vraag

Oude Hue Bridge blijft in Toon staan.

Reputatie 2
  • Energiekeling (level 11)
  • 30 reacties
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om over te stappen op een Toon Thermostaat, mede doordat ik dan ook mijn Philips Hue kan aansturen via Toon.

Nu heb ik via een kennis zijn Toon overgenomen en bij mij thuis geïnstalleerd. Dat ging goed en de Toon werkt op zich goed.

Het probleem ontstaat als ik mijn Hue bridge wil koppelen met Toon. Hij zegt dan dat hij een bridge heeft gevonden, maar dit blijkt de bridge van mijn kennis te zijn.
Mijn bridge wordt niet gezien door Toon. Ik heb zelfs de bridge van mijn kennis in huis aangesloten, maar die werd ook niet meer herkend. Bestaat er een mogelijkheid om de oude bridge op afstand uit mijn Toon te verwijderen?

Graag advies hierover, ben al een paar dagen aan het "klooien"geweest en kom niet een stap verder. En ja ik heb volgens mij alle mogelijke opties al geprobeerd.

63 Reacties

Hoi @Frl goed dat je je vraag hier op het forum stelt.

Je geeft aan dat je je eigen bridge niet kan koppelen aan toon?. Heb je al wel getracht om de oude bridge vanuit het menu te ontkoppelen?.

Lukt dit niet dan moet je wanneer toon de verkeerde bridge aangeeft proberen bij installatiemenu deze te koppelen. Je zult dan een foutmelding krijgen dat bridge niet te koppelen valt, doe je dit een aantal keren achter elkaar dan moet je een extra menu krijgen om de oude te verwijderen.
Reputatie 2
@mpleizr
Dank voor jou reactie. Zoals mijn verhaal verteld heb ik de bridge van mijn kennis gekoppeld aan mijn Hue en wederom geprobeerd deze te koppelen met Toon (omdat hij gelijk deze Bridge herkend) maar ook deze wordt niet herkend, terwijl hij toch in Toon staat. Oude Bridge ontkoppelen konden wij nergens vinden in Toon. En waar vindt ik het installatiemenu??
Bij het hoofdmenu toon zie je aan de linkerkant een tabblad klik je daarop zie je rechts bovenin het menu bedienopties.

Zie je deze menu niet kun je vanuit het hoofdmenu op toon de optie stekkers kiezen en klik op bedienopties. Vanuit daar kun je een bridge koppelen/ontkoppelen
Reputatie 2
Helaas is dat tabblad nog niet zichtbaar omdat Hue nog niet gekoppeld is. De knop bedienopties is zichtbaar, maar gebeurd niks mee als ik hierop druk.😥
Reputatie 7
Badge +7
Is de Hue bridge wel bekend bij meethue? Toon controleer namelijk bij meethue of er een bridge bekend is.

Link van meethue: http://meethue.com/api/nupnp

Als er een bridge bekend is, zal meethue je ipadres van bridge tonen.

Hue Bridge word alleen erkend binnen hetzelfde netwerk.
Reputatie 2
Zoals eerder vermeld heb ik alle mogelijke tips via fora uitgeprobeerd, inclusief jou tip. Helaas nog zonder resultaat. De Toon houdt gewoon het mac adres van de Bridge van mijn kennis vast. Ziet ook mijn bridge niet bij zoeken en ik ben geregistreerd bij MeetHue en mijn bridge staat er netjes tussen.
Dus op een of andere manier krijg ik die Bridge van mijn kennis er niet uit. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de Toon al geactiveerd was door de vorige gebruiker?
Reputatie 7
Badge +7
Frl wrote:

Zoals eerder vermeld heb ik alle mogelijke tips via fora uitgeprobeerd, inclusief jou tip. Helaas nog zonder resultaat. De Toon houdt gewoon het mac adres van de Bridge van mijn kennis vast. Ziet ook mijn bridge niet bij zoeken en ik ben geregistreerd bij MeetHue en mijn bridge staat er netjes tussen.
Dus op een of andere manier krijg ik die Bridge van mijn kennis er niet uit. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de Toon al geactiveerd was door de vorige gebruiker?

Dit is helaas geen antwoord op mijn vraag.

- Krijg je de correcte en juiste IP adres te zien als je naar de link ga, die ik eerder deelde?

- Krijg je de correcte en juiste ID te zien als je naar de link ga, die ik eerder deelde?

Overigens:

- Toon al eens opnieuw opgestart?

- bevinden Toon en Hue Bridge wel in exact hetzelfde netwerk?
Reputatie 2
Sorry,

Juiste IP en ID via jou linkje. Beide zitten in hetzelfde netwerk.

Meerdere malen Toon opgestart zonder resultaat. Het lijkt alsof het mac adres van mijn kennis zijn Bridge "vasthangt" in Toon.

Normaal gesproken zou Toon toch meerdere Bridges kunnen vinden?
Reputatie 7
Badge +7
Frl wrote:

Sorry,

Juiste IP en ID via jou linkje. Beide zitten in hetzelfde netwerk.

Meerdere malen Toon opgestart zonder resultaat. Het lijkt alsof het mac adres van mijn kennis zijn Bridge "vasthangt" in Toon.

Normaal gesproken zou Toon toch meerdere Bridges kunnen vinden?

