P1-Kabel | Eneco Community
beantwoord

P1-Kabel

wij hebben sinds 13 aug. een slimme meter gekregen, alleen heb ik blijkbaar bij het installeren van TOON de niet gebruikte kabel een jaar later weggegooid. Dus nu kan ik de slimme meter niet aansluiten op toon, ik heb al 2 emails op 14 aug. gestuurd via de contact pagina maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Ik heb wel een nieuwe kabel gekocht maar helaas werkt hij niet geeft de foutmelding dat de kabel niet goed is aangesloten. vind het jammer dat ik nog geen reactie heb gekregen.

met vriendelijke groeten

erwin broers
icon

Beste antwoord door mAiden 1 september 2018, 13:26

Inmiddels is er door Vincent op Eneco Forum een nieuwe p1 kabel besteld voor TS. 🙂
Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Voeg je klantnummer even toe aan je profiel, deze is alleen zichtbaar voor Eneco medewerkers en jouzelf.

Als goed is wandelt @Glenn Hier ergens rond, die kan indien jou klantnummer bekend is in je profiel een nieuwe p1 kabel bestellen voor je. (tussen ons doet die ook nog wat op deze Zaterdagmiddag ?) Just kidding @Glenn
wij hebben sinds 13 aug. een slimme meter gekregen, alleen heb ik blijkbaar bij het installeren van TOON de niet gebruikte kabel een jaar later weggegooid. Dus nu kan ik de slimme meter niet aansluiten op toon, ik heb al 2 emails op 14 aug. gestuurd via de contact pagina maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Ik heb wel een nieuwe kabel gekocht maar helaas werkt hij niet geeft de foutmelding dat de kabel niet goed is aangesloten. vind het jammer dat ik nog geen reactie heb gekregen.

met vriendelijke groeten

erwin broers

Los van dat je nog kan wachten op Eneco heb je bij het kopen van zo’n kabeltje er op gelet dat het 4 aderig moet zijn?
Dan moet het echt werken.
Het is een 4 aderig kabel, maar hij werkt niet. zegt dat hij niet goed is aangesloten
Reputatie 7
Badge +8
Inmiddels is er door Vincent op Eneco Forum een nieuwe p1 kabel besteld voor TS. 🙂
thnx voor de snelle reactie
Het is een 4 aderig kabel, maar hij werkt niet. zegt dat hij niet goed is aangesloten

Hoi Erwin,

Dat is jammer dan zitten de aders niet in dezelfde volgorde in de blokjes.
Als je een tang hebt voor de rj11 blokjes, zou je een nieuw blokje in de juiste volgorde er op kunnen knijpen.
Anders gewoon de Eneco kabel even afwachten.
Reputatie 5
Badge
@Erwin Broers

Welkom op het forum! Zo te lezen is een mede-moderator op het Eneco forum mij voor geweest! Fijn te horen dat er een kabel voor je is besteld. Binnen 10 werkdagen zul je deze ontvangen.
Als we je nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag.

(tussen ons doet die ook nog wat op deze Zaterdagmiddag ?) Just kidding @Glenn

Hahaha het houdt mij van de straat, nietwaar? 😉 :P

Groet,
Glenn
Hallo, ik heb tot op heden nog geen kabel ontvangen. Het is nu al weer 2 weken geleden, ik ben nu al vanaf 13 augustus bezig om een nieuwe kabel te krijgen. Heel erg jammer dat dat zolang moet duren.

Erwin
Reputatie 6
Badge +1
@Erwin Broers

Dat duurt inderdaad wel erg lang nu. Ik ga zorgen dat de kabel alsnog naar je toe zal komen.

Groeten Chantal
Bedankt, ik wacht wel af.

Erwin
Reputatie 5
Badge +4
In principe zou elke rj11 telefoon kabel moeten werken, misschien heb je er nog wel een ergens rond slingeren...
Reputatie 7
Badge +8
Niet elke RJ11 kabel zal werken, als je aderparen geswitched zijn, zal het niet correct werken, aderparen mogen niet geswitched zijn.
Reputatie 5
Badge +4
Als je normale oude RJ11 telefoon kabel gebruikt werken ze gewoon op je slimme meter. Ik heb er hier een berg van liggen en werken gewoon. Niets specials aan.
Reputatie 5
Badge +4
Sterker nog er zijn slimme meters waar 2 RJ11 aansluitingen op zitten, en daar wil het wel eens mis gaan.. Eentje is de goede en geeft ook de info door..
Reputatie 7
Badge +8
Als je normale oude RJ11 telefoon kabel gebruikt werken ze gewoon op je slimme meter. Ik heb er hier een berg van liggen en werken gewoon. Niets specials aan.

Heel fijn voor je. Voor correcte communicatie van P1 naar meetmodule is het belangrijk dat de aderparen niet geswitched zijn. Anders heb je dikke kans dat verbruik verkeerd of niet overkomt op Toon
Reputatie 5
Badge +4

Heel fijn voor je. Voor correcte communicatie van P1 naar meetmodule is het belangrijk dat de aderparen niet geswitched zijn. Anders heb je dikke kans dat verbruik verkeerd of niet overkomt op Toon

rustig maar, ik schrijf ook NORMALE OUDE TELEFOON KABEL RJ11. Dus even goed lezen ik heb het niet over elke kabel waar toevallig RJ 11 connectors aanzitten...
Tja ik heb hier ook nog een doos vol van liggen, maar het probleem is dat niet ieder forumlid dat ook heeft. En als de aders geswitcht zijn heeft men ook vaak de tang niet en de mogelijkheid om er een nieuw blokje op je knijpen.😉
Dus de meeste laten Eneco gewoon een kabeltje gratis opsturen.
Simpel zat.
Reputatie 7
Badge +8

rustig maar, ik schrijf ook NORMALE OUDE TELEFOON KABEL RJ11. Dus even goed lezen ik heb het niet over elke kabel waar toevallig RJ 11 connectors aanzitten...

Ik ben rustig hoor.. 🙂, nadeel van forum communicatie dingen kunnen anders worden opgevat dan ze worden bedoeld..

Lezen doe ik prima, probeer je alleen uit te leggen wat risico is als je een geswitched aderpaar Rj11 probeert.
Reputatie 5
Badge +4
IK probeer de goede man op weg te helpen omdat deze zo ongeveer een maand aan het wachten is op een kabeltje vandaar. En wat niet onbelangrijk is dat mensen goed moeten kijken op hun slimme meter dat er wel eens 2 van deze poorten opzitten 1 daarvan is de P1 poort. Ook daar kan het mis gaan dat Toon zegt dat de kabel niet goed is.
De allernieuwste slimme meters, die ik daarmee uit gerust zijn heb ik keurig gebklokkeerd gezien door een knijpverzegeling..................
Reputatie 7
Badge +8
IK probeer de goede man op weg te helpen omdat deze zo ongeveer een maand aan het wachten is op een kabeltje vandaar. En wat niet onbelangrijk is dat mensen goed moeten kijken op hun slimme meter dat er wel eens 2 van deze poorten opzitten 1 daarvan is de P1 poort. Ook daar kan het mis gaan dat Toon zegt dat de kabel niet goed is.

Als je een goede netwerkmonteur heb, zal hij de juiste open laten, de foutieve waar geen verbruik op kom afsluiten en verzegelen, zelfde als met de Mbus aansluiting. Tenminste dit is mij ervaring. Mijn DSMR 5.x slimme meter heeft ook 2 p1 poorten inderdaad, foutieve is afgesloten en verzegeld.
Reputatie 5
Badge +4
Ik kan je op een briefje geven dat dat dus niet overal gebeurd, waardoor er dus kabeltjes vervangen worden of meters de schuld krijgen dat het 1 en ander niet werkt.
Hoi Ricardo,

Exact, heb ik eergisteren nog bij iemand vastgesteld! De linker was netjes verzegeld.
Alleen het rechterschuifje met keurig daarop vermeld P1 was open te schuiven.
Reputatie 5
Badge +4
i rest my case....🤸🏻 🤸🏻
Ach straks ontvang Erwin z’n kabeltje per post, stopt ‘m in de P1 poort (staat er keurig op) en alles is opgelost. ???

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen