo'n rj11 aansluitblokje op 1 kant van het bestaande P1 kabeltje te knijpen?
Uiteraard op de goede volgorde van de aders op het andere blokje, maar dat is bij je bekend.

Hoi @Brandje ja zat ik ook aan te denken. Ik ga dat navragen of iemand zon tang heeft. Thanks!
Suc6 en wellicht is er een buurman dichterbij, die zo'n tang heeft. ?‍?
Geef even een seintje als het gelukt is.
Kreeg een mail dat kabel vanaf 26 april weer binnen zou zijn bij Eneco. Helaas nog niks binnen. Intussen betaal ik dus gewoon netjes E3,50...:@