Normaal gesproken zou Toon inderdaad de niet gekoppelde bridge moeten vinden in je netwerk.
Je zou bij menu >> externe toegang >> aan .. De externe toegang even aan kunnen zetten, zodoende kan 1 van de Eneco medewerkers even meekijken in je Toon, of softwarebeheerders meelaten kijken.
Reputatie 2
Externe toegang staat aan. Hoe kom ik in contact? Gewoon bellen?

Ik neem aan dat je "toegang tot toon op afstand" bedoelt😁

Bedankt alvast
Reputatie 7
Badge +7
Eneco medewerkers zitten ook op dit forum. Die zien vanzelf jou topic 😉 ..

Ik bedoelde niet "Toegang tot toon op afstand", deze optie is er om de app Toon op Afstand te kunnen gebruiken, indien je een abonnement heb.
Ik bedoelde de optie bij: menu >> Toon Support >> Externe Toegang .. Deze zou je op Aan moeten zetten.
Reputatie 2
Ok staat nu aan😁

Nu maar wachten op inbreng van Eneco medewerker👍
Reputatie 4
@Frl

Welkom op het forum!
Mijn eerste vraag aan jou is of je zelf ook klant bent bij Eneco en zo ja, of je een Toon abonnement hebt afgesloten en Toon geactiveerd? Zou je in dit geval je klantnummer kunnen aanvullen in je profiel?
Indien dit niet het geval is, zou je in dat geval in een PB de displaycode kunnen sturen. Kan kijk ik met je mee.

Groet,
Glenn
Reputatie 2
Dank je Glenn,

Ik heb je een pb gestuurd
Reputatie 2
Op advies van Glenn een abonnement aangevraagd bij Eneco. Alles netjes via de mail binnen.

Alleen na de fabrieksinstelling terug gezet te hebben, blijf ik hangen in het vebindingsgedeelte van mijn netwerk naar het service centrum van Eneco.

Alles geprobeerd maar hij blijft daar hangen. Kan dus niet verder 😥

Contact gehad met klantenservice en daar is een melding van gemaakt, maar dat kan 5 dagen duren. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft meegemaakt?

Heb dus nu wel een klantnr en een activatiecode😁

BVD
Frl wrote:

Op advies van Glenn een abonnement aangevraagd bij Eneco. Alles netjes via de mail binnen.

Alleen na de fabrieksinstelling terug gezet te hebben, blijf ik hangen in het vebindingsgedeelte van mijn netwerk naar het service centrum van Eneco.

Alles geprobeerd maar hij blijft daar hangen. Kan dus niet verder 😥

Contact gehad met klantenservice en daar is een melding van gemaakt, maar dat kan 5 dagen duren. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft meegemaakt?

Heb dus nu wel een klantnr en een activatiecode😁

BVD

Hoi @Frl
Als ik jouw verhaal zo lees,een 2e hands Toon en wel al een abo, maar heeft Eneco wel de koppeling met de vorige eigenaar verwijderd?
Of werkt je Toon inmiddels wel en is hij verbonden met het Service Center?
Reputatie 2
Hallo @Brandje

Bedankt voor jou reactie. Gaat inderdaad om een 2e hands toon, welke het gewoon deed bij aansluiten, maar waarschijnlijk op de eerste eigenaar zijn/haar account liep. Nu al een paar keer telefonisch contact gehad met de helpdesk van Toon. Daar begint nu ook het vermoeden te ontstaan dat mijn Toon nog geregistreerd staat. Nu dacht ik dat men dat op afstand zo kon regelen, maar daar heb ik nu mijn twijfels over. Ze gaan mij vrijdag weer bellen en dan kijken of men alles eruit kan halen. Tenminste daar ga ik van uit. He hem nu 2 weken en kan hem alleen als thermostaat gebruiken omdat ik in stap 2 blijf hangen🙄
Hoi @Frl,

Graag gedaan!
Oke dan weet ik vrijwel zeker dat jouw Toon®️ nog gekoppeld staat op de oude eigenaar.
Op afstand ontkoppelen gaat helaas niet.
Pas als Eneco je Toon®️ aan jou heeft gekoppeld kan je een fabrieksherstel doen en dan zal om de nieuwe code gevraagd worden.
Dan zal er pas een verbinding met het Service Center plaatsvinden.
Dus mijn advies: “bel even met 088 895 59 59 en vertel dit verhaal.
Of wacht even tot vrijdag uiteraard; het is een werkje van nix.
Reputatie 7
Badge +6
@Frl

Als het goed is heb je nu ook een klantnummer? Kun je deze aanvullen in je profiel, dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 2
Folkert wrote:

@Frl

Als het goed is heb je nu ook een klantnummer? Kun je deze aanvullen in je profiel, dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Klantnummer staat in profiel. Mocht je nog een displaycode nodig hebben, kan ik die in pb naar jou toe sturen.

Bedankt
Reputatie 7
Badge +6
@Frl

De display code is ook handig inderdaad!
Kijk de vaart zit er meteen helemaal in.
Folkert ontkoppelt Toon®️ vast ff voor je.
Reputatie 2
Ha daar hou ik van @Brandje en @Folkert

Hier wordt een mens blij van. Ik heb in pb Folkert de display code gestuurd.
Reputatie 7
Badge +6
@Frl

Ik kan de Toon niet ontkoppelen, want dat is reeds gedaan. Je geeft aan dat je Toon niet verbonden wordt met het servicecenter, maar wel met je WiFi netwerk? Heb je het al eens via een hotspot geprobeerd? Ik hoor graag of het op deze manier wel lukt.
Dan is ook meteen nu van belang of @Frl wel een 2,4 GHz netwerk in de lucht heeft.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen